ייצוגית נגד שופרסל בטענה לגביית מחיר על אריזות של אוזני המן לפי משקל בלי לציין עובדה זאת

לדברי המבקש, ברגע ששופרסל קבעה את מחיר אוזני המן לפי משקל, היה עליה לחייב את הצרכנים לפי המשקל הנקי וללא משקל האריזה

אוזני המן. מקור: ויקימדיה

עו”ד אריאל אלוני מירושלים מבקש לאשר תביעה ייצוגית כנגד שופרסל בטענה לגביית מחיר על אריזות מארזי אוזני המן המשווקים על ידה מבלי לציין עובדה זאת. לדבריו, הוא רכש באחד מסניפי שופרסל שני מארזי אוזני המן, ולאחר שעיין בקבלה על התשלום התחוור לו כי חויב גם על משקלי אריזות המוצרים, וכי שופרסל גובה ביתר על כל מארז של אוזני המן מחיר של כ-3 שקלים השווה לכשתי עוגיות, זאת, בעקבות כך שהיא אינה מבחינה בין מחיר האריזה ובין מחיר משקל העוגיות.

לדבריו, ברגע ששופרסל קבעה את מחיר אוזני המן לפי משקל, היה עליה לחייב את הצרכנים לפי המשקל הנקי וללא משקל האריזה. לטענתו, הוא מצא כי גם בסניפים אחרים של רשת שופרסל מחויבים הצרכנים גם על משקלי אריזות אוזני המן מבלי ליידע אותם על כך.

בבקשה שהוגשה לבית משפט השלום בירושלים נאמר עוד כי שופרסל הפרה גם את הנחיית הממונה בדבר מכירת מוצר הנארז בבית העסק. לפי הנחייה זו, הייתה מוטלת עליה החובה להציג את מחיר האריזה בין על שלט ובין בקבלה, ולקבוע כי מחיר האריזה יהיה מחיר רגיל ולא לפי אחוז/משקל מסוים. עו”ד אלוני מציין כי הנזק שנגרם לצרכנים הוא ממוני ברכישת המוצר וכן נזק שאינו ממוני בבחירה לקנות את המוצר.

בנוסף לסעד הכספי, שעניינו פיצוי הצרכנים בגין נזקיהם הממוניים והבלתי ממוניים בסכום מצרפי מוערך של 1.6 מיליון שקל, מתבקש בית המשפט להורות לשופרסל לחדול לאלתר מלמכור את אוזני המן בשקלול מחיר המארז, ולפרסם את מחיר האריזה בנפרד ממחיר המשקל הנקי.

תגובת שופרסל לא התקבלה עד כה.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*