ייצוגית נגד רשת המזון ברכת השם בטענה כי אינה מטביעה מחירים על גבי המוצרים או אריזתם

לטענת המבקש, אין המדובר בתקלה נקודתית כי אם במדיניות ברורה של הרשת, אשר הימנעותה המכוונת מסימון מוצריה כדין נועדה לחסוך את העלויות הכרוכות בכך

שפע ברכת השם. צילום מסך

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה כנגד רשת המזון ברכת השם, המפעילה כ-30 סניפים בריכוזים החרדיים ברחבי הארץ, בטענה לפיה חרף ההוראות הברורות בחוק הגנת הצרכן, היא אינה מטביעה מחירים על גבי המוצרים או אריזתם בסניפיה השונים.

בבקשה מצוין כי הוראות החוק נועדו בין היתר להביא למצב של אחידות ביחס לאופן הצגת מחירי המוצרים, על מנת לאפשר לצרכנים לכלכל את צעדיהם, להשוות מחירים, ולבצע קניות נבונות לאחר שקיבלו את המידע הרלוונטי לצורך כך.

לטענת המבקש דוד שחר, תושב תל אביב, אין המדובר בתקלה נקודתית כי אם במדיניות ברורה של הרשת, אשר הימנעותה המכוונת מסימון מוצריה כדין נועדה לחסוך את העלויות הכרוכות בכך. כמו גם על מנת להותיר לעצמה את הגמישות בשינוי (והעלאת) המחירים של מוצריה, באופן שלא מצריך ממנה לסמן את המוצרים עצמם. לטענתו, הרשת לרוב מסמנת את המחירים של המוצרים בשלטים המצויים לצד המוצרים אך לא על גבי המוצרים עצמם.

המבקש מציין כי בתי המשפט הכריעו כי אי סימון מוצרים כדין במטרה לחסוך במשאבים מהווה טעם המצדיק קבלת הבקשה לאישור ופיצוי הציבור במשאבים שנחסכו על חשבונם. לדבריו, יש בידיו תמונות וסרטונים שונים מסניפי רשת ברכת השם, שבהם ניתן לראות את הפרותיה הרוחביות השונות של הרשת, כאשר באחד הסרטונים אומר לו אחד העובדים בסניף בו ביקר, כי ניתן לראות את המחיר רק בקופה.

על מנת להמחיש את מחדלי רשת ברכת השם, מצרף המבקש דוגמאות מרשתות שיווק מקבילות, אשר בניגוד לברכת השם, מסמנות את מחירי המוצרים שלהם כדין תוך הטבעת המחיר על גבי המוצרים עצמם.

בית המשפט מתבקש להורות לרשת ברכת השם לתקן את כל מצגיה, להציג על גבי מוצריה או אריזתם את מחירם הכולל, ולפצות את הציבור.

לא ניתן היה להשיג את תגובת הרשת.

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*