ייצוגית נגד שופרסל בטענה להטעיית צרכנים לגבי משקלם של מוצרי בשר ועופות

לטענת המבקש, הנתבעת מקזזת את משקלה של מגשית אחת בלבד בעת רכישת כמות של שתי אריזות או יותר ממוצר זהה. עוד נטען כי גם במקרים שבהם מוצרים מגיעים מסומנים במדבקות היצרן המציינות את תכולת האריזה בערכי נטו, בקופה מתעלמים

בקשה לאישור תביעה ייצוגית בהיקף מצרפי מוערך של כ-82 מיליון שקל הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב כנגד שופרסל בטענה להטעיה צרכנית. זאת בנוגע למשקל מוצרים ההנמכרים על ידה, כאשר המשקל בפועל הינו פחות מהמשקל הרשום בחשבונית הרכישה. זאת על ידי קיזוז המשקל של מגשית אחת בלבד בעת רכישת כמות של שתי אריזות או יותר מהמוצר הזהה.

בבקשה נאמר, כי שופרסל מפעילה רשת תחת המותג “יש” ו”יש חסד” המוצגת כרשת המזון הזולה בישראל, בפריסה ארצית של יותר מ-50 סניפים.

לטענת המבקש, יצחק שמעון תושב בני ברק, מדובר בהטעיה ברורה, כאשר במקרים של רכישת מוצרי בשר ועופות תחת המותג רשת הבת יש חסד או יש, בשכונה ובכלל, בין אם קפואים ובין אם טריים, יחד עם המגשית ועטיפת האריזה ו/או תבנית האריזה של המוצר ועטיפת האריזה, כאשר הרכישה של המוצר היא בכמות של יותר ממגשית אחת (שתיים ויותר), מפחיתה שופרסל משקלה של מגשית אחת בלבד בעת התשלום. כך נוצר אפוא מצב, לפיו הצרכן משלם באותם מקרים למעשה גם בגין משקל המגשית ו/או האריזה וזאת שלא כדין.

עוד נטען בבקשה, כי מוצרי הבשר האמורים, המונחים במקררים בסניפי שופרסל, נמכרים כשהם ארוזים בתוך מגשית מראש ללא סימון תכולת משקל המוצר בערכי נטו ומחירו כדין.

לטענת המבקש אף במקרים שבהם מוצרים מגיעים מסומנים במדבקות היצרן המציינים את תכולת האריזה בערכי נטו (טרה), בכל זאת המוצרים הללו נשקלים מחדש בקופה בסניפי שופרסל ומחויבים הלכה למעשה יחד עם האריזה, תוך התעלמות בוטה מהמשקל נטו שסומן על ידי היצרן על גבי האריזה.

לסיכום נטען בבקשה, כי שופרסל הטעתה את לקוחותיה בהציגה בפניהם מצג שווא ביחס למשקל מוצרי הבשר והעופות אותם היא מוכרת וביחס להפחתה / קיזוז האמיתי שהיתה אמורה להתבצע. בנוסף עת היא לא סימנה את רוב המוצרים עם מדבקה הכוללת נתונים לגבי משקל תכולת האריזה בערכי נטו ואת מחירו כמתחייב בחוק.

המבקש מציין, כי מרבית רשתות השיווק אכן מסמנות כדבעי את מוצריהן הארוזים מראש, תוך שהן מקפידת לשווק את מוצרי העוף והבשר הארוזים מראש המצויים במקררים או המקפיאים בסניפי הרשת שלהן באריזות עליהן מודבקות מדבקות המצביעות על תכולת משקל האריזה בערכי נטו ומציינות את מחיר תכולת המוצר כדבעי ובתוספת ברקוד.

באופן זה, עת הצרכן מגיע לקופה הוא למעשה לא נדרש לשקול את המוצר והברקוד המופיע על המדבקה נסרק, כך שהוא משלם בדיוק על משקל המוצר שהוצג בפניו ובמחיר שראה לנגד עיניו עת בחר לאסוף את האריזה לעגלת הקניות שלו.

בבקשה נאמר, כי זו הדרך היחידה לחייב את הצרכן במחיר הנטו של המוצר ללא משקל האריזה וללא חשש להטעייה והפרת הדין, ואולם שופרסל אינה נוהגת כך ומטעה את לקוחותיה.

בית המשפט מתבקש לחייב את שופרסל להשיב ללקוחותיה את עודף ההוצאות אשר הוציאו כתוצאה מהתנהלותה, וכן לחדול בעתיד מהתנהלותה זו.

תגובת שופרסל לא התקבלה עד כה.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*