ייצוגית נגד 17 חברות לייצור, יבוא ושיווק מוצרי מזון בטענה להפרת תקן בשל סימון מטעה של התוויית השימוש ביחס לתאריך

לטענת המבקשת, על אריזות המוצרים של המשיבות סומנה התוויית השימוש ביחס לתאריך, בסימון מטעה עם ציון התאריך, כאילו היה זה לטובת הצרכנים, וכל זאת במטרה להשיא למשיבות הכנסות בניגוד לדין ותוך הטעיה

עדיף להשתמש עד... צילום: Efood

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה לבית משפט השלום בתל אביב כנגד 17 חברות לייצור, יבוא, שיווק, והפצה של מוצרי מזון שונים. זאת, בטענה להפרת התקן בשל סימון מטעה, שגוי ומפר של התוויית השימוש ביחס לתאריך, של סדרת מוצרים המיוצרים ו/או משווקים על ידן.

לטענת המבקשת, וילמה בלילה, על אריזות המוצרים של המשיבות סומנה התוויית השימוש ביחס לתאריך, בסימון מטעה עם ציון התאריך, כאילו היה זה לטובת הצרכנים, וכל זאת במטרה להשיא למשיבות הכנסות בניגוד לדין ותוך הטעיה חמורה.

הסימון המטעה, טוענת המבקשת, גרם וגורם להטעייה של ציבור גדול מאוד של צרכנים אשר נגרמו להם נזקים ממוניים ולא ממוניים ממשיים.

לדברי המבקשת, לבקשה זו חשיבות ציבורית ממדרגה ראשונה באכיפת הדין על המשיבות, במניעת הטעיה של צרכנים, בפיצוי הצרכנים על הנזק שנגרם להם, ובנוסף לכך בהגברת המודעות הציבורית והצרכנית לסימון נכון של התאריך על גבי מוצרים, ובכך למנוע ולהפחית בזבוז מיותר של מזון.

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*