יקב טפרברג השיק לחג את קברנה סוביניון אסנס

מהפכה שהוביל מוטי טפרברג ביקב בשנים האחרונות קידמה חלק מהיינות, בעיקר בסדרות היוקרתיות, לכוסותיהם של חובבי היין המקצועיים יותר

אסנס קברנה סוביניון 2018

עד לפני  מספר לא רב של שנים, יקב טפרברג היה מוכר בעיקר בזכות יינותיו הכשרים. מהפכה שהוביל מוטי טפרברג בשנים האחרונות  קידמה חלק מהיינות, בעיקר בסדרות היוקרתיות, לכוסותיהם של חובבי היין המקצועיים יותר.

מבין מגוון היינות של היקב שיצאו לקראת החג בלט השנה הקברנה סוביניון אסנס 2018, שהרכבו 100% ענבי קברנה סוביניון.

הענבים נבצרו משני כרמים ייחודיים ונבחרים הגדלים בטופוגרפיה ובאקלים הררי. הכרם הראשון והעיקרי נמצא בגליל העליון, בעמק קדש, והכרם השני נמצא ברום הרי אפרים. כרמים אלו מתאפיינים בטופוגרפיה שונה.

הכרם בעמק קדש נטוע בגובה של 450 מטר מעל גובה פני הים. הכרם נטוע על גבי כנה מתונה ונהנה ממיקרו אקלים ייחודי ואופטימאלי לענבי קברנה סוביניון. הכרם בהרי אפרים נטוע בגובה מעל 650 מטר מעל פני הים, בתנאי אקלים הרריים, בעוצמת צימוח מתונה ובהבדלים משמעותיים בין טמפרטורת יום ממוצעת לטמפרטורת לילה קרירה, הגורמת לאיכות ענבים ייחודית הבאה לביטוי בריכוז גבוה של טעמים וארומות. הבציר מכני ומתקיים בשעות הלילה המאוחרות.

תהליך ייצור היין

ענבי הקברנה סוביניון נבצרו מכל כרם בנפרד, בזמן ההבשלה האופטימאלית של הענבים. בשעות הבוקר המוקדמות הגיעו הענבים ליקב. לאחר ריסוק עדין הועברו ענבי הקברנה סוביניון למיכל נירוסטה מקורר למשך יומיים להשריה קרה לפני תחילת התסיסה האלכוהולית.

עם סיום ה-cold soaking החלה התסיסה האלכוהולית של ענבי הקברנה בטמפרטורה של 28 מעלות, תוך הפעלת משטרי המטרה שונים לצורך מיצוי טעמים, ארומות וצבע מזגי הענבים. בסיום התסיסה האלכוהולית היין עבר השרייה על הקליפות למשך שישה ימים. עם סיום ההשריה – extended maceration, נסחטו הענבים בסחיטה איטית ובלחצים נמוכים למיכל נירוסטה לתסיסה המאלולאקטית על מנת לייצב ולרכך את היין.

לאחר סיום התסיסה המאלולאקטית היין החל את תהליכי ההתבגרות בחביות עץ אלון צרפתיות חדשות למשך 18 חודשים. תהליך זה נעשה לכל כרם בנפרד. לאורך התבגרות היין בחביות נטעמו כל החביות והורכב הבלנד הסופי של היין, אשר נתן את המשקל היחסי של כל כרם ביין הסופי. לאחר סיום התבגרות היין בחביות, היין בוקבק ואף המשיך להתבגר למשך ששה חודשים נוספים לפני שחרורו לשוק.

צבע היין אדום עד שחור, באף עולות ארומות עשירות של פירות יער שחורים, נגיעות של קקאו, קפה ומעט אדמה עם עץ אלון אלגנטי. בפה היין מאוזן, עגול עשיר מאוד ובעל מבנה מלא ועוצמתי. הטאנינים רכים ומוצקים והסיומת ארוכה וחלקה.

המחיר: 99 שקל

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*