ליפול או לעוף

המסע של הבשלנית הבינלאומית דבי מצקין לחיים ולאוכל - ספר חדש עם סוף טוב וטעם טוב. אהבתה הגדולה לבישול ליוותה אותה בחייה והייתה מרפא למכאוביה

קומץ מתכונים והצצה אל סיפור חייה. דבי מצקין, צילום מהספר

“הבטתי למטה מפסגת הכרמל וידעתי שעומדים בפני שני מסלולים בלבד, ליפול אל התהום או להמריא לשמיים. קרני השמש נצצו מעלי והפניתי אליהם את מבטי. יש משמעות לחיי. לאלוהים יש תוכניות עבורי ואני מתכוונת לעוף” – אלו הרהוריה של דבי מצקין, הבשלנית הבינלאומית, מחברת הספר “ליפול או לעוף“, המציג את תמצית סיפור חייה היפים והמרגשים. אהבתה הגדולה לבישול ליוותה אותה בחייה והיתה מרפא למכאוביה. ספר עם סוף טוב וטעם טוב.

לדבי מצקין, מחברת הספר, היה הכול בחייה. עושר כספי ועושר רוחני. היא טיילה בעולם כולו, תחילה עם הוריה ובהמשך עם בעלה ובנותיה, חוותה חוויות ומפגשים מרתקים, התגוררה באחוזות ובבתי פאר והתרועעה עם האליטות החברתיות ועם שועי עולם, אך באושר הנכסף לא הצליחה לגעת. במשך שנים רבות, עד הגיעה לגיל 50, חסמה טראומת העבר את דרכה לשחרור, עד שביום הולדתה ה-50 עמדה על צוק ברכס הכרמל וקיבלה החלטה ששינתה את חייה לתמיד.

כריכה קדמית – ליפול או לעוף

“ליפול או לעוף” איננו ספר רגיל. זהו ספר המשקף את אהבתה העצומה של הבשלנית הבינלאומית דבי מצקין, שמציג קומץ מארכיון המתכונים העצום שלה ובמקביל הקוראים מקבלים הצצה אל סיפור חייה המרתק. חלקו הראשון של הספר מתחיל בבוגוטה קולומביה שנת 1963, על אודות עושרה הרב של משפחתה, הבריחה לאמריקה מברוני הסמים הקולומביאנים, הבית במיאמי, אהבה ונישואים לגיורא בשנת 1977, מות אמא, מסעותיה של דבי לכבוש את העולם, המסע הרוחני שחוותה ועוד. בין הסיפורים ותיאורי הזמן והתקופה שזורים צילומים משפחתיים הממחישים את חייה וחיי משפחתה. חלקו השני כולו אוכל טוב, כ-60 מתכונים ב-6 פרקים: סלטים, מרקים, פסטה, דגים, בשרים וקינוחים. המתכונים בספר הם המתכונים עליהם גדלה דבי והן אותן מנות מיוחדות שלמדה לאהוב מאמא ומסבתא, מהמקומות והתרבויות שפגשה ברחבי העולם.

הצבעים, ההגשות והטעמים מגיעים מהאנשים ומהמקומות שבהם ביקרה וגם כאלה שיצרה בעצמה. חלק מהמתכונים בספר אומנם נשמעים מוכרים, אך הנגיעות והקריצות של דבי יוצרות מנות בטעמים בלתי נשכחים.

חקר המאכלים של תרבויות שונות מזין את רוחה של דבי מאז ומתמיד, ועודד אותה לפגוש טבחים מרחבי העולם וללמוד מהם. דבי מאמינה בכל לבה כי הגיע השעה לרתום את כוחו של האוכל ולסלול איתו את הדרך לשלום עולמי. אחד הדברים החשובים ביותר בחייה הוא לארח ולהגיש אוכל טוב. זהו ספר המשלב מסע חיים אופטימי עם מטרה וסוף טוב ועם המון אוכל טעים ומנחם, שכיף מאוד להיזכר בו ולדעת שמנות נוסטלגיות רבות מרחבי העולם הגדול מככבות במטבח של רובנו בשינויים קלים אך זכורים לטובה בטעמם.

בימים אלו מצלמת דבי תוכנית בישול לערוץ ITV האמריקאי ובה תארח במטבח שבביתה דיפלומטים מהעולם. דבי מתפנה נפשית ורגשית וחזקה מתמיד להמשיך את מסעותיה הקולינריים שהיא הכי אוהבת ומרגישה בהם מלאה בעוצמות. דבי מציעה את כישורי המטבח שלה לאירועי בוטיק, מארחת בביתה לסדנאות בישול הכוללות טיפים לעיצוב שולחן האוכל ועצות שימושיות לאירוח שליקטה מרחבי העולם בבתים בהם התארחה. דבי גם מרצה ומספרת את סיפור חייה ומבשלת בפני קהל ותמיד בחיוך ועם תיבול של אהבה ורגש, חיוכים אין סופיים והתרוממות רוח.

סביצ’ה פרואני

ליפול או לעוף | 200 עמודים | סגנון אוכל: דלית רוסו | צילומים: אפיק גבאי, נמרוד סונדרס, אילנה מצקין | כותרים הוצאה לאור | מחיר מומלץ 88 שקל | להשיג בחנויות סטימצקי וצומת ספרים. 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*