יקב היוצר מציע לקראת ראש השנה צירוף חדש של טעמים וניחוחות

אראל ברקאי, מנכ"ל יקב היוצר: תהליך יצירת יין הוא כמו ציור עדין על בד המשלב גוונים רבים של צבע

סדרת היינות של יקב היוצר לראש השנה. צילום: אייל קרן
בראשית קברנה מתוק עדין – סדרת היינות של יקב היוצר לראש השנה. צילומים: אייל קרן

יקב היוצר מציג לקראת ראש השנה צירוף חדש של טעמים וניחוחות ושל רקיחת זני ענבים ייחודים. אלה, כך אומרים ביקב, יוצרים יין שהוא יצירת אומנות ממש. “אנו שואפים שלכל אחד יהיה על שולחן החג יין טוב ואיכותי, במחיר שווה לכל נפש”, מסביר אראל ברקאי, מנכ”ל יקב היוצר. “תהליך יצירת יין הוא כמו ציור עדין על בד המשלב גוונים רבים של צבע. הזנים שלנו גדלו בכרמים ארץ ישראליים, נבצרו באישוני לילה או עם טל ראשון, התיישנו וטעמם זוקק במדויק לחיך הישראלי. בנוסף אנו מציגים מגוון רחב של מארזי יין  משובחים לקראת החג אותם ניתן להזמין עד הבית”.

יינות היוצר מופצים ונמכרים ברחבי העולם. זהו יקב ותיק מהגדולים בישראל שנוצר משיתוף פעולה בין משפחת שור, משפחת הייננים הוותיקה בארץ, המייצרת יין החל משנת 1847, לבין פיליפ ליכטנשטיין, יינן צרפתי בעל שם עולמי, שעלה לישראל עם החלום לייצר כאן יין איכותי.

לדברי ברקאי: “בימים אלא אנו נערכים לחגיגה גדולה של יין. לקראת כל חגי תשרי ישנה עלייה של יותר מ-90% ברכישת יינות אדומים המתאימים יותר לאווירת שולחן החג, ולאוכל המוגש. בנוסף, בשנה האחרונה זיהינו ביקוש ליין שולחני עם ניחוח מתקתק. לאורך השנה האחרונה ענף היין בישראל התחזק והתווספו אליו כרמים ויקבים צעירים וחדשים, מה שהעצים את הצלחתו של היין הישראלי בעולם. אנו שמחים להיות ממובילי שוק היין בישראל, ולהציג מגוון כה רחב של יינות חדשים וייחודים בישראל, ובעולם”.

ליקב היוצר 6 סדרות יין מובילות ובינלאומיות המוצעות לקראת ראש השנה 2022:

בראשית פטי ורדו. צילום: אייל קרן

סדרת בראשית – כוללת מגוון רחב של יינות אדומים ולבנים. בסדרת בראשית היינות השונים נוצרו מכרמים מצפון הארץ ועד דרומה. תחילתה של יצירת בראשית נעוצה באופן גידולם הייחודי של הכרמים המספק ליינן את חומרי הגלם הראויים ביותר. התהליך ממשיך בבציר לילה עם ניחוח אגלי הטל העוטף את האשכולות. בתהליך ההתיישנות של היין, הענבים נשארים במגע עם הקליפות לשבוע בלבד, במטרה להביא יינות נגישים ובשלים יותר. היין התיישן למשך 6 חודשים. לקראת החגים המלצת היקב הינה לשני יינות מסדרת בראשית:

בראשית פטי ורדו – ין עוצמתי בגוון ארגמני, בעל ריחות של פטל אדום וסיגליות עם רמזים של קקאו. כרם פטי ורדו שנטע בשנת 2009 במושב קדרון בשפלת יהודה. הכרם נבצר בתחילת חודש תשיעי, בהבשלה מלאה . אחרי ריסוק והפרדת שדריות, התירוש הותסס בטמפרטורה מבוקרת עד יובש. אחרי תסיסה מלולקטית ושפייה, היין התיישן שישה חודשים.

מחיר – 39.90  שקל. בתקופת החג במבצע ברשתות השיווק של 3 בקבוקים ב-100 שקל.

בראשית קברנה מתוק עדין – קלאסי לשולחן החג – יין אדום בעל מתיקות עדינה, בצבע ארגמן, בעל ארומה של דובדבן שחור, קקאו עם רמז של וניל וציפורן.  כרם קברנה סוביניון הנטוע משנת 2010 במושב לכיש. הכרם נבצר בשליש השני של חודש אוגוסט ברמת הבשלה גבוהה. אחרי ריסוק והפרדת שדריות, התירוש הותסס בטמפרטורה מבוקרת עד השגת מתיקות שריות רצויה.

מחיר – 39.90  שקל. בתקופת החג במבצע ברשתות השיווק של 3 בקבוקים ב-100 שקל.

וירטואוזו רונדו

סדרת וירטואוזו – הסדרה מבוססת על שלושה יינות אדומים זניים  – קברנה מרלו שיראז, שני יינות לבנים זניים – שרדונה וגוורצטרמינר ובלנד אדום – רונדו. סדרת Virtuoso עוצבה בקפידה ובייחודיות רבה, וההשראה לעיצובה מגיעה מעולמות כלי הנגינה – עם בקבוק בעל צורה ייחודית המיובא ממפעל בוטיק לזכוכית בצרפת. ייצור היין בוצע על ידי קליטת הענבים וריסוקם, הם קוררו ועברו להשריה קרה עם הקליפות למשך כ-3 שבועות. לאחר מכן, היין התיישן במשך 9 חודשים.

וירטואוזו רונדו – יין אדום חצי יבש, בלנד קליל מלטף ורענן, בעל ריחות דובדבן, שזיף ושוקולד. היין נוצר משילוב של שני כרמים, מרלו מדישון שבגליל העליון ומורבדר ממדרון תחת עין דור. כל כרם נבצר וטופל לחוד עד להבשלה מלאה. אחרי ריסוק והפרדת השידות היין הותסס בטמפ’ מבוקרת עד יבוש.

מחיר – 49.90  שקל. בתקופת החג במבצע ברשתות השיווק של 40 שקל.

לגאטו ברברה

סדרת לגאטו – סדרת הפרימיום המיוחדת מטופלת בצורה אישית במהלך כל השנה על ידי היינן ומבוססת על מספר זנים מובחרים ומגוונים. הסדרה הייחודית מורכבת משילוב יוצא דופן של שני בצירים נפרדים, על מנת ליצור הרמוניה רעננה ומדויקת של טעמים אשר יתארו את חזונו של היוצר.

לגאטו ברברה – ין עם גוון טעם ייחודי, בצבע אדום עז, בעל ניחוחות של דובדבן ושזיף עם רמז של ציפורן וקינמון. יין עגול ורענן. מופק מכרם ברברה באזור מנזר דיר ראפאת. היין התיישן במשך 12 חודשים. מחיר -69.90 שקל , ניתן להשיג בחנויות המתמחות.

סדרת ליריקה – סדרת ליריקה עטורת פרסים. יינות הסדרה נוצרו ממבחר זני ענבים שמוצאם באגן הים התיכון, הנפוצים בעיקר בדרום צרפת, איטליה וספרד, ומתאימים יותר מכל לאקלים בישראל. הענבים מגיעים מכרמים באזור הכרמל וסביבת הר תבור. דגש רב הושם על גידול אופטימלי בכרם, שיאפשר להגיע לבשלות מלאה תוך שמירה על פירותיות רעננה ככל האפשר. היין התיישן בחביות עץ אלון 24 חודשים ושישה חודשים בבקבוק.

ליריקה מונטאז’ – צילומים: איל קרן

ליריקה מונטאז’ – יין עם רבדים שונים בעל ניחוחות של דובדבנים, תות ופלפל שחור, עם רמזים של מוקה, בעל גוף בינוני, מלא ורענן.  היין מופק מהשילוב הקלאסי של גרנאש, מורבד וסירה מאזור הגליל בשילוב מעניין עם ברברה מאזור גבעת שמש.

היין התיישן במשך 24 חודשים בחביות ו-6 חודשים נוספים בבקבוק.

מחיר – 100 שקל. ניתן להשיג בחנויות המתמחות.

סדרת האוטר – סדרת האוטר עטורת הפרסים, היא יצירה אישית ייחודית של יינן היקב, פיליפ ליכטנשטיין. היין מהווה תוצר של בחירותיו של היינן, ללא מגבלות של אזורי גידול, זני ענבים וטיפול בכרם, ולפיכך מהווה ביטוי אישי שלו. שם הסדרה AUTEUR שזה יוצר בצרפתית, מבטא קשר מיוחד בין היינן היוצר לבין היין.

Auteur white

האוטר ווייט – הינו יין לבן יבש בעל עומק ייחודי בגוון קש מוזהב, עם ריחות של משמש ואגס, איריס ואגוזי לוז, רענן, מלא וארוך מאוד בפה. שילוב של שני כרמים, כרם ויוניה שניטע ב 2013 בהר ברכה בצפון השומרון וכרם רוסאן שניטע 2014 ברתמים בחולות שברמת הנגב. התיישן 21 חודשים בחבית עץ אלון.

מחיר – 180 שקל.

בנוסף, ניתן לרכוש בחנות און ליין של היקב ממגוון היינות והמארזים לקראת ערב חג, או כמתנה למארחים:

מארז זוגי אלגרו עם שתי כוסות יין – מארז זוגי מסדרת אלגרו עם יינות הסדרה קברנה סוביניון ומרלו.

בתוספת שתי כוסות יין. מוצע במחיר  119 שקל.

מארז חגיגי ליריקה – מארז זוגי צבעוני וחגיגי מסדרת ליריקה, הסדרה הים תיכונית. עם יינות הסדרה סירה ו-GSM.

יוצע במחיר 215 שקל.

מארז האוטר – מארז מסדרת ההאוטר עטורת הפרסים. מגיע עם שתי כוסות יין יוקרתיות ללא רגל.

יוצע במחיר 215 שקל.

Auteur_meritage
Auteur meritage

המארזים והיינות ישווקו בחנויות היין הנבחרות והן בבוטיק היין האינטרנטי של היקב.

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*