יקב היוצר: לא רק יין, אלא יצירת אומנות

"תהליך יצירת יין הוא כמו ציור עדין על בד המשלב גוונים רבים של צבע", מסביר אראל ברקאי, מנכ"ל יקב היוצר - "אנו מציגים לקראת החגים שלושה יינות חדשים מזנים שונים, שגדלו בכרמים ארץ ישראליים, התיישנו וטעמם זוקק במדויק לחיך הישראלי". ויש גם מארזים לחג 

מארז לחג של יקב היוצר עם יינות מסדרת ליריקה

יקב היוצר הוא יקב ותיק, מהגדולים בישראל, שנוצר משיתוף פעולה בין משפחת שור, משפחת הייננים הוותיקה בארץ, המייצרת יין החל משנת 1847, לבין פיליפ ליכטנשטיין, יינן צרפתי בעל שם עולמי שעלה לישראל עם החלום לייצר כאן יין איכותי. היינות מופצים ונמכרים ברחבי העולם ומהווים עדות וחותם איכות לתעשיית היין הישראלית.

לדברי מנכ”ל יקב היוצר, אראל ברקאי: “בימים אלא אנו נערכים לחגיגה גדולה של יין. בחגי תשרי ישנה עלייה של יותר מ-90% אחוזים ברכישת יינות אדומים המתאימים יותר לאווירת שולחן החג, ולאוכל המוגש. לאורך השנה האחרונה ענף היין בישראל התחזק והתווספו אליו כרמים ויקבים צעירים וחדשים, מה שהעצים את הצלחתו של היין הישראלי בעולם. אנו שמחים להיות ממובילי שוק היין בישראל, ולהציג מגוון כה רחב של יינות חדשים וייחודים בישראל, ובעולם”.

לדבריו, “תהליך יצירת יין הוא כמו ציור עדין על בד המשלב גוונים רבים של צבע. אנו מציגים לקראת החגים שלושה יינות חדשים מזנים שונים, שגדלו בכרמים ארץ ישראליים, נבצרו באישון לילה או עם טל ראשון, התיישנו וטעמם זוקק במדויק לחיך הישראלי”.

מארז יקב היוצר, עם יינות היקב מסדרת וירטואוזו וחומץ בלסמי

הסדרות לחגי תשרי 2021

סדרת בראשית (Genesis) יקב היוצר

סדרה הבראשית הינה סדרה רחבה הכוללת זנים נבחרים אדומים ולבנים. הזנים האדומים הינם, קברנה סוביניון, קברנה סוביניון מתוק עדין, מרלו, פטי ורדו, ושיראז והלבנים, השרדונה והסוביניון בלאן ובנוסף בראשית רוזה. הזנים השונים נוצרו מכרמים רעננים מצפון הארץ ועד דרומה. תחילתה של יצירת בראשית נעוצה באופן גידולם הייחודי של הכרמים המספק ליינן את חומרי הגלם הראויים ביותר. התהליך ממשיך בבציר לילה עם ניחוח אגלי הטל העוטף את האשכולות. בתהליך ההתיישנות של היין, הענבים נשארים במגע עם הקליפות לשבוע בלבד, במטרה להביא יינות נגישים ובשלים יותר. היין התיישן למשך 6 חודשים.

מחיר: 39.9 שקלים.

מבצעי חגי תשרי 2 בקבוקים 60 שקלים. המבצעים תקפים בין 1.8.21-2.10.21.

סדרת VIRTUOSO

הסדרה מבוססת על שלושה זנים אדומים מובילים: קברנה סוביניון, מרלו ושיראז ובנוסף רונדו בלנד מרענן חצי יבש (חדש), ושני זנים לבנים, שרדונה וגוורצטרמינר. סדרת Virtuoso עוצבה בקפידה ובייחודיות רבה, וההשראה לעיצובה מגיעה מעולמות כלי הנגינה, עם בקבוק בעל צורה ייחודית המיובא ממפעל בוטיק לזכוכית בצרפת. ייצור היין בוצע על ידי קליטת הענבים וריסוקם, הם קוררו ועברו להשריה קרה עם הקליפות למשך כ-3 שבועות. לאחר מכן, היין התיישן למשך 9 חודשים.

מחיר: 49.9 שקלים.

מבצע 2 בקבוקים ב-80 שקלים. המבצעים תקפים בין 1.8.21-2.10.21.

סדרת לגאטו (Legato)

לגאטו (Legato), סדרת יינות פרימיום המבוססת על שארבעה זנים אדומים מובילים: קברנה, מרלו, ברברה ושיראז, שני זנים  לבנים: ויונייה ושרדונה ובנוסף רוזה. ייחודה של סדרת הפרימיום לגטו הינו בשילוב יוצא דופן של שני בצירים נפרדים, היוצר הרמוניה רעננה ומדויקת של טעמים המאפיינים את חזונו של היוצר. הסדרה מטופלת באופן אישי ולאורך כל השנה על ידי היינן הראשי של היקב פיליפ ליכטנשטיין. ליכטנשטיין שאב את השראתו בסדרה זו מעולם המוסיקה. השראה זו באה לידי ביטוי הן בשם הסדרה והן בעיצוב הבקבוקים המשלב מוטיבים המדמים כלי נגינה. היינות בסדרה התיישנו במשך 12 חודשים.

מחיר: 60 שקל.

סדרת ליריקה

יינות הסדרה נוצרו ממבחר זני ענבים שמוצאם באגן הים התיכון, הנפוצים בעיקר בדרום צרפת, איטליה וספרד, ומתאימים יותר מכל לאקלים בישראל. הסדרה כוללת יינות זניים, מורווד, סירה וארגמן שהינם יינות אדומים, ויונייה שהינו זן לבן ושני בלנדים אדומים, GSM, מונטאז’ (חדש), והרמוני. הענבים מגיעים מכרמים באזור הכרמל וסביבת הר תבור שבגליל העליון. דגש רב הושם על גידול אופטימלי בכרם, שיאפשר להגיע לבשלות מלאה תוך שמירה על פירותיות רעננה ככל האפשר. היין התיישן בחביות עץ אלון למשך 24 חודשים ועוד כ- 6 חודשים בבקבוק.

מחיר: 100 שקל.

סדרת האוטר

סדרת אוטר היא יצירה אישית ייחודית של יינן היקב, פיליפ ליכטנשטיין. היין מהווה תוצר של בחירותיו של היינן, ללא מגבלות של אזורי גידול, זני ענבים וטיפול בכרם, ולפיכך מהווה ביטוי אישי שלו. שם הסדרה AUTEUR – יוצר בצרפתית, מבטא קשר מיוחד זה בין היינן היוצר לבין היין. הסדרה כוללת שלושה יינות אדומים, קברנה סוביניון, סירה ומריטאז’ ויין אחד לבן, אוטר וויט (חדש). היין התיישן מעל 24 חודשים בחביות עץ צרפתיות. מכיל 13.5%-14.5% כהל.

מחיר: 180 שקל.

יקב היוצר – מארזים לקראת החג 

לקראת חגי תשרי משיק יקב היוצר מגוון מארזים יוקרתיים ואלגנטיים. המארזים מתאימים למתנות למארחים או לפינוק אישי. בין המארזים אותם ניתן לרכוש בחנויות היין המובחרות או באתר המקוון של היקב:

מארז יקב היוצר עם יין לגאטו אדום וכוסות יין

מארז הכולל שני יינות מסדרת LYRICA עטורת הפרסים ומלחיה ופלפליה מעוצבים – יינות הסדרה נוצרו ממבחר זני ענבים שמוצאם באגן הים התיכון, הנפוצים בעיקר בדרום צרפת, איטליה וספרד, ומתאימים יותר מכל לאקלים בישראל. הענבים מגיעים מכרמים באזור הכרמל וסביבת הר תבור. דגש רב הושם על גידול אופטימלי בכרם, שיאפשר להגיע לבשלות מלאה תוך שמירה על פירותיות רעננה ככל האפשר. היין התיישן בחביות עץ אלון למשך 24 חודשים. עם מטחנות לפלפל ומלח מבית ארקוסטיל. מחיק – 269 שקל.

מארז יינות ושמן זית בוטיקי – מארז הכולל שני יינות  מסדרת וירטואוזו המבוססת על שלושה זנים אדומים ושני זנים לבנים : קברנה סוביניון, מרלו,שיראז, גוורצטרמינר ושרדונה. סדרת Virtuoso עוצבה בקפידה ובייחודיות רבה, וההשראה לעיצובה מגיעה מעולמות כלי הנגינה, עם בקבוק בעל צורה ייחודית המיובא ממפעל בוטיק לזכוכית בצרפת. ייצור היין בוצע על ידי קליטת הענבים וריסוקם, הם קוררו ועברו להשריה קרה עם הקליפות למשך כ- 3 שבועות. לאחר מכן, היין התיישן בחביות עץ אלון צרפתיות למשך 9 חודשים.  עם שמן זית בוטיקי באריזת פח 1 ל’. מוצע במחיר 159 שקל.

מארז לחג של יקב היוצר עם יינות מסדרת ליריקה ועם מלחיה ופלפליה מעוצבים

מארז יינות וחומץ בלסמי ייחודי – המארז כולל שני יינות  מסדרת וירטואוזו המבוססת על שלושה זנים אדומים ושני זנים לבנים : קברנה סוביניון, מרלו,שיראז, גוורצטרמינר ושרדונה. סדרת Virtuoso עוצבה בקפידה ובייחודיות רבה, וההשראה לעיצובה מגיעה מעולמות כלי הנגינה, עם בקבוק בעל צורה ייחודית המיובא ממפעל בוטיק לזכוכית בצרפת. ייצור היין בוצע על ידי קליטת הענבים וריסוקם, הם קוררו ועברו להשריה קרה עם הקליפות למשך כ- 3 שבועות. לאחר מכן, היין התיישן בחביות עץ אלון צרפתיות למשך 9 חודשים.  עם חומץ בלסמי 0.5 ל’ היחיד בעולם עם כשרות בד”צ העדה החרדית. מוצע במחיר 129 שקל.

מארז הכולל זוג כוסות מעוצבות – המארז כולל זוג יינות מסדרת הפרימיום המיוחדת שמטופלת בצורה אישית במהלך כל השנה על ידי היינן ומבוססת על מספר זנים מובחרים ומגוונים. הסדרה הייחודית בנויה משילוב יוצא דופן של שני בצירים נפרדים, על מנת ליצור הרמוניה רעננה ומדויקת של טעמים אשר יתארו את חזונו של היוצר. היין התיישן למשך 12 חודשים. בנוסף שתי כוסות יין  איכותיות על רגל. מוצע במחיר 99 שקל.

מארז מגנום האוטר 1.5 ליטר – יקב היוצר משיק מארז מהודר של האוטר קברנה סוביניון 2016 בבקבוק מגנום 1.5 ליטר. היין המתיישן בחבית עץ אלון צרפתי 24 חודש ועוד כ 6 חודשים בבקבוק, והינו פרי יצירתו של אמן היין פיליפ ליכטנשטיין. יין מלא גוף ועוצמתי.  מחיר: 279 שקל.

מארז יינות יקב היוצר עם שמן זית – מארז אלגנטי המכיל זוג יינות מסדרת קאפלה או סדרת Virtuoso עם שמן זית 500 מ”ל איכותי, מחיר: 95 – 125 שקל (בהתאם ליין הנבחר).

מארז יקב היוצר עם שמן זית ויינות מסדרת וירטואוזו

מארז וירטואזו עם כוסות מעוצבות – מארז מושקע ויוקרתי, המכיל יין וירטואוזו קברנה בבקבוק הייחודי ווירטואזו גוורצטרינר המרענן עם שתי כוסות יין. מחיר – 150 שקל.

מארז מהודר מסדרת ליריקה – סדרת הדגל הים תיכונית של היקב. הסדרה כוללת את היינות סירה, מורווד, GSM, ארגמן, ויונייה, ומונטג’ (היין החדש). כלל היינות האדומים התיישנו 24 חודשים בחבית עץ אלון צרפתית. במארז מצורפים מלחיה ופלפליה מהודרים מבית ארקוסטיל. מחיר: 269 שקל.

מארז ליריקה צבעוני יקב היוצר – מארז מהמם וצבעוני המכיל שני בקבוקי ליריקה לבחירה. ליריקה הינה הסדרה הים תיכונית עם זנים ובלנדים מאוד מעניינים, הסדרה כוללת מורווד, סירה וארגמן שהינם יינות אדומים, ויונייה שהינו זן לבן ושני בלנדים אדומים, GSM והרמוני. מחיר מומלץ לצרכן: 220 ש״ח. המארז ישווק בחנויות היין הנבחרות והן בבוטיק היין האינטרנטי של היקב.

מארז האוטר עם שתי כוסות יין יוקרתיות יקב היוצר – בהשקה מיוחדת. מארז יפיפה הכולל בקבוק האוטר קברנה סובניון או סירה. האוטר הינו יין המתיישן בחבית עץ אלון צרפתי 24 חודש ועוד כ 6 חודשים בבקבוק, והינו פרי יצירתו של אמן היין פיליפ ליכטנשטיין. יין מלא גוף ועוצמתי.  מחיר: 195 שקל.

המארז ישווקו בחנויות היין הנבחרות והן בבוטיק היין האינטרנטי של היקב.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*