יקב יתיר חוגג את פתיחת הבציר וחונך כרם חדש

הענבים הראשונים שנבצרו הם מזן טמפרניו המיועד עבור הרוזה של יתיר. ביקב מספרים כי הבציר החל השנה מאוחר יחסית, כעשרה ימים אחרי הממוצע הרב שנתי, עקב מזג האוויר הקר בסוף החורף שעיכב את ההבשלה

ראשית הנטיעות בכרם יתיר החדש. צילום: יח"צ

יקב יתיר חוגג את פתיחת בציר 2019 ומתחדש בכרם חדש בגודל 30 דונם ובמיכלי בטון לתסיסה פתוחה. היקב, השוכן בחבל יתיר שבהרי יהודה הגבוהים והדרומיים הנושקים למדבר, הפך עם השנים לסמל האזור בזכות יינות האיכות שהוא מנפיק בכל בציר.  היקב הוקם בשנת 2000, והוא זוכה בציונים, תשבחות ומדליות.

בימים אלה משיק היקב את פתיחת עונת הבציר לשנת 2019. הענבים הראשונים שנבצרו הם מזן טמפרניו המיועד עבור הרוזה של יתיר. ביקב מספרים, כי הבציר החל השנה מאוחר יחסית, כעשרה ימים אחרי הממוצע הרב שנתי, עקב מזג האוויר הקר בסוף החורף שעיכב את הבשלת הגפנים.

ערן גולדווסר, היינן הראשי של יקב יתיר: “מוקדם להעריך את מועד סיום הבציר, אולם אני מאמין כי החורף הקר, כמות המשקעים הממוצעת והקיץ שאינו חם מהרגיל, יביאו ליבול איכותי במיוחד, אשר ימשיך את הקו המצוין של יינות יתיר גם השנה”.

בתחילת חודש אוגוסט ניטע כרם חדש ביער יתיר ובו קברנה סוביניון וסירה. גודלו של הכרם הוא כ-30 דונם ומושבו ליד הר עמשא, בגובה 850 מטר, על המדרון המערבי של היער.

נטיעות בכרם יתיר. צילום: יח”צ

התחדשות נוספת ביקב מגיעה מגזרת מיכלי התסיסה: ביתיר התחדשו בארבעה מיכלי בטון בנפח 3,100 ליטר האחד, המיועדים לתסיסה פתוחה עם אשכולות שלמים. מיכלים אלו מיועדים עבור הזנים: סירה, גרנאש ומורבדר. המיכלים החדשים מאפשרים אוורור מוגבר ויציבות תרמית של התירוש בזמן התסיסה.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*