ייצוגית נגד חברת ש.שסטוביץ בטענה לסימון מוצרים בסמלים אדומים מוקטנים

נטען כי החברה מתעלמת מסימון המוצרים המיובאים ו/או המשווקים על ידה בסימון מזון אדום, כמתחייב מתקנות ההגנה על בריאות הציבור. תגובת החברה: מדובר בתביעה קנטרנית ולא מבוססת. שסטוביץ תציג את טענותיה בנושא בפני בית המשפט, כמקובל

מתוך קטלוג המוצרים של שסטוביץ. צילום מסך

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה כנגד חברת ש.שסטוביץ מקיסריה בטענה להפרת חוק הגנת הצרכן. זאת, נוכח התעלמותה הנוגעת לסימון המוצרים המיובאים ו/או המשווקים על ידה בסימון מזון אדום, כמתחייב מתקנות ההגנה על בריאות הציבור (מזון) ( סימון תזונתי) בצורה המנוגדת להוראות החוק, עת היא מציגה סמלי מזון אדום בגודל זעיר, בלתי ניתן להבחנה, החורג מהגודל המינימלי הקבוע בתקנות סימון המזון.

לדברי המבקש, יהודה מוזס תושב קרית אתא, לא זו בלבד שהחברה מפרה את תקנות סימון מזון אלא שהיא גורמת להטעיה הלכה למעשה של ציבור הצרכנים שאינם מבחינים בסמלי המזון האדום המוטמעים באופן מיניאטורי על גבי אריזות מוצריה.

בבקשה שהוגשה לבית משפט השלום בעכו נטען כי החברה באופן חסר תקדים ממש, בניגוד למתחרותיה הפועלות בהתאם לתקנות סימון המזון, אינה מסמנת את אריזות המוצרים בסימון אדום בגודל הנדרש כמתחייב בתקנות סימון המזון. זאת, כפי הנראה, על מנת לשוות לעצמה יתרון כלכלי על חשבון בחירתם המושכלת של הצרכנים, ואף תוך פגיעה אפשרית בבריאותם ובאורח החיים שביקשו לסגל לעצמם.

תגובת הנתבעת: “מדובר בתביעה קנטרנית ולא מבוססת. שסטוביץ תציג את טענותיה בנושא בפני בית המשפט, כמקובל”.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*