לשמור על רווחיות התמר תוך הגדלת שטחי הגידול

ישראל היא אחת השחקניות המובילות בעולם בגידול תמרים. כנס התמר, שידון בשאלות שמעסיקות את המגדלים בענף המצליח הזה, ייערך במסגרת תערוכת Fresh AgroMashov בתאריכים 26 ו-27 ליוני 2018, בגני התערוכה בתל אביב

מטע תמרי מג'הול בקיבוץ קטורה בנגב. צילום: ד"ר אבישי טייכר, ויקימדיה
מטע תמרי מג'הול בקיבוץ קטורה בנגב. צילום: ד"ר אבישי טייכר, ויקימדיה

כנס התמר, שיעסוק בשאלה: איך לשמור על רווחיות התמר תוך הגדלת שטחי הגידול, ייערך ב-26 ביוני בתערוכת 2018 Fresh AgroMashov הבינלאומית, המתקיימת זו השנה ה-28 ביוזמת קבוצת “משוב” בתאריכים 26 ו-27 ליוני 2018 , בביתן 1, גני התערוכה תל אביב.

התמר נחשב למזון על ובעל ערכים תזונתיים גבוהים במיוחד ומהווה בישראל אחד מענפי החקלאות המשגשגים ביותר. תמר המג’הול הישראלי הוא שחקן חשוב בשוק התמר העולמי. האתגר של אנשי הענף הוא שמירת מעמדו בעולם למרות הגדלת שטחי הגידול ושגשוג הענף. בעולם ממותגת ישראל כאחת השחקניות החשובות בענף, שמייצרת כ- 45 אלף טונות תמרים מזנים שונים, מהם כ-35 אלף טונות של זן המג’הול, שהוא הזן הרווחי ביותר. בשנת 2017 עמד יצוא המג’הול על כ-22 אלף טונותן, ועקומת הביקוש עולה משנה לשנה.

לדברי אמנון גרינברג, יו”ר שולחן התמר במועצת הצמחים, “בישראל, גידול התמרים והטיפול בפרי לאחר גדיד נעשה בסטנדרטים גבוהים מאוד ותחת בקרה מקפידה של תקני איכות מחמירים. מרבית בתי האריזה משוכללים, ומשתמשים בטכנולוגיות מתקדמות למיון ואריזה, ומיישמים תוצאות מחקרים לחיטוי מוקדם ולשימור הפרי לתקופות ממושכות”. גרינברג מדגיש, כי “בבתי האריזה ובמסופי היצוא מתקיימת בקרת איכות, כך שלתוצרת הישראלית יתרון על המתחרים, בעוד התקנות המחמירות והחשש של חדירת מחלות ומזיקים לענף הביאו לכך שאין יבוא תמרים לארץ”.

את כנס התמר 2018 יפתח אורי אריאל, שר החקלאות ופיתוח הכפר, שיציג את תכניות המשרד לחיזוק ענף התמר. גרינברג יציג תמונת מצב של ענף התמר בישראל, וציפי פרידקין, מנהלת תחום חקר שווקים במשרד החקלאות, תציג את נתוני יצוא התמר מישראל ותמונת שוק עולמית.

במרכז הכנס תתקיים הרצאת אורח של תומר סגיס – דובר החברה המרכזית לייצור משקאות קלים, שיציע רעיונות שיווקיים שיסיעו לתהליך המיתוג של מגדלי התמרים, אשר חוששים מהעתיד. זאת, לנוכח העובדה ששטחי הגידול בעולם גדלים בקצב מהיר. חשוב לציין כי לתמר הישראלי, ובעיקר לתמר המג’הול, אין מיתוג אחיד. לכל יצואן יש מיתוג אישי ואריזה ייחודית, דבר היוצר אמנם תחרות בריאה בין המשווקים ביצוא ובשוק המקומי, אך לא בונה מיתוג של התמר הישראלי בעולם.

בהרצאות נוספות בכנס יוצגו פתרונות ומוצרים חדשים לדישון התמר לשיפור איכות הצמח והיבול, וגישות חדשות לבעיות מקצועיות בענף. את הכנס יחתום פאנל שכותרתו “איחוד כוחות – לנצח בשוק תחרותי”, בהשתתפות תומר סגיס, אמנון גרינברג וקניין באחת מרשתות השיווק.

הכנס יתקיים ביום ג’, 26 ביוני, בין השעות 12:45 עד 16:00, וההשתתפות בו כרוכה ברישום מוקדם ובתשלום.

לו"ז כנס התמר - תערוכת פרש אגרומשוב
לו”ז כנס התמר – תערוכת פרש אגרומשוב

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*