יקבי בנימינה מציגים את פרפום דה בנימינה

יין רוזה שמצטרף בימים אלו לקטגוריה הצומחת של יינות רוזה פרימיום מהארץ ומהעולם. ההשראה לשם באה מהניחוחות שמילאו את אוויר המושבה, בתקופה בה פעל מפעל בשמים חלוצי במקום

יין פארפום דה בנימינה

יקבי בנימינה מציגים את “פרפום דה בנימינה“, יין רוזה יוקרתי שמצטרף בימים אלו לקטגוריה הצומחת של יינות רוזה פרימיום מהארץ ומהעולם. היין הארומטי, חוגג את הפריחה והניחוחות שמילאו את אוויר המושבה, בתקופה בה פעל מפעל בשמים חלוצי במקום.

יונתן שוטס, יין ראשי יקבי בנימינה: “ההשראה ליצירת היין התפתחה מהחיבור האישי העמוק למושבה ולהיסטוריה המשותפת שלנו כעם בארץ ישראל. כמי שגדל והתחנך באזור, שמעתי מילדות את הסיפורים על מפעל תמציות הבושם ועל המורשת שמלווה את יקבי בנימינה. לצד הביקוש הגובר ליינות איכות בקטגוריית הרוזה, יצרנו יין ארומטי, מותאם לאקלים שמגלם את כל האיכויות שאנחנו מחפשים ברוזה פרימיום”.

הרכב זני ענבים: 88% גראנש, 12% ברברה.

אזור גידול: רמת סירין.

רשמי טעימה – צבע: ורוד בהיר וצלול. באף: חד ובעל ארומה נעימה של פרחית הדרים. טעם: חמיצות מרעננת של אשכולית אדומה עם מתיקות קלה של תותי בר ופטל אדום. התיישנות בחביות תרמה למבנה היין, השילוב בין זני הענבים יצר יין מאוזן ובעל נוכחות אך בו בזמן חד ומרענן.

סביבה ותנאי אקלים – מקור הענבים בכרם יחיד השוכן בגובה של 300 מטרים מעל פני הים ברמת סירין. הכרם משקיף על הר התבור והרי נצרת ממערב ולכנרת והבקע הסורי אפריקאי ממזרח. מיקומו הוא בין הנקודות הגבוהות ביותר באזור והוא מתאפיין במשטר רוחות חזק, בלילות קרים ובימים ממוזגים ויבשים. הכרם נטוע על אדמה בזלתית דלה בחנקן ועשירה בזרחן המאפשרת צמיחה מאוזנת של הגפנים והבשלה אחידה ואיכותית. חורף 2020 ברמת סירין היה גשום וקר מעל הממוצע, האביב היה ארוך עם לבלוב ופריחה מעט מאוחרות. עונת ההבשלה והבציר היו בזמן.

תהליך הייצור – ענבי הגראנש והברברה נבצרו עבור ייצור יין רוזה זה בבציר מוקדם יחסית על מנת לשמר רמת חמיצות טבעית גבוהה ורמת סוכר מתונה. הענבים שהו במגע עם הקליפות מן התירוש הורוד עד שהתקבל. לאחר הסחיטה כל זן הועבר לשיקוע, הצללה ותסיסה במיכלי נירוסטה. לאחר התסיסה חלק מהגראנש והברברה ירודו להתבגרות בחביות עץ אלון למשך 3 חודשים. לאחר מכן נבנה הבלנד הסופי.

מחיר : 89 שקל.

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*