ייצוגית נגד רשת ג’פניקה: שינתה את תנאי מועדון הלקוחות שלה וצמצמה את זכויותיהם

לדברי המבקש, באמצעות ב"כ עו"ד משה גולדצויג, ג'פניקה החליטה לשנות באופן חד צדדי ולאלתר את תנאי מועדון לקוחותיה, וביטלה את הנקודות שצברו חברי המועדון, בלי שניתנה להם התראה ותקופה מספקת למימוש הנקודות כדין

מועדון הלקוחות ג'פניקלאב. צילום מסך

בקשה לאישור תביעה ייצוגית בהיקף מצרפי מוערך של 4.55 מיליון שקל הוגשה נגד רשת המסעדות ג’פניקה בטענה לפיה שינתה את תנאי מועדון לקוחותיה (Japaniclub) תוך פגיעה בזכויות וזיכויים כספיים אשר צברו חברי המועדון במסגרתו.

לדברי המבקש משה אביטבול, באמצעות ב”כ עו”ד משה גולדצויג, ג’פניקה החליטה לעשות דין לעצמה ולשנות באופן חד צדדי ולאלתר את תנאי מועדון לקוחותיה, וביטלה את הנקודות שצברו חברי מועדון הלקוחות שלה, בלי שניתנה להם התראה ותקופה מספקת למימוש הנקודות כדין.

המבקש טוען, כי ג’פניקה הודיעה לו באופן חד צדדי כי מועדון הלקוחות ג’פניקלאב “משתדרג”  (כלשונה) וכי בתוך שלושה ימים בלבד יחול תקנון חדש על חברי המועדון. אולם התחוור לו כי אין מדובר כלל ב”שדרוג”, אלא בצמצום משמעותי של זכויות חברי המועדון ופגיעה בזיכויים הכספים אותם צברו.

בבקשה שהוגשה באמצעות עו”ד משה גולדצויג לבית המשפט המחוזי בתל אביב נאמר, כי באמצעות מספר שינויים עיקריים אשר קבעה ג’פניקה בתקנון החדש, היא צימצמצה את תוקף ושווי הזיכויים הכספיים, העלתה וייקרה את מחירון הנקודות בצורה דרסטית, וכן הגבילה את התחייבויותיה כלפי חברי מועדון הלקוחות שלה.

כך התנתה ג’פניקה שימוש בנקודות בקנעיה נוספת בסך 49 שקל, כאשר בתקנון הישן נקבע כי חבר מועדון זכאי לממש את הנקודות אותן צבר בכל קנייה וללא כל תנאי וכאילו היה כסף מזומן. בנוסף, במסגרת שינוי התקנון החליפה ג’פניקה את מחירון הנקודות במחירון חדש המייקר באופן דרסטי את כל מחירי המנות בשיעור שבין 7-27%. כמו כן, כחלק משינוי התקנון, קבעה ג’פניקה כי חבר מועדון לא יוכל לממש בקנייה אחת את כל כמות הנקודות שצבר, אלא מימוש הנקודות או הטבות באופן כללי מוגבל לשלוש הטבות בלבד בכל קנייה.

בית המשפט מתבקש לקבוע כי השינויים שערכה ג’פניקה בתקנון נעשו שלא כדין, תוך הפרת החוזה שבינה לבין חברי מועדון הלקוחות שלה, וכן לפצות אותם בגין נזקיהם.

מרשת ג’פניקה נמסר: “קיבלנו את התובענה הייצוגית ונגיש את תגובתנו לבית המשפט”.

 

 

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*