ייצוגית נגד שופרסל בטענה שברשת לא מפחיתים את משקל האריזה ממשקל המוצר

המבקשת מציינת, כי נגד שופרסל הוגשו בעבר מספר תביעות ייצוגיות לגבי אי הפחתת משקל האריזה ממשקל המוצרים, שהסתיימו בהסדרי פשרה, אולם הרשת ממשיכה בהתנהגותה הפסולה

סניף שופרסל, מקור: ויקימדיה
סניף שופרסל, מקור: ויקימדיה

בקשה לאישור תביעה ייצוגית בהיקף מצרפי מוערך של 18 מיליון שקל הוגשה כנגד שופרסל בטענה לפיה היא אינה מפחיתה ממשקל המוצר את משקל האריזה. לדברי המבקשת, אורנה יוסטר, לאחר שראתה פרסומים בעיתון של הרשות להגנת הצרכן לאחרונה, כי על הרשתות המוכרות מוצרי מזון להקפיד על משקל המוצר נטו, וכי יש להפחית ממשקל המוצר את משקל האריזה כך שהצרכן אמור לשלם רק עבור המוצר נטו ללא האריזה, היא התחילה לשים לב כי בהרבה מקרים ברשת שופרסל, בה היא נוהגת לבצע את קניותיה, לא נוהגים לאפס את המשקל ולהפחית את משקל האריזה ממשקל המוצר.

לטענתה, כאשר פנתה למוכרים בחנויות הרשת, רובם כולם לא הבינו על מה היא מדברת, וחלקם התייחסו אליה בפליאה, שלא לומר בזלזול, על שהיא מתעסקת בזוטות כאלה.

לפיכך היא החלה לבצע בדיקות עצמיות עם משקל ביתי של המוצרים שרכשה במעדניות בחנויות רשת שופרסל, כדי לוודא האם משקל המוצרים תואם את משקלם האמתי נטו, וכי היא אינה מחויבת בתשלום גם עבור האריזות של אותם המוצרים, בניגוד לקבוע בחוק המחייב תשלום רק עבור משקל המוצרים נטו ללא האריזות שלהם.

בבקשה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב נאמר, כי מהבדיקות העצמיות של המבקשת התחוור לה כי במרבית המקרים היא חויבה גם בעבור משקל האריזה ולא עבור משקל המוצרים נטו. לדבריה, לצורך אימות חששותיה היא ביצעה מספר רכישות של מוצרים (גבינות צהובות, נקניקים, ונקניקיות)  בשלוש חנויות של רשת שופרסל,  ותוצאות השקילה של אותם המוצרים במעבדת “פריזמה” היו חד משמעיות ואימתו את חששותיה במלואם.

המבקשת מציינת, כי נגד שופרסל הוגשו בעבר מספר תביעות ייצוגיות לגבי אי הפחתת משקל האריזה ממשקל המוצרים, שהסתיימו בהסדרי פשרה, ואולם שופרסל ממשיכה בהתנהגותה הפסולה ומחייבת את לקוחותיה בעבור אריזות המוצרים.

תגובת שופרסל לא התקבלה עד כה.

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*