לחיי הזנים סירה ופטי סירה שהוסיפו ליינות ישראל את התיבול של יינות צרפת / מיכאל בן יוסף

שורק (Shoreq) סירה 2017 - כל לגימה החזירה אותי לאותו בוקר מוקדם של ייצור היין הראשון שלי

יין שורק סירה 2017
מאת מיכאל בן יוסף

שורק (Shoreq) סירה 2017

הרומן שלי עם יקב שורק החל לפני הרבה שנים. היקב בוטיק שירש את ססלוב כמורה לייננים צעירים ומתחילים, היה חלק ממחסן לא מוגדר בתוך יישוב חקלאי ותיק, המתמחה בגידול גפן ליין. ניר שחם היה היינן הצעיר, ואנחנו, פרופסור עמוס הדס ועבדכם הנאמן, ייצרנו לראשונה בחיינו, כן, כן, יין. יין ראשון של שני טועמי יין, יין ראשון בייצור עצמי, עם כל הגאווה והתקווה לתוצאות טעימות ומצטיינות.

התהליך החל עם בציר ידני עצמי ואישי, לא דבר פשוט לשני ותיקים ולא כל כך צעירים, בציר מכרם המשפחה, ענבי מרלו, מרחק של כמאתיים מטרים מהיקב החדש. כן, בציר בשעות המוקדמות של הבוקר, מלאי זיעה והתלהבות של צעירים, עם כפפות כמובן, פעולה פיזית שמצטלמת יפה יחד עם יבלות וכאבי ידיים. למזלנו, כל אחד מאתנו אסף שלושה ארגזי ענבים בלבד, כבדים ומלאים אבק ואנרגיה של יצירה. סחיטת הענבים בעזרת מסחטה ידנית, התירוש הצעיר נזל לתוך מיכל מפלסטיק ומשם ישר לתוך החבית, בתוספת שמרים לפי מדידה של ניר.

כך נוצר היין הראשון של שני אוהבי יין, מבוגרים בין התלמידים אפילו קצת זקנים. ההתלהבות הייתה גדולה, יותר גדולה מהייצור עצמו, כולל שירה לכבוד היין החדש. נכון, טעמנו מהתירוש, שתינו, וגילינו את סוד היין האדום, היין הראשון.

מאותו אירוע ראשוני עברו שנים רבות. עמוס ואני גמלאים, טועמים מדי פעם יינות ונזכרים באותו יום יפה וחשוב שהיינו לכורמים וייננים ליום אחד.

שורק 2017 סירה. צילום: אתר היקב

שורק 2017 – סירה 85% + פטי סירה 15%, בקבוק שהתבגר ובתנאים אידיאליים, כולל בטמפרטורה נכונה, וחשוב מכל, זמן נכון לטעימה, קרי, עברו כשלוש שנים מהבציר.

בבקבוק של שנת 2017 טעמנו ענבים מזן אחר, ענבי סירה או שירז, לפי מקום גידולם, שירז או סירה, הראשון אוסטרלי והשני צרפתי. מקורם בפרס, שבה נמצאו סימניו הראשונים של הזן מלפני 6,000 שנה. הפטי סירה הוא בעצם סירה או שירז, מהורים בשמם המוכר דוריף (צרפת), פטי סירה בקליפורניה, זן יותר מוגדר מהסירה הגדול, אולי אפילו יותר מתובל. שניהם היו לבלנד מוצלח ביקב שורק של בציר שנת 2017.

טעמנו את היין שעבר תהליך התבגרות של שנה בחבית ועוד שנתיים בבקבוק, בתנאים אידיאליים. בהחלט יין מרשים, בצבע ארגמן כהה מבריק, בעל גוף ונוכחות. מלא פרי אדום בשל, תותים, שזיפים וקסיס, ועוד גזר מבושל, תוספת נהדרת לכל הטעמים. סיומת ארוכה, התאמה מושלמת לארוחת בשר.

כל לגימה החזירה אותי לאותו בוקר מוקדם של ייצור היין הראשון שלי. זו מן חגיגה אישית ופרטית, מן שמחה והתלהבות אלכוהולית של יכולת היצירה. לחיי הזנים סירה ופטי סירה שהוסיפו ליינות ישראל את התיבול של יינות צרפת ולאחרונה של אוסטרליה המורחבת. לחיים!

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*