יקב ויתקין מציע לחג את המהדורה ה-16 של ויתקין קריניאן גפנים בוגרות

מוצע גם ויתקין גוורצטרמינר יבש – יין המציג גרסה יוצאת דופן של זן זה כיין יבש, חד ומורכב

אשכולות גוורצטרמינר בבוקר הבציר. יקב ויתקין. צילום: היקב
קריניאן 2017-LR

יקב ויתקין, שנחשב לחלוץ הקריניאן והמהפכה הים תיכונית של יינות ישראל, מציג את המהדורה ה-16 של ויתקין קריניאן גפנים בוגרות.

ויתקין קריניאן גפנים בוגרות 2017

הרכב זני:  100%  ענבי קריניאן

הכרמים:  כרם מבוגר בן יותר מ-40 שנה המעוצב בהדליית גביע וגדל ללא השקיה באזור בנימינה.

ביקב: הכרם נבצר ידנית בשבוע האחרון של חודש ספטמבר 2017. הענבים שהיו קטנים כמו בשנים קודמות(בתמונה) נמעכו בעדינות והועברו לתסיסה במכלי נירוסטה, חלקם פתוחים. Punch down (שבירת כובע הקליפות) וערבוב היין נערכו מספר פעמים כל יום במהלך התסיסה האלכוהולית. בהמשך נסחט היין בעדינות והועבר להתבגרות בחביות עץ אלון צרפתי, בנפח של 500 ליטר בעלות השפעה מעודנת על היין- במטרה לכבד את מאפייני הזן והטרואר, למשך כ- 16 חודשים.

רשמי טעימה: ויתקין קריניאן גפנים בוגרות 2017 בעל צבע סגול-רובי ארגמני ואטום, הינו יין עוצמתי, רענן, אלגנטי ועמוק המפגין קשת מרשימה של ארומות  אופייניות לזן הקריניאן כשזיף שחור, רכז רימונים, פטל בר פרחוניות ומעט אדמתיות. בטעימה הוא בעל מבנה אינטנסיבי, עשיר ומאוזן, עמוק ובעל רעננות תומכת. מורכבות טעמים עוצמתיים החל מפירות אדומים ושחורים, מינראליות, בשר צלוי עשבי תיבול ים תיכוניים ופרחוניות. בעל סיומת ארוכה מאוד, מורכבת ומאוזנת,

התאמה לאוכל: בזכות האיזון המדויק שהיין מפגין בין עושר מורכבות ורעננות הוא מהווה יין אוכל נפלא ויתאים למגוון רב  של מנות ובעיקר למנות בשר איכותיות ובעיקר בקר, טלה או ברווז, מנות פסטה עשירות וגבינות קשות וארומטיות.

על מנת לשמור על עושר הטעמים שבו, לא עבר היין כל תהליכי סינון והצללה מלבד סינון גס לפני המילוי. מסיבה זאת יכולים להיווצר במשך הזמן משקעים טבעיים שאינם פוגעים באיכותו. מניסיוננו בתנאי אכסון נאותים ימשיך לפתח עומק ומורכבות במשך תשע עד 14 שנים משנת הבציר ואף יותר.

טמפרטורת הגשה מומלצת: °18 |    אלכוהול בנפח:  13.0%    |     קלוריות: 72 קק”ל ל-100 גרם     |

מחיר: 120 שקל.

 

גוורצטרמינר 2019

ויתקין גוורצטרמינר 2019  Gewurztraminer

ויתקין גוורצטרמינר יבש – יין מרתק המציג גרסה יוצאת דופן של זן זה כיין יבש, חד ומורכב.

הרכב זני: 100% ענבי גוורצטרמינר שגדלו בכרמים הנטועים על אדמות גיר עם אחוז חרסית וחול משתנה.

ביקב: הענבים נבצרו בבציר ידני לארגזים קטנים בשבוע הראשון של חודש אוגוסט 2019. לאחר הפרדת גרגרי הענבים הם הושארו במגע עם הקליפות למשך הלילה. בהמשך רק התירוש האיכותי ביותר נסחט בעדינות ליין זה ולאחר הצללה טבעית הועבר לתסיסה במכלי נירוסטה בטמפרטורה קרה שנמשכה כארבעה שבועות על מנת לשמור על הארומות ורעננות היין.  בהמשך הושאר היין להתיישן על שמריו כ-4 חודשים במטרה להעשיר את המרקם, המורכבות ועצמת הטעמים שלו ובהמשך הועבר למילוי בבקבוקים לאחר סינון מוקפד.

התוצאה – יין עשיר בארומות פרי טיפוסי לזן בעל מבנה עשיר מחד ורעננות נפלאה עם חדות טעמים מאידך היוצרים יחדיו הרמוניה נדירה ויין אוכל מצוין.

רשמי טעימה: ויתקין גוורצטרמינר 2019 מפגין כעת ארומטיות יוצאת דופן של אשכולית אדומה, פירות אקזוטיים ופירחוניות אופיינית וכן טעמים המבטאים באופן טהור את מאפייני הזן כעלי ורדים וליצ’י. היין בעל חדות יוצאת דופן המאוזנת על ידי מרקם עשיר ועושר ארומטי מרשים.

התאמה לאוכל: כיין יבש, יתאים ללוות מגוון רחב של מאכלים החל ממנות עזות טעם ממטבחי המזרח הרחוק, מנות טפאס מגוונות ומתובלות וכן דגי ים בעשבי תיבול או בשרים עדינים צלויים בגריל.

טמפרטורת הגשה מומלצת: °12-°8 |  אלכוהול בנפח:  13% | קלוריות: 70 קק”ל ל-100 גרם.

מחיר: 110 שקל.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*