יקבי ירושלים משיקים יינות מסדרת הטחנה

סדרת הבוטיק, יינות הטחנה, המיוצרת במהדורה מוגבלת וממוספרת, נמכרת במרכז המבקרים של היקב במתחם טחנת הרוח במשכנות שאננים בירושלים

חנות היין במרכז המבקרים של יקב ירושלים. צילום: יח"צ
חנות היין במרכז המבקרים של יקב ירושלים. צילום: יח"צ

יקבי ירושלים משיקים לרגל חג הפסח שני יינות חדשים מסדרת יינות הטחנה (montefiore windmill) – סדרת יינות הבוטיק של היקב, הנמכרת במרכז המבקרים של היקב במתחם טחנת הרוח במשכנות שאננים בירושלים, במהדורה מוגבלת וממוספרת.

יין אדום ימין משה מסדרת הטחנה. צילום יח"צ
יין אדום ימין משה מסדרת הטחנה. צילומים יח”צ

טחנת הרוח של מונטפיורי הוקמה על חלקת אדמה שנרכשה בשנת 1885 על ידי משה מונטפיורי והמוכרת לנו כ”משכנות שאננים” ו”ימין משה”, שכונה אשר הפכה לאבן הפינה של ירושלים המודרנית. יינות הטחנה הם יינות בוטיק המיוצרים בכמויות קטנות ומייצגים את המובחרים שביינות יקבי ירושלים.

ווינדמיל ימין משה 2016

יין בצבע אדום עז, המורכב מ-34% ענבי קברנה סוביניון, 33% ענבי מרלו ו-33% ענבי פטי ורדו שגדלו באזור הרי יהודה על אדמת טרה רוסו. יינות הקברנה סוביניון והפטי ורדו עברו את תהליך התסיסה באותם מיכלים והיין עבר תהליך יישון למשך 20 חודשים בחביות עץ אלון. היין בעל טעמים של פירות יער בשלים ואלגנטיות מתפתחת, טאנינים וניחוחות של עץ משולבים היטב, בעל סיומת ארוכה ומתאים למאכלי בשר, כגון צלי בשר ובשר ציד וכן גבינות קשות מיושנות.

מחיר: 170 שקל

ווינדמיל שרדונה 2017

יין לבן שרדונה מסדרת הטחנה
יין לבן שרדונה מסדרת הטחנה

יין בצבע בהיר המורכב מ-100% ענבי שרדונה, שגדלו באזור הרי יהודה, על אדמת טרה רוסו. היין מציג שילוב של פירות טרופיים ומלון, עם רמז של תפוח ירוק, משולב בטעמים של שמנת. הענבים נבצרו בבציר לילי, כ-70% מהענבים עברו תסיסה קרה במיכלי נירוסטה ו-30% תסיסה בחביות עץ אלון חדשות. 30% מהיין יושן במשך שבעה חודשים בחביות עץ אלון קטנות חדשות. ליין סיומת בעלת חומציות מרעננת ונקייה והוא מתאים ללוות מאכלים כגון דגים, עופות ובשרים קרים.

מחיר: 75 שקל.

יינות חדשים נוספים של יקב ירושלים:

יין פטיט סירה/פטי ורדו 2017 מסדרת גרשטיין Special Edition – Flowers Bringing the Spring

פטיט סירה פטי ורדו 2017
פטיט סירה פטי ורדו 2017

היין מכיל 50% ענבי פטיט סירה מהרי הגליל ו-50% ענבי פטי ורדו מכרמי שילה. היין נוצר משילוב זנים מקורי, צבעו אדום כהה וארגמני, בעל ארומות מרוכזות של פירות טרופיים ועץ אלון מעודן.

היין התיישן 8 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי וילווה היטב תבשילי עוף ובשר ברוטב.

טמפ’ מומלצת להגשה: 16⁰-18⁰, כהל בנפח: 12.5%.

מחיר : 65 שקל

יין רזרב גוורצטרמינר, שרדונה וסוביניון בלאן 2017

יין לבן מסדרת רזרב
יין לבן מסדרת רזרב 2017

תערובת ארומטית של ענבי גוורצטרמינר, שרדונה וסוביניון בלאן, שנבצרו לפנות בוקר בכרמי הר ברכה, ברום של 850 מטר מעל פני הים. היין מתאפיין בצבע קש חיוור וניחוחות טריים של אפרסק, מלון ואשכולית. היין ממלא את החיך בטעמי פירות טריים וניחן בחומציות עדינה וסיומת אלגנטית ומתמשכת. מומלץ להגשה עם גבינות קשות, מנות דגים בגריל או במחבת

טמפ’ מומלצת להגשה: 6⁰-10⁰. כהל בנפח: 11.5%.

מחיר: 75 שקל.

יקב ירושלים הינו היקב היחיד הפועל בירושלים, בהובלת היינן סם סורוקה. היקב הפך לאחד היקבים הגדולים בארץ, המייצר יינות איכות תמורת מחיר הוגן לצרכן. מרכז הטעימות החדש של יקב ירושלים נפתח בטחנת הרוח מונטפיורי, בשכונת משכנות שאננים ומשלב בין ההיסטוריה של העיר ליינותיה, תוך שהוא מספר את סיפור המקום ומשמר את המורשת. זהו אחד האתרים הבודדים בארץ המזמן למבקרים בו מפגש היסטורי עם השכונה והעיר תוך טעימת יין ירושלמי אמיתי.

את היינות ניתן לקנות במרכז המבקרים של יקבי ירושלים במתחם טחנת הרוח במשכנות שאננים בירושלים.

מרכז הטעימות החדש של יקב ירושלים נפתח בטחנת הרוח מונטפיורי. צילום: יח"צ
מרכז הטעימות החדש של יקב ירושלים נפתח בטחנת הרוח מונטפיורי. צילום: יח”צ

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*