ייצוגית נגד רשתות קמעונאיות בטענה לשיווק ומכירה של ביצי מאכל שאוחסנו בטמפרטורה גבוהה מזו המותרת בדין

לטענת המבקשים: המשיבות - ביניהן רשתות שופרסל וטיב טעם, הפרו את תקנות בריאות הציבור, שעה שבסניפיהן נמצאו ביצי מאכל כשהן מאוחסנות בקירור בטמפרטורה גבוהה מהמותר בדין ובכך נפגעים הטיב ואיכות המוצר שרוכש הצרכן ואף עלולה להיגרם סכנה לבריאותו

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה כנגד רשתות הקמעונאיות, ביניהן שופרסל וטיב-טעם, בטענה לשיווק ומכירה של ביצי מאכל שאוחסנו בטמפרטורה גבוהה מזו המותרת בדין.

בבקשה שהוגשה לבית המשפט המחוזי מרכז-לוד נאמר כי הדין על פיו נדרש כל קמעונאי ו/או משווק לפעול באשר לאופן הטיפול, האחסון, והאחזקה של ביצי מאכל, הינו ברור וחד משמעי. זאת, בין היתר בשל הסכנות הבריאותיות הטמונות בצריכת ביצי מאכל אשר אוחסנו בטמפרטורה גבוהה. בשל כך נקבע בתקנות בריאות הציבור כי מרגע ההטלה ועד שהן נמסרות לצרכן, על ביצי המאכל להישמר בטמפרטורה שלא תעלה על 20 מעלות.

לטענת המבקשים: דוד אליהו תושב אור יהודה ומיכל גרי תושבת גבעתיים, המשיבות הפרו את תקנות בריאות הציבור, שעה שבסניפיהן נמצאו ביצי מאכל כשהן מאוחסנות בקירור בטמפרטורה גבוהה מהמותר בדין ובכך נפגעים הטיב ואיכות המוצר שרוכש הצרכן ואף עלולה להיגרם סכנה לבריאותו של הצרכן. בחלק ניכר מהסניפים מדובר בכל הביצים ובחלק אחר רק חלק מהביצים אוחסנו בקירור בעוד ששאר הביצים אוחסנו מחוץ למקררים.

על מנת לאמוד את ההשפעה שיש לטמפרטורה כאמור על ביצי מאכל צורפה לבקשת האישור חוות דעתו של טכנאי המזון עומרי גור על ההשלכות של הפרת הדין במקרה הנדון על ביצי המאכל. בהתאם לחוות דעתו, עקב התנהלות המשיבות, רכשו הצרכנים מוצר באיכות ירודה, נחותה ופחותה עבורו הם שילמו מחיר מלא.

בבקשה נאמר כי מלבד הפגיעה באיכות המוצר, התנהלות המשיבות מהווה סכנה פוטנציאלית לבריאות הצרכנים שכן במקרים מסוימים הם עלולים לצרוך ביצי מאכל אשר כמות החיידקים בהן גבוהה מהרף התקני ועל כן הן אינן מומלצות למאכל.

המבקשים מציינים כי אין המדובר בתקלה נקודתית וכאמור בסניפים רבים מאוד של המשיבות אוחסנו הביצים שלא בקירור במשך תקופה ממושכת וזאת על פי מספר רב מאוד של בדיקות שנערכו במועדים שונים.

משופרסל נמסר: ״הבקשה טרם התקבלה. לכשתתקבל נגיב לטענות בבית המשפט כמקובל״.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*