ייצוגית נגד שטראוס בטענה להטעיה בסימון מוצרי שוקולד ללא תוספת סוכר

בבקשה נטען, כי צרכן הנחשף למידע המסומן והמודגש על גבי האריזה לא מעלה על דעתו כי ערכיו התזונתיים של המוצר כוללים ערך פחמימתי גבוה מאוד, המביא לעליית רמת הסוכרים בדם ואשר מוצאם הוא נגזרת ישירה לקיומו של רכיב המלטיטול במוצר

שוקולד ללא תוספת סוכר של עלית-שטראוס. צילום מסך
שוקולד ללא תוספת סוכר של עלית-שטראוס. צילום מסך

בקשה לאישור תביעה ייצוגית בהיקף מצרפי מוערך של כ-5 מיליון שקל הוגשה נגד שטראוס גרופ לבית המשפט המחוזי בתל אביב. זאת בטענה להפרת הוראות חוק הגנת הצרכן בכל הנוגע לסימון מוצרים, והטעיה צרכנית על דרך של ייחוס תכונות כוזבות למוצרים הנמנים על מוצרי שוקולד הפרה: “שוקולד מריר מעולה (60% מוצרי קקאו) ללא תוספת סוכר“, “שוקולד מריר מעולה ללא תוספת סוכר” ו”שוקולד חלב מעולה ללא תוספת סוכר“.

לטענת המבקש, יואב בן סימון, המוצרים הללו משווקים לציבור תוך שבצד הגלוי לעיני הצרכן בשעת הצגתם למכירה (החזית הפרונטלית של האריזה) מצוין בשובל כחול מודגש הסימון: “ללא תוספת סוכר – מכיל סוכר הנמצא באופן טבעי ברכיבי המוצר”. כמו כן, סימון זה מופיע פעם נוספת בהדגש ממוסגר ברקע כחול בצד האחורי של אריזות המוצרים.

לדברי המבקש, ליבת תביעתו נעוצה בפערי המידע הסותרים בין הצגת המוצר לציבור הצרכנים, כי לכאורה מדובר במוצרים ללא סוכר והמכילים סוכר הנמצא באופן טבעי ברכיבי המוצר (כגון ברכיב הקקאו או ברכיבי החלב), לבין העובדה, כי חומר המוצא לייצור המוצר הנו ממתיק רב כהליים מסוג מלטיטול, הידוע בשיעורי הפחמימות והקלוריות הגבוהים הנלווים לצריכתו ואשר אינו קיים בטבע בתצורה טבעית ובמובן הרכבו.

שוקולד חלב ללא תוספת סוכר של שטראוס. צילום מסך
שוקולד חלב ללא תוספת סוכר של שטראוס. צילום מסך

בבקשה נטען, כי צרכן הנחשף למידע המסומן והמודגש על גבי האריזה לא מעלה על דעתו כי ערכיו התזונתיים של המוצר כוללים ערך פחמימתי גבוה מאוד, המביא לעליית רמת הסוכרים בדם ואשר מוצאם הוא נגזרת ישירה לקיומו של רכיב המלטיטול במוצר, ולבטח לא משער לדעתו כי ערך הפחמימות במוצר אשר הוכתר כללא תוספת תוספת סוכר, אף גבוה מן המוצר האקוויולנטי אשר מכיל סוכר לבן ושאינו מכיל תחליפים שאינם מהווים מזון טבעי בהגדרתו.

לטענת המבקש, שטראוס מכשילה את ציבור צרכניה שעה שאלה מסתמכים על המסומן בהם “ללא תוספת סוכר – מכיל סוכר הנמצא באופן טבעי ברכיבי המוצר”, תוך שהם סוברים לתומם כי במוצרים הללו קיימים ממתיקים אשר אינם אוחזים בערכים פחמימתיים וקלוריים משמעותיים כלשהם, וכי שיעור הפחמימות במוצר הוא מינורי ומהווה כנגזרת של מרכיביו הטבעיים, כגון הקקאו והחלב המכילים סוכרים באופן טבעי.

בנוסף לחיובה של שטראוס לפצות את צרכניה, מתבקש בית המשפט להורות לחברה להסיר מהמדפים את המוצרים נשוא התביעה, לתקן את הליקויים שנמצאו, ולסמן את מוצריה כדרוש.

משטראוס לא התקבלה תגובה עד כה.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*