לאומי פרטנרס נכנסת לתחום הפודטק: תשקיע עד 55 מיליון שקל בחברת Vgarden מגן שמואל

החברה מתמחה בייצור גבינות ותחליפי בשר לשוק הטבעוני, הן ללקוחות פרטיים והן לשוק המוסדי ונמצאת במהלך של פריצה לשוקי חו"ל. אבי אורטל, מנכ"ל לאומי פרטנרס: שוק הפודטק הבינלאומי הוא שוק עצום, שנמצא רק בתחילת דרכו ו-Vgarden יכולה להפוך לשחקנית משמעותית בשנים הקרובות

אבי אורטל, מנכ"ל לאומי פרטנרס. צילום: אורן דאי

לאומי פרטנרס, זרוע ההשקעות הריאליות של בנק לאומי, בניהולו של אבי אורטל, נכנסת להשקעות בתחום הפודטק. החברה תשקיע עד 55 מיליון שקל בחברת Vgarden, יצרנית תחליפי גבינות ובשר טבעוניים שבבעלות קיבוץ גן שמואל וחברת הדר פוד טכנולוג’י. ההשקעה תשמש להמשך פיתוח המוצרים ולהרחבת הפעילות הבינלאומית של Vgarden.

Vgarden מייצרת מוצרים אלטרנטיביים וטבעוניים כגון גבינות, ממרחים, חמאה, מוצרי מאפה ותחליפי בשר על בסיס חלבון אפונה, ללא חומרים משמרים וללא אלרגנים כגון גלוטן או לקטוז. מוצרי החברה נמכרים תחת המותג “משומשו“, הן ללקוחות פרטיים דרך רשתות השיווק והן ללקוחות מוסדיים כגון פיצריות, בתי קפה וחברות קייטרינג.

גבינות משומשו. צילומים: עמית שטראוס

החברה הוקמה על ידי קיבוץ גן שמואל, בועז ועומר אליאב, מתוך ראייה כי הביקוש למוצרים טבעוניים נמצא בעלייה מתמדת, יחד עם המודעות הגוברת למזון בריא. נמסר כי שנת הקורונה הביאה לגידולים משמעותיים בשוק הטבעוני והאלטרנטיבי והחברה רשמה גידול של כ-50%  במכירות ב-2020 לעומת 2019 ויותר מהכפילה את מכירותיה במחצית הראשונה של 2021 לעומת המחצית המקבילה. לפני כשנתיים, בעקבות ההתרחבות המהירה בפעילותה, עברה החברה למפעל חדש וגדול יותר בגן שמואל.

עוד נמסר, כי החברה נמצאת במהלך להרחבה משמעותית של פעילותה הבינלאומית ובין היתר החלה לשווק את מוצריה באירופה, צפון אמריקה, אסיה, רוסיה ואוסטרליה. במסגרת זו, היא מקימה מפעל לייצור גבינות טבעוניות באוסטרליה בשותפות עם חברת ההפצה הגדולה ביותר ביבשת לשוק הטבעוני, המפיצה כיום את מוצרי Vgarden (המותג הבינלאומי של החברה) ברשת הקמעונאית הגדולה באוסטרליה. במסגרת ההסכם, יוקמו קווי ייצור לגבינות טבעוניות בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים, בשימוש חומרי גלם שחלקם מיוצרים במפעל החברה בקיבוץ גן שמואל ובידע ייחודי שפותח בחברה.

בחברה מציינים, כי במקביל לפיתוח הפעילות הבינלאומית, החברה ממשיכה להרחיב את פעילותה המקומית ובכוונתה להגיע בשנה הקרובה לכ-1,500 נקודות מכירה. באחרונה חתמה החברה על הסכם הפצה עם חברת קפוא-זן, במסגרתו תפיץ קפוא-זן את מגוון מוצרי “משומשו” ברשתות המזון הקמעונאיות ובשוק המוסדי בפריסה ארצית. במקביל, החברה ממשיכה בפיתוח קו המוצרים שלה, ובין היתר השיקה השנה חמאה טבעונית מופחתת שומן, לאבנה טבעונית וקו מוצרי מאפה.

אבי אורטל, מנכ”ל לאומי פרטנרס, אמר: “שוק הפודטק הוא אחד השווקים הצומחים בעולם כיום, והצפי הוא שימשיך לצמוח בעשור הקרוב, על רקע ההעדפה של צרכנים רבים לצרוך פחות בשר וחלב מהחי. Vgarden הצליחה למצב את עצמה בתוך שנים ספורות כשחקנית מובילה בתחום הפודטק בשוק הישראלי, אולם זוהי רק תחילת הדרך. שוק הפודטק הבינלאומי הוא שוק עצום, שנמצא רק בתחילת דרכו ו-Vgarden יכולה להפוך לשחקנית משמעותית בו בשנים הקרובות”.

אילן אדוט, חבר הנהלת קיבוץ גן שמואל ומנכ”ל Vgarden, אמר: “אסיפת הקיבוץ אישרה ברוב עצום את ההתקשרות עם לאומי פרטנרס, מתוך הבנה כי שותפות זו תביא את הפעילות למקום אחר לגמרי. כעת הזרקור הוא על הנהלת  Vgardenשחבורת הטאלנטים המובילה תדע לקחת את החיבורים האלו לאפיקים חדשים גדולים הרבה יותר”.

אייל אדוט, ממייסדי החברה: “אנו רואים בשותפות עם לאומי פרטנרס שותפות חשובה ותשתית חזקה להמשך קידום החזון של Vgarden להתפתחות גלובלית וייצוב תהליכי הייצור של המוצרים בכל מקום אפשרי על פני הגלובוס”.

עומר אליאב, ממייסדי החברה: “שותפות זו גם מספקת פלטפורמה איתנה להמשך ההשקעות בפיתוח מוצרים חדשים פורצי דרך, שיהיו מונגשים לכל דורש וישימו את Vgarden כשחקן משמעותי בתחום הפודטק הגלובלי”.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*