ייצוגית נגד קו-אופ ישראל ומגה בעיר: הרשתות לא התקינו מערכות עזר לשמיעה בעמדות השירות

נטען כי רשתות השיווק לא התקינו והן אינן מפעילות מערכות עזר לשמיעה בעמדות השירות, ובכך הן מפרות את חובתן החקוקה להנגשת השירות בעמדות לאנשים עם מוגבלות בשמיעה. היעדרן של המערכות הללו, נאמר בבקשה, פוגעת בזכות החוקתית של אנשים עם מוגבלות בשמיעה לשוויון ונגישות בשירות

מכשירי עזר לשמיעה. צילום אילוסטרציה
מכשירי עזר לשמיעה. צילום אילוסטרציה

בקשה לאישור תביעה ייצוגית בהיקף מצרפי מוערך של 7.2 מיליון שקלים הוגשה כנגד רשתות השיווק הקמעונאיות קו-אופ ישראל ומגה בעיר. בית המשפט מתבקש להורות לקו-אופ ולמגה להתקין ולהפעיל לאלתר וברציפות בכל סוגי עמדות השירות שבסניפיהן מערכות עזר לשמיעה, על מנת להנגיש את השירות לאנשים עם מוגבלות בשמיעה, בהתאם להוראות תקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות). בנוסף לפצות בסך של 1,000 שקל בגין נזק לא ממוני כל אדם עם מוגבלות בשמיעה אשר הגיע ו/לא יכול היה להגיע לסניפי רשתות השיווק קו אופ ומגה בעיר שלא היו בהן עמדות מערכות עזר להנגשת השירות לאנשים עם מוגבלות בשמיעה.

בבקשה שהוגשה לבית המשפט המחוזי מרכז על ידי עמוס ישראל ורון אייל, אנשים עם מוגבלות בשמיעה הנעזרים במכשירי שמעה, נטען כי קו-אופ ומגה בעיר לא התקינו והן אינן מפעילות מערכות עזר לשמיעה בעמדות השירות, ובכך הן מפרות את חובתן החקוקה להנגשת השירות בעמדות לאנשים עם מוגבלות בשמיעה. היעדרן של המערכות הללו נאמר בבקשה, פוגעת בזכות החוקתית של אנשים עם מוגבלות בשמיעה לשוויון ונגישות בשירות, וגורמת מטבעה לחוסר נוחות, מאמץ, ואף לרגשות שליליים.

בבקשה מצוין, כי מדובר במערכת פשוטה להפעלה שניתן להניח או להתקין על עמדת השירות או בחזיתה, ומחירה נאמד במאות אלפי שקלים. לדברי התובעים הם לא ראו מעולם מערכות עזר בעמדות שירות בסניפי קו אופ ומגה בעיר שביקרו בהם, ובכל פעם הם נאלצים להתאמץ ולהתקשות להבין את נציגי השירות, וחווים חוסר נוחות, ואף חשים רגשות שליליים והדרה מלקוחות “רגילים”. בבקשה נאמר כי מדובר בהפרה נרחבת ושיטתית של חובת השוויון והנגישות בשירות בעמדות השירות בסניפי הקו אופ ומגה בעיר כלפי מאות אלפי אנשים עם מוגבלות בשמיעה.

תגובת החברות לא התקבלה עד כה.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*