יקב היוצר: לא רק יין

שיתוף פעולה מקורי בין יקב היוצר לאמן הפופ ארט נמרוד רון לקראת חג הפסח.האמן אייר דיוקנות של עשרה אמנים מובילים בישראל בתחומי הציור, משחק, מוזיקה ועוד על תוויות של יין היוצר

האומן נמרוד רון. צילום: מאיר כהן

“תהליך יצירת יין הוא כמו ציור עדין על בד המשלב גוונים רבים”, מסביר אראל ברקאי, מנכ”ל יקב היוצר. “כבר שנים שמהותו של יקב היוצר היא מצד אחד לפתח יינות חדשים מזנים שונים עם דגש על זנים מאגן הים התיכון, שגדלו בכרמים ארץ ישראליים, נבצרו באישוני לילה או עם טל ראשון, התיישנו וטעמם זוקק במדויק לחיך הישראלי, ומהצד השני להיות מחוברים להוויה ולתרבות בכלל ובפרט לעולם האומנות והמוסיקה הישראלית”.

לקראת חג הפסח הקרב – יצאו יקב היוצר ואמן הפופ ארט פורץ הדרך, נמרוד רון, אשר נבחר לאחד מהצעירים המבטיחים של רשימת פורבס, בשיתוף פעולה יוצא דופן, במסגרתו אייר נמרוד רון דיוקנות של עשרה אמנים מובילים בישראל בתחומי הציור, משחק, מוזיקה ועוד על תוויות של יין היוצר. זאת, במהדורה אישית ומוגבלת, אשר הוענקה בהפתעה לאמנים וליוצרים.

מי ברשימה? אביב גפן, קרן פלס, שולי רנד, עמוס תמם, אסף אמדורסקי, נועם חורב, טליה צורף ועוד.

פרויקט אומנות בהפתעה עם האומן נמרוד רון ויקב היוצר

לדברי ברקאי, “חלק בלתי נפרד מהווייתו של יקב היוצר הינו החיבור לאמנים, והפעם ניתנה לנו הזדמנות כפולה, גם לעבוד בצמוד לאומן המוכשר נמרוד, שהשקיע בתוויות מלאכת מחשבת של שרטוטים בקווים עדינים והצליח לייצר דיוקנאות מרגשים של האמנים אותם בחרנו, וגם הבחירה עצמה באמנים המדהימים מתחומי תוכן שונים אותם הטבענו על גבי התוויות שלנו”.

בחג הקודם הציג יקב היוצר את סדרת היוצרים – סדרת Lyrica במהדורה מוגבלת וייחודית לאספנים. “יינות הסדרה עטורת הפרסים, נושאים תוויות שנוצרו בפרויקט מיוחד עבור יקב היוצר בשיתוף אמנים צעירים ומבטיחים”, מסביר ברקאי. “500 יחידות בלבד יוצרו מכל תווית, ועומדות לרכישה לזמן מוגבל בחנות האון ליין של היקב”. בפרויקט הייחודי השתתפו ארבעה אומנים צעירים ומבטיחים:

  • אנטון אברמוב – רישום ברזל, טכניקה מעורבת
  • נירית טקלה – אקריליק על בד
  • רונה פרלמן – החלום ושברו, טכניקה מעורבת על עץ
  • גידי גילעם – אקריליק על נייר

הבקבוקים הייחודיים והממוספרים הוצעו לאספנים במחיר של 500 שקל לבקבוק.

אראל ברקאי, מנכ”ל יקב היוצר. צילום: אייל קרן

נמרוד רון, 31, הוא אמן פופ ארט פורץ דרך אשר החל את דרכו באומנות לפני כחמש שנים.  הוא החל לצייר כתחביב, כאשר זוג חברים שלו, אספני אומנות אמריקאים, נתקלו בציורים שלו והחליטו לקדם את התערוכה הראשונה שלו בגלריית Laura rath בדאלאס, טקסס, אשר התקיימה בספטמבר 2019. התערוכה הייתה הצלחה מסחררת, בה שבר נמרוד את שיא המכירות של הגלריה ומכר תשעה ציורים באותו הערב לאנשי עסקים וידוענים כגון: שחקני NBA, בעלי פורמולה 1 ואספני אומנות מוכרים. בנוסף, אחד מציוריו של נמרוד רון הוצג במוזיאון לאומנות תנ״כית בדאלאס, לצד אוספו המפורסם של אנדי וורהול – ״עשרת היהודים של המאה ה-20״, במשך תשעה חודשים.

לאחר התערוכה, החליט רון, כאקט של מחווה לאנדי וורהול, לצייר את עשרת היהודים של המאה -21. הפרויקט, שנמשך כשנתיים, זכה להכרה משמעותית בקרב קהילות יהודיות בעולם והפך לאחד האוספים המשמעותיים ביותר של נמרוד. האוסף נחשף בחודש אוגוסט בשנה השעברה, ולאחרונה הועבר לאחד מאספני האומנות הגדולים בטקסס, לקראת עסקת מכירתם. בשנה האחרונה, במהלך סבב הגיוס של נמרוד לחברת הסטארטפ שלו, אף התבקש על ידי שגריר ישראל בארה״ב, גלעד ארדן, לצייר עבור נשיא ארה״ב לשעבר, ג׳ורג׳ בוש, את התמונה המפורסמת של אביו בכותל, דבר שעורר התרגשות רבה אצל נשיא ארה״ב לשעבר.

נמרוד רון הוא “עוף זר” בסצנת האומנות הישראלית; כמי שגדל ברעות למשפחה תומכת ואוהבת, ועם הורים שדחפו להצלחה, הוא מסרב בכל תוקף להימנות כאמן מיוסר עם סיפור כואב, כתפישה הרווחת בסצנה המקומית. רון שירת כלוחם ביחידת שלדג, בוגר תואר ראשון במשפטים ותואר שני במנהל עסקים מהאוניברסיטה העברית בירושלים, ובמקביל לעשייתי הענפה בסצנת האומנות, הוא המייסד והמנכ״ל של חברת הסטאטראפ Amy, אשר גייסה כבר הון משמעותי מקרנות הון-סיכון אמריקאיות. בימים אלה הוא עובד על התערוכה הבאה הגדולה שלו.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*