יקב ויתקין השיק את הסדרה החמישית של שורשים היוקרתית

הסדרה מבוססת על ענבי קריניאן לצד פטיט סירה, פטיט ורדו וקולומברד. היינן אסף פז, שצבר לא מעט ניסיון בשורה של יקבים מובילים, העדיף זנים פחות מוכרים ובמידה רבה מאתגרים יותר

יינות יקב ויתקין. צילום: היקב
יינות יקב ויתקין. צילום: היקב
שורשים 2011, סדרה ה'
שורשים 2011, סדרה ה’

לכאורה ניתן היה לצפות מיקב ויתקין שבשרון, שהחל לפעול ב-2001, לפעול בדרך השמרנית ביותר. מדובר הרי ביקב משפחתי שמייסדיו הם נצר למייסדי כפר ויתקין, שמעדיפים את הבטוח ומתרחקים מכל מה שמריח סיכונים. אך דווקא ביקב זה החליטו להפתיע ולבחור בדרך המורכבת יותר. היינן אסף פז, שצבר לא מעט ניסיון בשורה של יקבים מובילים, החליט לא להפיק עוד שורה של יינות שגרתיים, אלא להעדיף זנים פחות מוכרים ובמידה רבה מאתגרים יותר, כמו קברנה פרנק, פינו נואר, פטי ורדו וקריניאן. בדרך כלל ל”הרפתקאות” מהסוג הזה נכנסים יקבים גדולים ומבוססים, אך בויתקין החליטו להתעלם מהסיכון והתוצאות לא איחרו לבוא.

ניראה שאת ההצלחה הרבה ביותר קצר בזכות הקריניאן, זן שממנו ייצרו בארץ בעיקר את היינות הבסיסיים ביותר. ניראה שיקבי כרמל היו היחידים שהעזו לשים על התווית את השם קריניאן בשנת 2004 כשאסף פז היה יינן ביקב הבוטיק שלהם, אולי מתוך הנחה שהציבור אינו מכיר את המשמעות של הזן. פז החליט לנסות ולייצר מענבי הקרינאן יין איכותי. היו לא מעט שהרימו גבה כאשר החל במהלך זה לפני 16 שנה, עוד בשנת 2002. היה צורך בלא מעט סבלנות ואורך רוח עד שחובבי היין גילו שהקריניאן הוא יין איכותי, אולי אף איכותי מאוד.

בימים אלה השיק היקב את הסדרה החדשה מיין הדגל של החברה שורשים (סדרה ה’) והקריניאן הינו חלק דומיננטי לצד פטיט סירה, פטיט ורדו פטי ורדו וקולומברד, דווקא הענבים הפחות פופולאריים כאן. פז , שלמד בבורדו, משתמש במיטב הטכנולוגיה הייננית בה מאובזר היקב ושימוש בגישה ייננית מעודנת ומאופקת, המעניקה ביטוי למאפייני הזן והמקום. ליין החדש נבחרו החלקות המתאימות, ובכל כרם נבחרה “הפינה המיועדת” ממנה נבצרו הענבים ליין החדש.

בשלב הכנת היין, היות שהענבים שהופרדו ליין זה הצטיינו בריכוז ועוצמה של טעמים וצבע עם מבנה יוצא דופן, הושם הדגש דווקא על איפוק ואלגנטיות באמצעות תסיסה קרה יחסית וסחיטה עדינה. כמות קטנה (אחוזים בודדים) של זן לבן – קולומברד מגפנים בוגרות, תססה יחד עם ענבי הקריניאן, במטרה לשפר את רעננות היין, מורכבות הארומות וכן יציבות הצבע. לאחר הסחיטה, בתום שיקוע קצר, עבר היין במהירות להתבגרות בחביות מעץ אלון צרפתי.

לאחר התבגרות של שנה בחביות, נבחרו שוב, מבין כלל החביות, החביות שהצטיינו בעצמת הטעמים, בהרמוניה ובאלגנטיות. הממסך הסופי נבנה במיכל והיין חזר להמשך התבגרות באותן החביות לשנה נוספת. מילוי היין נעשה ללא כל סינון או ייצוב טכנולוגי.

ויתקין שורשים מבטא מצד אחד את הפוטנציאל של כל זן בנפרד, בדומה לשנים הקודמות בהן יוצר, ומצד שני סינרגיה בין כל מרכיבי הממסך ליצירת יין שלם והרמוני, המתמצת את הפילוסופיה של היקב: הכנת יינות מקוריים המאפיינים את האזור ומביאים את מאפייני הטרואר דרך הניואנסים של כל זן.

לסיכום, השורשים מהסדרה החדשה, החמישית המספר, תואם בהחלט את האיכות בה הצטיינו הסדרות הקודמות, והיין יתאים מאוד לאירועים חגיגיים במיוחד.

300 שקל לבקבוק.

 

צילום: יקב ויתקין
צילום: יקב ויתקין

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*