לקראת שבוע האוכל האיטלקי, חיבור קולינרי בין בתי הספר Alma ובישולים

במסגרת שבוע האוכל האיטלקי שיתקיים בסוף החודש,  נציבות הסחר האיטלקית מחברת בין בית הספר המוביל בעולם ללימודי המטבח האיטלקי ALMA שבאיטליה לבין בית הספר הישראלי ללימוד הבישול והקונדיטוריה, בישולים. המתכונים הייחודיים של אלמה ואופן הכנתם יעמדו לרשות הקהל באתר של בישולים. שבוע האוכל יתקיים למרות הקורונה, אבל אונליין

cacio e pepe - ספגטי עם פרמזן ופלפל. צילומים: יח"צ
שבוע האוכל האיטלקי

לרגל שבוע האוכל האיטלקי, המתקיים זו השנה החמישית ברציפות בישראל ובעולם, יצרה נציבות הסחר האיטלקית – ארגון ממשלתי איטלקי שמקדם ומעודד את כניסתן של חברות איטלקיות לישראל – שיתוף פעולה עם בית הספר הבינלאומי ללימודי המטבח האיטלקי, Alma (אלמה) וחיברה בינו לבין בית הספר הישראלי ללימוד הבישול והקונדיטוריה, בישולים.

שבוע האוכל האיטלקי יתקיים למרות הקורונה, אבל במתכונת אחרת כמובן, אונליין. את הישיבה במסעדות והסיורים הקולינריים יחליפו סדנאות בישול ואפייה שיועברו למשתתפים דרך הרשתות החברתיות. את השפים האיטלקיים עם השמות הרומנטיים, שיקחו חלק באירוע החגיגי, נראה דרך המסך בלבד.

השפית מרתה קונפנטה. צילומים: נציבות הסחר האיטלקית

בית הספר אלמה, הממוקם בעיירה ליד פארמה שבאיטליה, נחשב למוביל בעולם ללימודי המטבח האיטלקי, לימודי קונדיטוריה ולימודי שף בחו”ל. במסגרת שיתוף הפעולה, חיבר בית הספר עבור נציבות הסחר האיטלקית מספר מתכונים של מנות איטלקיות עם טוויסט מודרני ועם שימוש בחומרי גלם אותנטיים. בין המנות: ריזוטו עם פרימג’יאנו ופטרוזיליה, רביולי במילוי קייל עם אנשובי ופקורינו, סלט כרובית עם ריקוטה וחומץ בלסמי, פנקוטה אגוזי לוז עם דומדמניות. לכל מתכון תצורף המלצה של סומליה שתמליץ על סוגי יינות איטלקיים שמתאימים למנה.

נציבות הסחר האיטלקית, שמטרתה לספק סיוע לחברות האיטלקיות העוסקות בסחר והשקעות בינלאומיות ולקדם שיתופי פעולה מסחריים בין איטליה וישראל, החליטה שהמתכונים ואופן הכנתם יעמדו לרשות הקהל באתר של בית הספר ללימודי מקצועות הבישול והקונדיטוריה,  בישולים. כך בעצם יצרה חיבור בין שני בתי הספר.

את המתכונים, שצולמו בווידיאו, ניתן יהיה לראות בשבוע האחרון של נובמבר באתר וברשתות החברתיות של ביה”ס בישולים וגם בעמוד הפייסבוק של נציבות הסחר האיטלקית. בנוסף, לטובת שאלות שיתעוררו מצד הקהל לגבי אופן הכנת המתכון, תעמוד אחת משפיות של Alma לענות על שאלות בזום.

פבריציו קמסטרה, ראש נציבות הסחר האיטלקית

לדברי פבריציו קמסטרה, ראש נציבות הסחר האיטלקית בישראל: “מטרת החיבור בין שני בתי הספר הוא לקדם בקרב דור העתיד של השפים המקומיים ובקרב אוהבי המטבח והתרבות האיטלקיים, את חשיבות השימוש במוצרים איטלקיים איכותיים ואותנטיים להצלחת המתכונים מהמטבח האיטלקי”.

לרגל שבוע האוכל האיטלקי, נציבות הסחר האיטלקית אספה נתונים מהלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שמהם עולה, שיבוא המזון מאיטליה בעלייה מתמדת, ולראיה, בחמש השנים האחרונות, יבוא המזון מאיטליה עלה ב-42% והגיע ב-2019 לערך של 190 מיליון דולר. גם כאשר מסתכלים על נתוני היבוא של תשעת החודשים הראשונים של 2020, למרות המצב, יבוא המזון מאיטליה לא נפגע ואף עלה בכמעט 9% בהשוואה לאותה תקופה אשתקד.

בין המוצרים שמיובאים בכמויות מרשימות מאיטליה ניתן למצוא מוצרי מאפה ועוגיות, פסטה, קפה, מים מינרליים ושוקולד לצד גבינות, שימורי עגבניות, רטבים ויינות, שגם כאשר הם מיובאים בכמות יותר קטנה, הם עדיין שומרים על מקומם ואף רושמים עלייה.

שבוע האוכל האיטלקי בעולם, שיתקיים ב-23-29 בנובמבר השנה, הוא אירוע לקידום המסורת הקולינרית כאחד המאפיינים הבולטים של הזהות והתרבות המייחדות את איטליה.

ברוסקטה עם עגבניות, גבינות, עשבי תיבול ושמן זית על לחם שום
השילוש הקדוש: ריחן, מוצרלה ועגבניות, שמרכיבים את דגל איטליה

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*