יקב בנימינה מציע יינות לחג

אבני החושן - אודם 2016, מרלו רזרב 2017, סמיון רזרב 2018 ויוגב קברנה שיראז 2018

צילום: יקב בנימינה

יקב בנימינה עבר כברת דרך ארוכה מהימים בהם הסתמכו על הענבים מאזור בנימינה. היום, יותר משישים שנה אחרי, קולט היקב ענבים שנבצרו בכרמים הפרושים לאורכה ולרוחבה של ישראל: מרמת הגולן, דרך הכרמים המשובחים בגליל העליון (כרם בן זמרה, עלמה ועמק קדש) והגליל תחתון (אזור כפר תבור), דרך אזור הרי ירושלים וכרמי יוסף ועד לכרמים הדרומיים. היקב מציע לשולחן הפסח ארבעה מיינותיו הטובים וממיטב הכרמים במחיר שווה לכל כיס:

  • אבני החושן אודם 2016 – 90 שקל
  • מרלו רזרב 2017 – 60 שקל
  • סמיון רזרב 2018 – 60 שקל
  • יוגב קברנה – שיראז 2018 – 39 שקל
אודם 2016. צילומים: יח”צ

אודם 2016

מסדרת אבני החושן

אבני החושן הינן אבנים יקרות אשר היו משובצות על אפודו של הכהן הגדול. כפי שנבחרו אבנים אלו בקפידה, בחרנו אנו בענבי יין איכותיים ממיטב כרמינו אשר שובצו לידי יצירה המשקפת את שאיפתנו ליצור יינות טובים ומרגשים.

סדרת אבני החושן מבית יקבי בנימינה, מייצגת עבורנו את פרי יצירתם של הייננים, אשר מנצחים על מרכיבי היצירה והאמונים על המשימה ליצור יינות באיכות הגבוהה ביותר ללא פשרות.

הרכב זנים:

88% סירה

12% ויונייה

אזור גידול: סירה – מבוא חמה – רמת הגולן

ויונייה שומרייה – צפון הנגב

תהליך ייצור: ענבי הסירה נבצרו בסוף חודש אוגוסט במבוא חמה בדרום רמת הגולן יחד עם ענבי הסירה נבצרו גם מעט ענבי ויונייה (כ-12%הממסך הסופי) מכרם שומרייה בצפון הנגב. ענבי הסירה הוכנסו למיכלי תסיסה ביחד עם ענבי הויונייה להשרייה בטמפרטורה נמוכה. בהמשך התרחשה התסיסה האלכוהולית המשותפת של שני הזנים במשך כשמונה ימים ובסיומה נותר היין במגע עם הקליפות למשך2 ימים נוספים לפני הסחיטה. היין הועבר להתבגרות בחביות עץ אלון למשך 16 חודשים, שבסיומה נבנה הממסך בין החביות השונות והיין הועבר למילוי עם מינימום תהליכי סינון .

לאחר המילוי המשיך היין תהליך התבגרות בבקבוק למשך עוד כשנה במרתפי היקב.

רשמי טעימה: אודם 2016 הינו יין בעל גוף בינוני ומבנה מרוכז, המאוזן ברעננות טובה ומלווה בניחוחות פרי יער סגול, פרחים ותיבול מפולפל. הוא מוכן לשתיה כבר כעת אך ימשיך ויתפתח בשנים הקרובות. היין יהווה מלווה מצוין למנות בשר טלה, חזה ברווז וגבינות קשות ועשירות טעם.

מרלו גליל 2016

מחיר אודם 2016 – 90 שקל.

בנימינה מרלו רזרב 2017

יין אדום יבש

זן הענבים: 100% מרלו

אזור גידול: הגליל העליון

תנאי גידול ואקלים: מקור הענבים מכרמים בגליל העליון המאופיינים בשילוב של קרקע בזלתית עם אדמת טרה רוסה, בעלת אוורור יעיל לבית השורשים. אזור זה נהנה מאקלים קריר, בעל לילות קרירים במהלך הקיץ וימים חמים, בנוסף האזור מצטיין רמת לחות נמוכה באוויר. תנאים אלו מאפשרים הבשלה ארוכה והתפתחות טובה של רכיבי צבע וחומרי הארומה והטעם של הענב.

תהליך ייצור היין: הענבים בשני האזורים נבצרים בבציר לילי במועדי הבשלה אופטימאליים. לאחר שמפרידים את הענבים משזרותיהם הם מועברים למכלי תסיסה בינוניים וקטנים בנפחים של 5-12 טון, לצורך התססה ומיצוי הטעמים. היין שורה על קליפותיו בין שבועיים וחצי לשלושה שבועות עד לסחיטה. לאחר הסחיטה היין עובר תסיסה מלולקטית והצללה קלה ועובר להתבגרות בחביות עץ אלון צרפתי ואמריקאי, כרבע מהחביות הן חדשות. בהמשך נבנה הממסך (בלנד) בין החלקות השונות והיין מועבר בקבוק לאחר סינון והצללה מינימליים.

רשמי טעימה: בנימינה רזרב מרלו מאופיין בבשלות מאופקת ואיזון מצוין בין רעננות וריכוז טעמי הפרי הבשל. תנאי ההבשלה ושילוב סוגי הקרקע הניבו ענבים עשירים בצבע, בארומות ובטעמים, עם חומציות תומכת ומורכבות גבוהה. דילול בכמות היבול במספר כרמים סייעה להשיג איזון מושלם.
היין בעל צבע אדום עמוק וניחוחות עזים של פטל אדום, שזיף בשל, תבלינים מתוקים וניחוח עדין של שוקולד וקפה קלוי. ליין מבנה מלא, המאוזן בין רעננות לבשלות עם טעמי פרי שחור ארומטי, תבלינים ומעט מינרליות וסיומת ארוכה ומהנה.

מחיר מרלו רזרב 2017 – 60 שקל.

סמיון 2018

בנימינה רזרב סמיון 2018

הרכב זני ענבים:

90% סמיון

סוביניון בלאן 10%

אזור גידול:

אזור גידול: רמת סירין גליל תחתון

תנאי גידול ואקלים: הכרם של רמת סירין מאופיין בשילוב של סלע וולקני ואדמת חרס אדומה עם יכולת ניקוז טובה, הדבר מאפשר גידול מאוזן והבשלה הומוגנית. משטר הרוח בכרם והלחות הנמוכה יחסית עוזר לאזן את החום ולמנוע התפתחות מזיקים ופטריות, אך גם תורם להתבגרות מהירה ואיכותית.

תהליך ייצור היין: מיד עם הגעת הענבים ליקב הם נסחטו בעדינות והתירוש הועבר לשיקוע טבעי למשך הלילה. בהמשך הועבר התירוש לתסיסה קרה במיכל נירוסטה, בטמפרטורה של 140 . תנאים אלו משמרים את הניחוחות העשבוניים והפירותיים האופייניים לזן זה. מהיין לאחר השיקוע הועבר לתסיסה בחביות עץ אלון ואקציה צרפתיות ואמריקאיות. לאחר התסיסה היין נשאב מהחביות ליצירת הבלנד הסופי והמשיך ליצוב סינון ולבקבוק.

רשמי טעימה: בנימינה רזרב סמיון הוא יין לבן יבש בעל אופי מרענן, פריך וקיצי. באף שפע ארומות של פירות קיץ בשלים כמו מלון ואפרסק לבן וכן מעט הדרים. בטעימה היין מהודק מאד, יבש, מינראלי ובעל נוכחות ואינטנסיביות טובה. טמפ’ הגשה 8-10°C .

מחיר סמיון רזרב 2018 – 60 שקל

 

יוגב שיראז 2018

יוגב קברנה סוביניון-שיראז 2018

יין אדום יבש

הרכב הזנים:

קברנה סוביניון

שיראז

אשכולות הקברנה סוביניון והשיראז נבצרו בכרם של יוני לבשטיין בקיבוץ מבוא חמה.

דגשים בתהליך הייצור: הענבים של כל זן נבצרו בנפרד, בהפרש של כ-3 שבועות. לאחר ההפרדה משדרות האשכולות עברו תסיסה בנוכחות הקליפות במשך שבועיים. לאחר התסיסה נבנה הבלנד, היין התייצב ועבר תקופת התבגרות במשך כ-6 חודשים במיכל נירוסטה במגע עם עץ אלון צרפתי.

אופי היין: היין בעל ארומת פרי אופיינית, אשר רומזת לפירות יער ומופיעה על רקע אלגנטי ונעים של עץ אלון עם נוכחות קלה של וניל. היין בעל גוף בינוני, הוא מוכן לשתיה כיום וישמר היטב במהלך שלוש השנים הקרובות.

היין הינו מלווה אידיאלי לסלטים קרים בסגנון ים תיכוני, קבב טלה בעשבי תיבול, גבינות קשות וארומטיות, כגון: פקורינו וקיצ׳וטה.

מחיר – יוגב קברנה שיראז 2018 – 39 שקל.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*