ייצוגית נגד שופרסל בטענה להפרת חוק הפיקדון על מכלי משקה ברכישות דרך אתר הסחר האלקטרוני

התביעה, בהיקף 10 מיליון שקל, היא בטענה ששופרסל מסרבת לקבל את מכלי המשקה הריקים (בנפח של עד 1.5 ליטר) שנרכשו דרך אתר הסחר האלקטרוני שופרסל אונליין, ולשלם את דמי הפיקדון עבורם בשיעור 30 אגורות

בקבוקי פלסטיק גדולים. צילום: pixabay

בקשה לאישור תביעה ייצוגית בהיקף מצרפי מוערך של 10 מיליון שקל הוגשה כנגד שופרסל, בטענה להפרת חוק הפיקדון על מכלי משקה בגין סירובה לקבל את מכלי המשקה הריקים (בנפח של עד 1.5 ליטר), שנרכשו דרך אתר הסחר האלקטרוני שופרסל אונליין, ולשלם את דמי הפיקדון עבורם בשיעור של 30 אגורות.

שופרסל, נטען בבקשה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בחיפה, מתנה את השבת דמי הפיקדון בהחזרת מכלי המשקה בחנויות פיזיות של הרשת, למרות שהעסקה התבצעה במסגרת עסקת מכר מרחוק.
לדברי המבקש, אריה זינגר, הצרכנים המבצעים את קניותיהם דרך האונליין אינם מעוניינים להגיעי לסניפי הרשת, שהרי זאת תכלית הרכישה באונליין, וכך ברור כי מי שוויתר על קניה בחנות פיזית והחליט לרכוש את קניותיו באינטרנט ו/או בהזמנה טלפונית, לא יגיע לחנות הפיזית כדי להזדכות על דמי הפיקדון של מכלי המשקה המסומנים.
בבקשה נאמר עוד, כי כאשר שופרסל מסרבת להחזיר מכלים ריקים מחויבי פיקדון דרך שירות שליחי שופרסל אונליין, היא פועלת בניגוד לעקרון של “המזהם-משלם” שחל עליה על פי חוק הפיקדון. זאת, כאשר היא למעשה מקטינה את כמות מכלי המשקה הנאספים על ידה, ובכך היא חוסכת הוצאות כספיות גבוהות הכרוכות בשמירה על איכות הסביבה, הוצאות שחובה עליה לשאת בהן במסגרת החובות שהוטלו עליה בחוק הפיקדון, ובדרך זו היא מתעשרת שלא כדין על חשבון הצרכנים.
המבקש מציין, כי במענה לפניית בא כוחו למחלקה המשפטית של שופרסל, התקבלה תגובתו של מנהל קשרי לקוחות בשופרסל, בה נטען כי החוק אינו מחייב החזרת מכלי משקה מחויבי פיקדון דרך שירות האונליין, וכי שופרסל מאפשרת החזרת מכלי משקה ריקים מחויבי פיקדון רק בסניפיה.
תגובת שופרסל לא התקבלה עד כה.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*