ייצוגית נגד רשתות המזון שופרסל ואושר-עד בטענה לגביית תשלום על משקל האריזה

בבקשה נטען כי המשיבות התעשרו שלא כדין בכך שגבו תשלום עבור האריזות מבלי לגלות זאת ללקוחות על ידי הצגה באופן ברור של מחיר האריזה, ושלשלו את ההפרש לכיסן

תבלינים ופיצוחים במשקל. צילום אילוסטרציה
תבלינים ופיצוחים. צילום אילוסטרציה

בקשה לאישור תביעה ייצוגית בהיקף מצרפי מוערך של 9 מיליון שקל הוגשה לבית המשפט המחוזי בירושלים כנגד רשתות המזון שופרסל ואושר עד וחברת נוספות. זאת, בטענה לגבייה לא חוקית כאשר בעת מכירת מוצרים במשקל לא מופחת מחיר האריזה או שהוא מופחת באופן חלקי בלבד.

לטענת המבקשים, ניצן רובינשטיין ודניאל ברינר, המשיבות מוכרות זיתים, חמוצים, פיצוחים, ממתקים, קטניות ותבלינים במשקל, כאשר משקל אריזות הפלסטיק בהן ארוזים המוצרים אינו מופחת במלואו ממחיר המוצר – לעתים משקל האריזה מופחת באופן חלקי, ולעתים משקל האריזה אינו מופחת כלל.

בבקשה נאמר, כי ברשתות המזון שופרסל ואושר עד קיימים דוכנים הנושאים את המיתוג “ששון הקולה” בהם נמכרים מוצרי פרימיום במשקל: זיתים, פיצוחים, חמוצים, תבלינים, קטניות וממתקים. לטענת המבקשים המשיבות מפרות את הוראות חוק הגנת הצרכן, בכך שאינן מסמנות את המחיר הנכון והכולל של המוצרים הנמכרים בדוכנים אלה. בנוסף, הן מטעות את ציבור הלקוחות בכך שהן מציגות להם מצג לפיו המחיר המשולם עבור המוצרים הוא מחיר המוצרים בלבד – משקל המוצר כפול מחירו – כאשר בפועל נגבה בנוסף גם תשלום “נסתר” עבור האריזה, על אף שלא צוין כנדרש כי נגבה תשלום עבור האריזה ומהו התשלום הנדרש בגינה.

בבקשה נטען כי המשיבות התעשרו שלא כדין בכך שגבו תשלום עבור האריזות מבלי לגלות ללקוחות על ידי הצגה באופן ברור של מחיר האריזה, ושלשלו את ההפרש לכיסן.

בית המשפט מתבקש להורות למשיבות לחדול מהגבייה הבלתי חוקית, ולפצות את לקוחותיהם בסכומים שהפסידו כתוצאה מהגבייה הלא חוקית ו/או להשיב את הסכומים שהפסידו או את הרווחים שהפיקו כתוצאה מכך. בנוסף, להורות למשיבות לסמן באופן מדויק וברור את כל המוצרים, ולשקול את המוצרים כך שמשקל האריזה לא ייכלל בשקילה.

תגובה הנתבעות לא התקבלה עד כה.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*