יקב סגל משיק לקראת חגי תשרי בציר חדש לסדרת אשכולות שלמים

הסדרה כוללת שלושה יינות: סירה, פינו נואר וקריניאן, בציר 2018. היינות מיוצרים בטכניקת עשייה עתיקת יומין

יקב סגל גאה להשיק לקראת חג ראש השנה ותקופת החגים: בציר חדש לסדרת היינות – “אשכולות שלמים” הכוללת שלושה יינות: סירה, פינו נואר וקריניאן, בציר 2018. מחיר לכל אחד מהיינות: 99 שקל.

מהחברה נמסר כי סדרת ‘אשכולות שלמים’ מביאה לקדמת הבמה טכניקת עשייה עתיקת יומין. בסדרה זו שזרת האשכול לא מופרדת ממנו והענבים תוססים בשלמותם. כך תססו פעם היינות: בבציר ידני, ללא הפרדת השזרה וללא מעיכה של הענבים. טכניקה זו עדיין נפוצה אצל חלק מהיצרנים הקטנים והמסורתיים בבורגון ובעמק הרון הצפוני. הגרגרים התוססים בשלמותם נותנים ליין אופי אחר, שונה ומרתק.

בתסיסה בסדרת ‘אשכולות שלמים’, הגרגר נשמר שלם, ללא מעיכה, והיין שנוצר בתסיסה כמעט ולא סופח מהחרצן טאנינים ומרירות. הסיבה נעוצה בכך שהחרצן נותר מוגן תחת קליפת הענב, והוא לא בא במגע ממושך עם האלכוהול.

כתוצאה מכך, יינות אשכולות שלמים הינם לרוב מעודנים ובעלי טאנינים רכים ועגולים. במקביל, מבחינה ארומטית יינות אלה הינם פרחוניים, מתובלים ואלגנטיים.

סדרת אשכולות אדומים של סגל: סירה, פינו נואר וקריניאן, בציר 2018

סירה, סדרת ‘אשכולות שלמים’, בציר 2018

סירה, סדרת ‘אשכולות שלמים’, בציר 2018

סירה מסדרת ‘אשכולות שלמים’ מגיע מהרי יהודה, מכרם יחידני בעמק קטן בקרית ענבים. הכרם אינו מושקה והיבול הינו

נמוך במיוחד באופן טבעי. הענבים נבצרו ידנית והוכנסו בשלמותם באמצעות מנוף הרמה למיכל תסיסה רחב. לאחר תסיסה של שבועיים עם השזרות וכאמור ללא כל הפרדה או מעיכה, נסחטו הענבים בעדינות והיין השלים את תסיסתו במיכל. היין התיישן לאחר מכן למשך שנה בחביות צרפתיות מגילאים שונים וגדלים שונים, ובוקבק ללא זיכוך ולאחר סינון גס בלבד.

 

רשמי טעימה: באף פלפל שחור, לבנדר, זיתים שחורים, כמו גם מעט קפה קלוי ונגיעת אגוזי לוז. בפה חמיצות רעננה ותיבול עדין. הגוף מלא והסיומת פרחונית, מתובלת וארוכה במיוחד.

פינו נואר, סדרת ‘אשכולות שלמים’, בציר 2018

פינו נואר ‘אשכולות שלמים’ מגיע מהרי יהודה, מכרם יחידני בבית נקופה בגובה של כ-720

פינו נואר, סדרת ‘אשכולות שלמים’, בציר 2018

מטרים. הכרם גדל על אדמת טרה רוסה גירנית עם מרבצי סלע ועם מעט מאד אדמה. התוצאה היא כרם מרוסן ובעל יבול טבעי נמוך. הענבים נבצרו ידנית והוכנסו בשלמותם באמצעות מנוף הרמה למיכל תסיסה רחב. לאחר תסיסה של שבועיים עם השזרות וכאמור ללא כל הפרדה או מעיכה, נסחטו הענבים בעדינות והיין השלים את תסיסתו במיכל.

היין התיישן לאחר מכן במשך שנה בחביות צרפתיות מגילאים שונים, ובוקבק ללא זיכוך ולאחר סינון גס בלבד.

רשמי טעימה: באף פרחים לבנים, תבלינים, פירות יער שחורים ואגוזים, כמו גם מעט וניל וקלייה שמקורם בחבית. בפה חמיצות רעננה ותיבול. הגוף מלא, והסיומת פירותית, פרחונית, מתובלת וארוכה במיוחד.

קריניאן, סדרת ‘אשכולות שלמים’, בציר 2018

קריניאן ‘אשכולות שלמים’ מגיע מהרי יהודה, מכרם יחידני בעין חמד בגובה של כ700 מטרים. הכרם סובב גבעה בעלת

קריניאן, סדרת ‘אשכולות שלמים’, בציר 2018

הרכב קרקע גירני עם מעט טרה רוסה. החלקה אותה בצרנו בעלת מפנה צפון מזרחי וכיוון נטיעה מזרח-מערב, אשר מקטין את החשיפה לשמש הישראלית הקופחת והתוצאה היא פרי רענן לאורך עונת ההבשלה.

הענבים נבצרו ידנית והוכנסו בשלמותם באמצעות מנוף הרמה למיכל תסיסה רחב. לאחר תסיסה של שבועיים עם השזרות וכאמור ללא כל הפרדה או מעיכה, נסחטו הענבים בעדינות והיין השלים את תסיסתו במיכל.

היין התיישן לאחר מכן במשך שנה בחביות צרפתיות מגילאים שונים, ובוקבק ללא זיכוך ולאחר סינון גס בלבד.

רשמי טעימה: באף  פרי אדום ושחור, נגיעות עשבי תיבול ים תיכוני רענן, ופרחוניות מעודנת. עץ האלון הקלוי וריחות וניל ותבלינים מתוקים מלווים את היין לכל אורך הטעימה. ליין חמיצות רעננה ואופי מתובל ופירותי. הגוף מלא והטאנינים עוטפים ורכים, וממשיכים לסיומת ארוכה ומורכבת.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*