ייצוגית נגד שופרסל בטענה שאינה מסמנת כחוק את כמות הפחמימות והחלבונים על גבינות במעדנייה

לטענת המבקש, כאשר צרכן מקבל לידיו את מוצר המזון ועליו סימון חלקי של הרכיבים, הוא אינו יודע את הכמות הנכונה של רכיבי המזון במוצר אותו הוא צורך כפי שהתכוון המחוקק ומדובר במקרה מתמשך של הטעיה צרכנית חמורה

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה כנגד שופרסל בטענה לפיה היא מוכרת מוצרי גבינה הנמכרים דרך “מעדניות” הנמצאות בסניפיה, חלקם נארזים אל מול הלקוח וחלקם הינם מוצרים ארוזים מראש מבלי שהיא מסמנת כחוק על גבם את כמות הפחמימות ו/או החלבונים. בכך, נטען בבקשה שהוגשה לבית משפט השלום בתל אביב, מונעת שופרסל מציבור הצרכנים מידע בסיסי ומהותי אודות מרכיבי המוצרים הנמכרים על ידה בהיקף עצום, מידע שיש בהיעדרו כדי להטעות את הצרכנים.

המבקש ישראל חיון תושב ב”ש מציין כי תקנות הגנה על בריאות הציבור(מזון) (סימון תזונתי) מחייבות לסמן מוצרי מזון “ארוזים מראש” בכמות מרכיבי אבות המזון לכל 100 גרם של מזון. ואולם, לטענתו, שופרסל אינה מסמנת את ערכי הפחמימות והחלבונים במוצרים וכאשר צרכן מקבל לידיו את מוצר המזון ועליו סימון חלקי של הרכיבים, הוא אינו יודע את הכמות הנכונה של רכיבי המזון במוצר אותו הוא צורך כפי שהתכוון המחוקק.

המבקש סבור כי מדובר במקרה מתמשך של הטעיה צרכנית חמורה בהיקף נרחב, ולדבריו הוא לא האמין כי רשת סופרים גדולה ומוכרת דוגמת שופרסל תטעה בצורה כה מקוממת את צרכניה עת תסתיר מהם פרטים כה מהותיים לגבי מוצריה באופן שיקשה עליהם ללמוד על התמורה אותה הם מקבלים בעבור המחיר המשולם על ידם, ובאופן שימנע מהם כל מידע מהותי על המוצר.

תגובת שופרסל לא התקבלה עד כה.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*