יש שורשים ל-2008

מיכאל בן יוסף העדיף הפעם להתחיל את הארוחה עם יין קייצי, רוזה (שלא נחשוף את שמו), אך כאשר שתה בסוף הערב את השורשים 2008 של ויתקין קבע: כל היינות הנוספים של אותו ערב היו כמים מינרליים, למרות הצבע שלהם

ויתקין שורשים 2008
ויתקין שורשים 2008
מאת מיכאל בן יוסף
מאת מיכאל בן יוסף

בשולחן עגול, בבית פרטי ברמת השרון, שמונה זוגות עיניים מבריקות ונוצצות, נדלקו לקראת הטקס. ניחוחות של בשר מהביל עם תוספות ירקות מבושלים, נקניק דם ריחני שהגיע כמה ימים לפני כן ממדריד, לחם אפוי בבית וכולם ממתינים לפסק הדין. חולצים פקק, בודקים את צבעו, את אורך הרטיבות האדומה, מריחים, חוזרים ומריחים שנית, מזיזים את הראש הנה והנה, וכל השולחן מתוח וממתין בקוצר רוח למילה אחת: טוב או לא טוב! אפשר להוסיף עוד הרבה מילים ליין ויתקין של שנת בציר 2008, אך לשורשים יש שורשים כפי שכתבנו, והוא לא רק טוב, הוא טוב מאוד.

על שנת הבציר 2008 נכתבו הרבה, ועוד הרבה שנים נזכיר זאת. ליינות ישראל הייתה שנה טובה מאוד עד מצטיינת. כך גם ליתר אזורי הגידול באירופה, עם צרפת בראש. כפי שידוע, האקלים של שנת בציר נתונה קובע את טיבו וטעמו של היין העתידי. בקיצור, איכותו ואופיו של היין מבקש בציר מאוזן, בעל תכונות מדויקות לגבי אחוזי הסוכר והחמיצות בענב. למרות היותנו ארץ שמש מבורכת כמעט כל ימי השנה, ישנן שנים המוסיפות ליין העתידי את ההילה הרצויה, כולל חוזק שמור בענב עבור יין ליישון לתקופות ארוכות. בכתיבה על שנת בציר טוב או מוצלחת, הכוונה היא לייצור יינות בעלי איכות ויכולות מעל הממוצע, על יינות שהתבגרו בחביות עץ אלון, יינות “בנויים” לעתיד ארוך שנים. שנת בציר 2008 הייתה קרה יחסית, עם חורף מאוזן ועם שלג במקומות הגבוהים וקיץ מדוד עם מעט מגלי החמסין המקובלים. הענבים בכרמים הגיעו להבשלה אידיאלית בדיוק בזמן הבציר.

השורשים ויתקין 2008 הוא ממסך “כטוב בעיני היינן”! אסף פז, איש היין של יקב ויתקין, הוא איש של אוריגינליות ייננית. הרבה קריניאן ופטי סירה מגפנים בוגרות, סירה, פטי ורדו ועוד מעט קולומברד (הלבן) לייצוב הצבע. היין בוקבק ללא סינון וייצוב (כן מצאנו משקע בסוף). יין אדום מבריק ובוהק, מלא פרי אדום טרי, מאוזן להפליא, נראה ומרגיש צעיר, מלא טעמים ונשמה פירותית. דובדבנים, שזיפים, פטל ומה לא. מורכב, מלא חיים, עדיין בכוחו, רק 1,860 בקבוקים לשוק המבינים הישראלי.

השולחן העגול היה מלא אכזבה. מה רק בקבוק אחד? אך העיניים המשיכו להיות נוצצות, ביקשו עוד וכמובן שלא היה. כל היינות הנוספים של אותו ערב היו כמים מינרליים, למרות הצבע שלהם.

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*