מאפייה מקריית שמונה מבקשת לקבוע כי תנאי סף של כשרות בד”צ העדה החרדית במכרז המשטרה והשב”ס אינו חוקי

העותרת סבורה, כי קיים חשש כבד שאחרי הדרישה להצגתה של תעודת השגחה של בד"צ העדה החרדית דווקא, עומדים שיקולים זרים. תגובת שב"ס: בעקבות העתירה הוארך המועד להגשת הצעות למכרז עד ל-2.5.22 והעניין אמור להבחן בשנית בוועדת המכרזים בתקופה הקרובה

לוגו כשרות בד"ץ העדה החרדית. מקור: ויקימדיה

חברת מאפיה מרחבית קריית שמונה 1986 יצרנית מוצרי מאפה ולחמים מבקשת מבית המשפט המחוזי  מרכז-לוד  פסק דין הקובע כי תנאי הסף שנקבע במכרז לאספקת לחם ומוצרי מאפה עבור שירות בתי הסוהר ומשטרת ישראל המחייב את המציע וספקי המשנה שלו להחזיק בתעודת השגחה מטעם בד”צ העדה החרדית, אינו חוקי ועל כן בטל.

בית המשפט מתבקש עוד לקבוע כי ניתן לעמוד בתנאי הסף שבמכרז גם באמצעות תעודת השגחה מטעם גופים אחרים המספקים שירותי השגחה, לרבות הרב לנדא (לעותרת תעודת השגחה מטעמו) המקובל על הקהל החרדי, וכן להורות לשב”ס לפרס מחדש את המכרז לאחר ביטולו ותיקונו של תנאי הסף האמור.

בד בבד עם הגשת העתירה הגישה מאפיה מרחבית קריית שמונה 1986 לבית המשפט בקשה למתן צו ביניים על הקפאת הליכי המכרז אשר מועד הגשת ההצעות בו נקבעי ליום ב’ השבוע הבא. בפניה לבית המשפט נטען כי במסגרת תנאי הסף במכרז נדרשים המציעים להציג תעודה בתוקף מאת חברה פרטית בד”צ העדה החרדית, לפיה מוצרי המאפה נשוא המכרז נמצאים בהשגחתה. חברה זו נטען גובה תשלומים גבוהים בגין ההשגחה אותה היא מספקת, וקיימים גופים פרטיים אחרים כדוגמתה המספקים אף הם השגחה, לעתים אף השגחה טובה יותר.

לדברי העותרת, על אף שאין כל חובה בדין להפעיל מאפיה תחת השגחה של מי מגופים פרטיים אלה, נקבע בתנאי הסף האמור שבמכרז כי תנאי להשתתפות בו הוא החזקת תעודה מאת בד”צ העדה החרדית דווקא, משל הייתה “שומר סף” להשתתפות במכרז.

עוד טוענת העותרת כי תנאי סף הדורש אישור של גורם פרטי לצורך השתתפות במכרז הינו בלתי חוקי, לנוכח העובדה שהדבר מעניק לאותו גורם פרטי סמכות שלטונית בקשר למכרז – סינון משתתפים ומניעת השתתפות במכרז על פי אינטרסים של אותו גורם פרטי (לרבות גביית תשלומים מופרזים).

לדבריה, עיון במסמכי המכרז מעלה כי למעט לצורך עמידה בתנאי הסף אין בהסכם או במפרט הכלולים במכרז כל דרישה להחזקה של תעודה כזו בתוקף במהלך תקופת אספקת השירותים. כלומר, מדובר בתנאי שנועד לסנן גורמים שלא שילמו לגורם פרטי מסוים תשלומים גבוהים עבור שירותים שאינם נדרשים על פי החוק ומסופקים גם על ידי גורמים אחרים בשוק, וכי אין המדובר כלל בתנאי הנדרש לצורך אספקת מוצרי המאפה על פי הוראות המכרז.

העותרת סבורה, כי קיים חשש כבד כי אחר הדרישה להצגתה של תעודת השגחה של בד”צ העדה החרדית דווקא, עומדים שיקולים זרים.

בעתירה מצוין, כי מאפיה מרחבית קריית שמונה מספקת במהלך השנים האחרונות לשירות בתי הסוהר את מוצרי המאפה וזאת כספק משנה של השותפות דגנית עין הבר תעשיות מזון ואפייה, אשר זכתה במכרז הקודם שפרסם השב”ס.

משב”ס נמסר: “העתירה התקבלה בשב”ס לפני מספר ימים. בעקבות העתירה הוארך המועד להגשת הצעות למכרז עד ל-2.5.22 והעניין אמור להבחן בשנית בוועדת המכרזים בתקופה הקרובה”.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*