יקב 1848 מציג לקיץ 2020 שני יינות חדשים

רוזה דור 2 2019 ווגוורצטמינר דור 2 2019

הכרמים של יקב 1848. צילום: אתר החברה
הכרמים של יקב 1848. צילום: אתר היקב

יקב 1848 מציג לקיץ 2020  שני יינות חדשים: רוזה דור 2 2019 וגוורצטמינר דור 2 2019 שהענבים שלהם מגיעים מכרמים הנטועים למרגלות הר תבור בגליל.

רוזה דור 2 2019

רוזה דור 2 – 2019

מופק מזני הענבים גרנאש אדום 85% וברברה 15% עם גוון מיוחד המתקבל משהייה קצרה עם קליפות ענבים. היין מאוד רענן ופרשי ועם חמיצות מדהימה.

נתונים אנאליטיים:

 צבע:  סלמון בהיר

 כוהל: 11.5%

 מתיקות: יבש

על הכרם:

 טרואר: אדמת בזלת ואבן גיר מפורר

 אקלים: ים תיכוני

 אזורים: הגליל

 כרמים: שדמות דבורה, מרחביה

על עשיית היין:

הענבים שהגיעו ליקב בשעות הבוקר המוקדמות והקרירות הועברו מה”crusher” ישירות אל מיכלי נירוסטה מקוררים. לאחר השריית המיץ במשך כחמש שעות על קליפות הענבים, במהלכה התירוש קיבל את הגוון הוורדרד, הופרד המיץ הטרי והותסס במכלי נירוסטה בטמפרטורה קרה של 12-14 מע”צ, על מנת לשמר את טעמי הפרי המרעננים.

על הכרם והיין: הענבים מגיעים מכרמים הנטועים למרגלות הר תבור בגליל.

יבולים מוגבלים ומשטר מים מבוקר תורמים לקבלת ענבים איכותיים וארומטיים. כורמים מנוסים ומעקב אגרונומי רצוף אחרי התקדמות הגפן מאפשרים לבצור כל חלקה בשיאה.

המחיר – 60 שקל.

גוורצטרמינר דור 2 2019

גוורצטרמינר דור 2 – 2019

מופק  100% מזן ענבים גוורצטרמינר.

נתונים אנאליטיים:

צבע:     צהוב בהיר

כוהל:   12.5%

 מתיקות:  חצי מתוק

על הכרם:

  טרואר: אדמת בזלת ואבן גיר מפורר

 אקלים: ים תיכוני

 אזורים: הגליל

 כרמים: שדמות דבורה, מרחביה

על עשיית היין: הענבים נבצרו ידנית בשעות הקרירות של הבוקר. עם הגעתם ליקב הענבים נסחטו קלות, והמיץ הטרי שהתקבל הועבר להתססה במכלי נירוסטה בטמפרטורה קרה של 12-14 מע”צ על מנת לשמר את טעמי הפרי הרעננים. עצירת התסיסה לקראת סיומה תרמה לשימור מתקתקות נעימה ומאוזנת.

על היין: יין זהבהב בהיר עם ארומות של פרחי בר לבנים, אפרסק לבן, ליצ’י, קליפות הדרים. היין בעל גוף עגול

המחיר – 60 שקל.

על היקב

בשנת 1848, עם חידוש היישוב היהודי בירושלים, הקים יצחק גלינא-שור את היקב המשפחתי הראשון בארץ ישראל, במרתף הצמוד לכותל המערבי.

בתחילת שנת ה-2000 , בחלוף 8 דורות של ייצור יין כדרך חיים, הקים יוסי שור את יקב 1848 במטרה להשתלב במהפכת האיכות שהתחוללה בישראל באותם שנים. מתוך הבנה עמוקה שיין טוב מופק מענבים איכותיים, יצא שור במסע נטיעות מחודש של כרמי איכות, במיטב אזורי היין המובילים בישראל הכוללים את הרי יהודה, הגליל והגולן.

מומחי יין בעלי שם עולמי, אגרונומים וכורמים, מובילים ומלווים את תהליך נטיעות וטיפוח הכרמים של היקב. על הפקת היין ביקב מופקד אילן אסולין, יינן היקב אשר רכש את השכלתו הייננית בבורדו, בירת היין העולמית. בהמשך צבר ניסיון יקר ערך במיטב אזורי היין של בורדו כל זאת מתוך מטרה ברורה להפיק יינות עילית מורכבים ואיכותיים.

ביקב אומרים כי חזונו של יוסי שור ליצור יינות ברמה בינלאומית גבוה הוגשם. יקב 1848 נשען על מסורת היין העשירה של משפחתו, חקלאות מתקדמת, מקצוענות, תשומת לב לפרטים וחדשנות טכנולוגית ביקב. השילוב בין מכלול הגורמים מאפשר ליקב לבטא בצורה אותנטית את אזורי הגידול השונים מהם מפיק היקב את יינותיו.

 

 

 

 

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*