לאומי פרטנרס: שופרסל הציגה ברבעון הראשון ביצועים משופרים לעומת כלל השוק

לאומי פרטנרס מעדכנים כלפי מעלה את מחיר היעד של המניה ל-31.1 שקל. האנליסטית מעיין בק מרום: מכירות הקבוצה ברבעון הנוכחי עלו ב-0.5% לעומת הרבעון המקביל בשנה הקודמת, בו פרצה מגפת הקורונה וחלה הסתערות על הסופרמרקטים. הרווח הנקי ברבעון עמד על כ-114 מיליון שקל לעומת 90 מיליון שקל ברבעון המקביל

סניף של שופרסל דיל

“שופרסל הציגה ברבעון הראשון ביצועים משופרים לעומת כלל השוק” – כך אומרת מעיין בק מרום, אנליסטית בכירה בלאומי פרטנרס, שמגיבה לפרסום דוח שופרסל לרבעון הראשון 2021: “תוצאות הרבעון הראשון היו מצוינות. הרבעון הנוכחי הושפע ממספר מגמות, בהן עיתוי חיובי של חג הפסח בשנה הנוכחית, השפעה חיובית של סניפים חדשים שנפתחו לאחר הרבעון הראשון 2020 ומנגד קיטון הנובע מהיחלשות מגפת הקורונה. מכירות הקבוצה ברבעון הנוכחי עלו ב-0.5% לעומת הרבעון המקביל בשנה הקודמת, רבעון בו פרצה מגפת הקורונה וחלה הסתערות על הסופרמרקטים. למעשה, שופרסל הציגה ביצועים משופרים לעומת כלל השוק, שירד לפי סטורנקסט ב-4% לעומת הרבעון המקביל.

מעיין בק-מרום. צילום: אורן דאי

“רשת BE הציגה לראשונה רווח של 1 מיליון שקל לעומת הפסד של 8 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרווח התפעולי של הקבוצה כולה ברבעון הנוכחי גדל משמעותית עקב התייעלות בהוצאות התפעוליות ועקב המעבר לרווח במגזר BE, ושיעור הרווחיות התפעולית המשיך לעלות ועמד על שיעור רווחיות שיא של 5.3% לעומת 4.6% ברבעון המקביל אשתקד.

“שופרסל חוזרת ואומרת כי השנה הקרובה לא תהווה שיא בהכנסות לאחר השיא בתקופת הקורונה, אולם מנועי הצמיחה שלה ומהלכי ההתייעלות יאפשרו לה לשמור על שיעור רווחיות תפעולית של 5%-4%. אנו מעדכנים את מחיר היעד ל- 31.1 שקל למניה – פער כלכלי של 14% ביחס למחיר השוק של המניה – ומותירים את ההמלצה על קנייה”.

על פי הסקירה המלאה, מכירות הקבוצה כולה עמדו ברבעון הראשון על 3,764 מיליון שקל, גידול של 0.9% מול הרבעון המקביל אשתקד.

מגזר הקמעונאות (הכולל את האשראי): הרבעון הראשון 2021 בסופו חל חג הפסח אופיין בעיתוי חיובי של עונתיות בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ובהשפעה חיובית של סניפים חדשים שנפתחו לאחר הרבעון הראשון 2020, ומנגד אופיין הרבעון הנוכחי בקיטון הנובע מהיחלשות מגיפת הקורונה. המכירות ברבעון הראשון 2021 עמדו על 3,537 מיליון שקל, גידול של כ-0.5% לעומת הרבעון המקביל. המכירות בחנויות זהות קטנו ברבעון הנוכחי ב- 0.5% והמכירות למ”ר קטנו בכ-0.7%.

שיעור הרווח התפעולי של מגזר הקמעונאות השתפר משמעותית ועמד ברבעון הראשון על 4.2% מול 3.7% ברבעון המקביל אשתקד, השיפור הושג כתוצאה מהתייעלות בעיקר בהוצאות התפעוליות.

היקף המכירות באונליין המשיך לעלות ועמד על 21.9% ממכירות החברה ברבעון הנוכחי בהשוואה ל-21.3% ברבעון הקודם. גם המותג הפרטי המשיך לצמוח ועמד על כ-27.4% מההכנסות לעומת 26.4% ברבעון הקודם.

מגזר Be הציג ברבעון הראשון מכירות של 216 מיליון שקל, גידול של 7.5% מול הרבעון המקביל. החברה הציגה רווח תפעולי של 1 מיליון שקל ברבעון הנוכחי לעומת הפסד של 8 מיליון שקל ברבעון המקביל. Be הציגה גידול של 0.8% במכירות בחנויות זהות.

הכנסות מגזר הנדל”ן ברבעון הראשון עמדו על 46 מיליון שקל לעומת 44 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

רווח גולמי: הרווח הגולמי ברבעון הראשון עמד על כ-1,018 מיליון שקל. שיעור הרווח הגולמי השתפר ועמד על 27% לעומת 26.8% ברבעון המקביל אשתקד.

רווח תפעולי: הרווח התפעולי גדל משמעותית ועמד על 147 מיליון שקל מול 129 מיליון ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח התפעולי השתפר ועמד על 5.3% לעומת 4.6% ברבעון מקביל אשתקד. השיפור נובע מהתייעלות בהוצאות התפעוליות, מהמעבר לרווח במגזר Be, ומשיפור ברווח הגולמי.

רווח נקי: הרווח הנקי ברבעון הראשון לשנת 2021 עמד על כ-114 מיליון שקל לעומת 90 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

שת”פ עם בנק דיסקונט: המיזם עדיין בהמתנה לקבלת אישור בנק ישראל.

שופרסל עסקים: החברה נמצאת בתהליך השמשת מחסן בהיקף של יותר מ-10,000 מ”ר שישמש את פעילות שופרסל עסקים.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*