ייצוגית נגד AM:PM בטענה שברשת לא מוצג בהבלטה מחיר דמי המשלוח בעמוד הכניסה לאתר האינטרנט

המבקשת מציינת כי בשום שלב אין מקום ייעודי במסך בו מופיעים דמי המשלוח והם מוסתרים באופן תמוה תחת לשונית בחירת השעה ולצרכן אין מידע אלא באשר למחירו הכולל של סל הקניות, הוא אינו יודע כי יחויב בדמי משלוח, וממילא אינו יודע בכמה יחויב

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה לבית המשפט המחוזי מרכז-לוד כנגד רשת חנויות הנוחות AM:PM שבבעלות חברת דור אלון ניהול מתחמים קמעונאיים, המונה כיום 61 סניפים. זאת, בטענה לפרקטיקה מפרת דין ומטעה בהזמנות מכר מרחוק (אונליין).

לטענת המבקשת, מיכל אהרון ממושב יסוד המעלה, רשת AM:PM מפרה את הוראות חוק הגנת הצרכן ואת הנחיית הממונה על הגנת הצרכן בכך שהיא אינה מציגה בהבלטה בעמוד הכניסה לאתר האינטרנט שלה את מחיר דמי המשלוח, וזה אינו מופיע כפריט ראשון במחשבון/סל הקניות וחמור מכך לא מופיע כלל, והמחיר הכולל מתגלה לצרכן רק בשלב הסופי בעת ביצוע התשלום.

המבקשת מציינת כי בשום שלב אין מקום ייעודי במסך בו מופיעים דמי המשלוח והם מוסתרים באופן תמוה תחת לשונית בחירת השעה. בבקשה נאמר כי לצרכן אין מידע אלא באשר למחירו הכולל של סל הקניות, הוא אינו יודע כי יחויב בדמי משלוח, וממילא אינו יודע בכמה יחויב.

לדברי המבקשת את המחיר הכולל יש להציג לצרכן מראש ועל כן הפרקטיקה בה מתגלה המחיר הכולל רק בעת ביצוע התשלום מנוגדת לדין. המבקשת מדגישה כי לצרכן אין אפשרות מעשית לוותר על תשלום דמי המשלוח וכי היא עצמה, לאחר שביצעה הזמנת אונליין מאתר AM:PN, גילתה רק לאחר שסיימה את ביצוע ההזמנה, כי חויבה בדמי משלוח בסך 30 שקל.

בבקשה נאמר כי ההנחה לפיה הצרכן אמור להבין לבד כי נגבים ממנו דמי משלוח לא עומדת במבחן הדין, ולא רק שהצגת מחיר דמי המשלוח נדרשת מכוח הדין היא גם אפשרית כפי שנהוג אצל רשת טיב טעם אצלה מוצגים דמי המשלוח כפריט ראשון ולכל אורך הליך הרכישה.

תגובת דור אלון: “אם וכאשר תתקבל תביעה שכזאת, נלמד אותה ונגיב ככל שיתחייב – בבית המשפט”.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*