ייצוגית נגד רד בול ישראל: מנעה מהצרכן מידע הכרחי והטעתה אותו

לטענת המבקשת, רד בול משפיעה בצורה אסורה על בחירתו של הצרכן, כאשר היא מתארת תיאורי איכות של משקאותיה בשונה ממשקאות מתחרים, וכי היא מסתירה מהצרכן מידע מהותי, לפיו המשקאות מכילים רכיבים מסוימים, כגון פנילאלנין, ואת דבר קיומה של ההגבלה על השימוש בהם ועל צריכתם: לא לאפייה, לא לבישול ואין לערבב עם אלכוהול

משקה אנרגיה רד בול

בקשה לאישור תביעה ייצוגית בהיקף מצרפי מוערך של 5 מיליון שקל הוגשה לבית המשפט המחוזי בנצרת כנגד רד בול (ישראל) מתל אביב המייבאת ומשווקת בישראל את משקאות האנרגיה המיוצרים על ידי חברת רד בול העולמית שבאוסטריה, בטענה להטעיה צרכנית חמורה.

לדברי המבקשת, רים זועבי, היא הבחינה כי סימון משקאות רד בול אותם נהגה לצרוך שונה מסימונם של מוצרים מתחרים אחרים באשר לתיאורי האיכות של המשקאות: “רד בול משקה אנרגיה/רד בול ללא סוכר… מוערך בכל העולם על ידי אתלטים מובילים, סטודנטים, עובדים במקצועות תובעניים ובזמן נהיגה ממושכת וכן מיוצר על בסיס המים הטובים ביותר מן האלפים האוסטריים והשוויצריים”. כל זאת, בשונה מאופן סימון משקה XL של חברת טמפו משקאות למשל. עוד הבחינה המבקשת בסימון ההנחיות האמורות בשונה מאופן סימון משקאות XL וקוקה קולה zero.

לטענת המבקשת, היא הייתה המומה שכן במספר הזדמנויות נהגה לצרוך את משקאות רד בול במחשבה שמדובר במשקאות עדיפים ואיכותיים יותר על פני המשקאות המתחרים, ותוך אמונה שאין הגבלה באופן השימוש במשקאות רד בול. בבקשה נאמר, כי המבקשת פנתה לייעוץ משפטי אשר הבהיר לה כי סימון המשקאות רד בול אינו עומד בהוראות של תקנות הציבור וההנחיות הקובעות כי כל סימון יהיה נכון, לא מטעה וניתן להוכחה, וכי היא הולכה שולל על ידי רד בול ישראל.

לטענת המבקשת, רד בול משפיעה בצורה אסורה על בחירתו של הצרכן כאשר היא מחליטה לתאר תיאורי איכות של משקאותיה בשונה ממשקאות מתחרים, וכי היא מסתירה מעיני הצרכן את המידע המהותי לפיו משקאות רד בול מכילים רכיבים מסוימים, וכך גם את דבר קיומה של ההגבלה על השימוש בהם ועל צריכתם (לא לאפייה, לא לבישול וכן – אין לערבב עם אלכוהול).

בבקשה שהוגשה באמצעות עו”ד יאמן מסאלחה נטען, כי רד בול ישראל מנעה מהצרכן מידע הכרחי והטעתה אותו, כאשר מסרה בידיו פרטים לא נכונים בלשון המעטה. רד בול, נטען עוד, גררה את הצרכנים לרכוש את מוצריה תוך התפארות בתיאורי איכות אסורים וכן גרמה להם שלא לדעת על הימצאות הפנילאלינין ועל הגבלת צריכת המוצר והשימוש שניתן לעשות בו, זאת באופן בו היא חרגה מהותית מהוראות הדין הברורות בעניין זה.

לסיכום נטען, כי בסימוני האיכות האסורים ובאי הסימון המחויב בדין בדבר ההנחיות, הטעתה רד בול ישראל את הצרכנים וגרמה להם לרכוש את משקאותיה ללא ידיעה על רכיביהם ומגבלות השימוש בהם.

לא ניתן היה להשיג את תגובת רד בול ישראל.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*