ייצוגית נגד שופרסל בטענה להפרת הוראות הדין לעניין סימון מוצרים במבצע ליד הקופות

לטענת המבקשת, שופרסל מציעה לצרכן לרכוש מוצרים באזור הקופות לרבות בקופות עצמן לפני יציאת הצרכן מהסניף, תוך שהיא מציבה באזורים אלו דפי פרסום גדולים נפרדים בכותרות מפתות של "מבצעים", "מבצעי השבוע" ו"מבצעי הרגע האחרון", אך אין כל רמז בדפים הללו למחירם הקודם של המוצרים ולא לשיעור ההנחה

סניף שופרסל, מקור: ויקימדיה
סניף שופרסל, מקור: ויקימדיה

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה כנגד שופרסל בטענה להפרת הוראות הדין לעניין סימון מוצרים במכירה מיוחדת. ראשית, נאמר בבקשה, באזור קופות התשלום בסניפים המוצרים אינם מסומנים בהתאם להוראות הדין, קרי פירוט של המחיר לפני המבצע, שיעור ההנחה ותקופת הזמן של המבצע.

לטענת המבקשת, מיכל גרי, שופרסל מציעה לצרכן לרכוש מוצרים באזור הקופות לרבות בקופות עצמן לפני יציאת הצרכן מהסניף, תוך שהיא מציבה באזורים אלו דפי פרסום גדולים נפרדים בכותרות מפתות של “מבצעים”, “מבצעי השבוע” ו”מבצעי הרגע האחרון” וכדומה. ואולם אין כל רמז בדפי המבצעים הללו למחירם הקודם של המוצרים המוצעים ולא של שיעור ההנחה המוצע.

בבקשה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בלוד נאמר, כי התנהלותה זו של שופרסל, המעשירה את כיסה שלא כדין על חשבון הצרכן,  גוררת עמה פגיעה ביכולתו שלהצרכן לערוך השוואה בין האפשרויות העומדות לו, ובנוסף מוטעה הצרכן לחשוב כי המדובר במחיר משתלם במיוחד, אף שבמקרים רבים אין זה כך.

דרך פרסום זו של שופרסל, נטען בבקשה, נעשית באופן מחושב ותוך כוונת מכוון, וכי שופרסל מנצלת את הרגע האחרון לפני סיום הרכישה של הלקוח ואת עייפותו, מתוך מודעות כי צרכנים רבים נוטים לרכוש מוצרים במבצע ברגע האחרון. לדברי המבקשת אי קיום החובה שבהצגת המחיר מהווה פגיעה באוטונומיה תך ניצול פערי המידע הקיימים ממילא בין עוסק לצרכן.

שנית, נאמר בבקשה, מדובר בהצגת מוצרים במבצע, כאשר הם למעשה נמכרים במחיר קבוע או למצער אין מדובר בהנחה אמיתית לעומת מחיר קודם של המוצר.

לדברי המבקשת, בחלק מהמקרים מדובר במחירים קבועים בהם מוכרת שופרסל את המוצרים אשר מתחדשים באופן חוזר ונשנה, תוך ששופרסל מציגה באופן פסול ומטעה את המוצרים ככאלה הנמכרים בהנחה.

בחלק אחר של המקרים מדובר בהטעיה בנוגע למחיר הקודם של המוצר, תוך שמוצגת הנחה גבוהה מזו הניתנת בפעל, ככל שניתנת. בדרך זו מטעה שופרסל את הלקוחות הסבורים כי הם רוכשים מוצרים בהנחה משמעותית וכי הם נהנים ממחיר אטרקטיבי, ואולם מדובר במצג שוא אותו מציגה שופרסל ללקוחותיה באופן פסול.

תגובת שופרסל לא התקבלה עד כה.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*