יקב היוצר מציג: שבועות בלבן

היינות לשולחן החג: ליריקה ויונייה, לגאטו שרדונה, וירטואוזו גוורצטרמינר, מוסקטו לבן

יינות יקב היוצר לחג השבועות. צילומים: אייל קרן
ליריקה ויוניה. צילומים: אייל קרן

יקב היוצר הוא יקב משפחתי ותיק מהגדולים בישראל, שיינותיו מופצים ונמכרים ברחבי העולם. היקב נוצר משיתוף פעולה בין משפחת שור, משפחת הייננים הוותיקה בארץ, המייצרת יין החל משנת 1847, לבין פיליפ ליכטנשטיין, יינן צרפתי בעל שם עולמי, שעלה לישראל עם החלום לייצר כאן יין איכותי.

היקב מייצר כיום יותר מ-4 מיליון בקבוקים בשנה המשווקים ברשתות השיווק השונות ובחנויות היין. בשנים האחרונות נטע היקב כרמים בכל אזורי היין המובחרים בארץ, החל מהגליל העליון בצפון ועד רמת הנגב בדרום, מתוך הבנה כי בכל חלקה מתקיימים תנאי גידול עם מאפייני פרי שונים, המתאימים לסוגי יין מגוונים. כל כרמי היקב עומדים תחת פיקוח קפדני של צוות היקב כדי לוודא תנאי גידול מיטביים לכל גפן וגפן.

 

ליריקה ויונייה

יין מלא ועשיר עם ניחוחות של פירות לבנים, וניל ואפרסק. התיישן בחביות עץ אלון 5 חודשים. מקורו של הויונייה מהר ברכה שבשומרון.

מכיל 13% כהל.

מחיר: 95 שקל

לגאטו שרדונה

 

לגאטו שרדונה

יין מלא וארוך בניחוח פירות טרופיים ווניל.

מופק מענבי שרדונה הגדלים בשילו שבשומרון.

מכיל 13% כהל.

מחיר: 69 שקל

 

וירטואוזו גוורצטרמינר

יין מעודן ורענן, מענבי הזן הארומטי גוורצטרמינר הגדלים בנגב הצפוני, מביא עימו ניחוחות של פירות אקזוטיים, פרחים לבנים ותבלינים.

מכיל 11.5% כהל.

וירטואוזו גוורצטרמינר

מחיר: 49 שקל. במבצע לשבועות – 44.9 שקל

 

מוסקטו לבן

מוסקטו לבן

המוסקטו הוא יין לבן עם טעם מתקתק, קליל, ריחני ורענן. היין מיוצר באזור Lazio במרכז איטליה, מזן מקומי של ענבי מוסקטו לבנים הגדל לאורך חופי Ulysses שבדרום Lazio. זן ענבי המוסקטו שייך לאחד מזני הענבים הוותיקים ביותר בעולם ויש הסבורים שבמקור מוצאו במזרח התיכון, והוא שימש לעשיית יין עוד בימי יוון הקדומה.

לשם בחירת הכרמים המושלמים שיביאו לידי ביטוי את חזונו של היינן, נערכו חיפושים באיטליה ואיתרו בין רומא לנפולי את הכרמים המתאימים במדויק ליצירת המוסקטו המבעבע.

מכיל 6.0% כהל.

מחיר: 34.9 שקל, זמין ברשתות ובחנויות היין.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*