יצוגית נגד חברת הזית (האחים סולימאן) לאחר שמשרד הבריאות פרסם ריקול למוצר שמן זית Original הממולא על ידי החברה

לטענת המבקש, החברה מייצרת או משווקת שמן זית הנושא את שם המותג: Original בעוד שבפועל שמן הזית אינו כפי שסומן "שמן זית כתית מעולה". כמו כן, הרכב חומצות השמן אינו מתאים להגדרת השמן וחמור מכך - אין לצרוך אותו, וכל זאת תוך הטעית צרכנים והסבת נזק להם

עו”ד אסף ברוך מאופקים הגיש לבית משפט השלום בבאר שבע בקשה לאישור תביעה ייצוגית כנגד חברת הזית שיווק שמן וזיתים (האחים סולימאן) מפארק תעשיות קדמת גליל (גליל תחתון), בטענה להטעיה צרכנית והפרת חוק הגנה על בריאות הציבור (מזון) וחוק הגנת הצרכן. זאת בכך שהחברה מייצרת או משווקת שמן זית כתית מעולה הנושא את שם המותג: Original בעוד שבפועל שמן הזית אינו שמן זית ולא כפי שסומן “שמן זית כתית מעולה”. כמו כן, הרכב חומצות השמן אינו מתאים להגדרת השמן וחמור מכך – אין לצרוך אותו, וכל זאת תוך הטעית צרכנים והסבת נזק להם.

לדברי המבקש, הוא קיבל את שמן הזית האמור במסגרת מארז של פירות יבשים לקראת ט”ו בשבט ממקום עבודתו. לפני כעשרה ימים הוא נכנס לאתר משרד הבריאות ונתקל בדיווח אודות איסוף (“ריקול”) של המוצר “שמן זית כתית מעולה” בתכולה של 750 מ”ל הממולא על ידי חברת הזית שיווק שמן וזיתים. זאת, בעקבות בדיקה של מחלקת שירות המזון במשרד הבריאות, אשר העלתה כי השמן אינו שמן זית ולא כפי שסומן “שמן זית כתית מעולה”. כמו כן, הרכב חומצות השמן לא מתאים להגדרת שמן, והציבור מתבקש שלא לצרוך את המוצר.

לדברי המבקש, משהבין כי הוא ובני משפחתו כבר צרכו כמות גדולה מהמוצר הפגום שאינו ראוי לצריכה, הוא חש מטבע הדברים בעוגמת נפש ותחושות שליליות של תסכול, כעס ואכזבה וכל זאת נוכח הטעייתו על ידי החברה, והכול כאשר החשש הבריאותי לו ולבני משפחתו מתנוסס מעל, לנוכח ההנחיה כי אין לצרוך את המוצר.

לטענתו, החברה גרמה לצרכנים רבים לרכוש ולצרוך למאכל את המוצר תוך הטעייתם באשר לתכונותיו, ותוך שהיא מתעשרת שלא כדין על חשבון הצרכנים אשר טעו לחשוב כי מדובר בשמן זית כתית מעולה, כאשר המוצר כלל לא עונה להגדרת שמן זית, ואף מעמידה את הציבור עם חשש בריאותי, שכן לפי הודעתה אין לצרוך את המוצר.

לא ניתן היה להשיג את תגובת החברה.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*