ייצוגית נגד 11 יצרניות ומשווקות של אריזות שקדים קלויים ומומלחים, בטענה להטעיה צרכנית חמורה

נטען כי המשיבות מטעות את הצרכנים בכך שהן רושמות כמות פחמימות שונה באופן קיצוני מכמות הפחמימות האמיתית הנמצאת באריזות השקדים הקלויים אותן הן מייצרות ומשווקות, ובכך הפרו באופן בוטה תקנים מחייבים

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה כנגד 11 יצרניות ומשווקות של אריזות שקדים קלויים ומומלחים, בטענה להטעיה צרכנית חמורה בהיקף נרחב, בכל הנוגע למכירת אריזות שקדים קלויים. בבקשה שהוגשה לבית משפט השלום בפתח תקוה נאמר כי המשיבות מטעות את הצרכנים בכך שהן רושמות כמות פחמימות שונה באופן קיצוני מכמות הפחמימות האמיתית הנמצאת באריזות השקדים הקלויים אותן הן מייצרות ומשווקות, ובכך הפרו באופן בוטה תקנים מחייבים באשר לציון תכולת הפחמימות תוך הטעיה רחבת היקף של מאות אלפי צרכנים.

בבקשה מצויין כי  המדובר בין היתר במוצרים הנמכרים באריזות מוכנות מראש ובמשקלים שונים דהיינו באריזות של 100 ו-200 גרם.

לטענת המבקש, ישראל חיון, המשיבות מדפיסות על גבי אריזות המוצרים ומציינות כי ב-100 גרם של שקדים ישנן כמות פחמימות של גרמים בודדים, בעוד שבפועל ישנה כמות פחמימות של יותר מ-20 גרם.

לדברי המבקש, עניין תכולת הפחמימות במוצר הוא עניין מהותי וככל שתכולת הפחמימות במוצר עולה כך גם עולה השומן הרווי. לפיכך, הטעיה בכמות הפחמימות מהווה הטעיה מהותית ואף קריטית, והצגת מוצר המכיל פחמימות בכמויות שאינן תואמות את המציאות עומדת בניגוד מוחלט להוראות הדין והתקנים הרלוונטיים.

למיטב ידיעתו של המבקש, אריזות השקדים המיוצרות ומשווקות על ידי המשיבות מצויות כמעט בכל בית בישראל והמשיבות חולשות על נתח גדול משוק הפיצוחים בארץ.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*