ייצוגית נגד רשת רמי לוי בטענה שתנאי מועדון הצרכנים שונו ללא התראה מוקדמת

בבקשה נטען, כי ברשת רמי לוי הוחלט, באופן חד צדדי, לשנות באחת ולאלתר את תוכנית הטבות המוענקת לחברי המועדון שלה. זאת, ללא מתן הודעה מוקדמת, הן מראש והן בדיעבד, ללא כל תקופת מעבר, בלי שהיא מאפשרת לחברי המועדון להוסיף ולממש את ההטבות

כרטיסי מועדון רמי לוי. צילום מסך, אתר החברה

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה כנגד רשת רמי לוי שיווק השקמה בטענה לפיה שינתה את תנאי מועדון הצרכנים שלה בניגוד להוראות הדין, ללא מתן כל התראה מוקדמת, ובניגוד להוראות חוק הגנת הצרכן, המסדירות את האופן שבו על עוסק לבצע שינוי תוכנית הטבות לצרכן או סיומה.

כך, למשל, נאמר בבקשה שהוגשה על ידי יעקב גולדרייך, כי עוסק המעוניין לשנות את תכנית ההטבות שהוא מפעיל, נדרש הן ליידע על כך את הצרכן מבעוד מועד, הן לתת תקופת מעבר שבין שלושה לארבעה חודשים לפני מועד כניסת השינוי לתוקף, והן לאפשר לצרכן לממש את ההטבות בהתאם לתוכנית עד למועד כניסת השינוי לתוקף.

בבקשה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בירושלים נטען, כי רמי לוי שיווק השקמה החליטה בניגוד להוראות הדין, באופן חד צדדי, לשנות באחת ולאלתר את תוכנית הטבות המוענקת לחברי המועדון שלה. זאת, ללא כל מתן הודעה מוקדמת, הן מראש והן בדיעבד, ללא כל תקופת מעבר, בלי שהיא מאפשרת לחברי המועדון להוסיף ולממש את ההטבות בהתאם לתנאי התכנית.

בנוסף טוען המבקש, כי הרשת קבעה תקנון דרקוני ובלתי חוקי, אשר רבות מההוראות שבו הינן בגדר תנאי מקפח בחוזה אחיד, לרבות הוראות המנוגדות לחוק הגנת הצרכן.

התנהלות זו, נטען בבקשה, גרמה לנזק ממוני למאות אלפי חברי מועדון הלקוחות של רמי לוי בעלי כרטיסי אשראי של רמי לוי, בכך שהם המשיכו לשלם סכום חודשי בגין החזקת כרטיס האשראי שתנאי ההטבות המוענקות בגינו שונו ללא יידועם, והן בכך שהם המשיכו לרכוש מוצרים תוך סברה מוטעית כי בגין אלה ניתנת להם הנחה על ידי רמי לוי.

למיטב ידיעת המבקש, חברי מועדון הלקוחות של רמי לוי מונים כ-300 אלף איש ובהינתן שכך הוא מעריך בהערכה שמרנית ביותר כי הנזק המצרפי שנגרם להם עולה לסך של לכל הפחות 10 מיליון שקל.

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*