ייצוגית נגד פאנקו גרופ ומשקאות הטורקי בטענה להפרת החוק המטיל מגבלות על שיווק ופרסום משקאות אלכוהוליים

בבקשה נאמר כי פרסומי המשיבות המפעילות אתרים למכירת משקאות משכרים כוללים ערב רב של פרטים אסורים בתכלית האיסור, במטרה למכור כמה שיותר משקאות משכרים לאוכלוסיות צעירות ופגיעות. תגובת משקאות הטורקי: חברתנו היא חברה שומרת חוק והטענה כי חברתנו משדלת אוכלוסיות צעירות לשתיית אלכוהול נדחית מכל וכל. תגובת פאנקו: אנחנו מקפידים תמיד לשמור על החוק בכל הפרסומים שלנו ובכל ההטבות שאנחנו מעניקים ללקוחותינו

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה כנגד חברות פאנקו גרופ מרמת גן ומשקאות הטורקי בטענה להפרת החוק המטיל מגבלות על שיווק ופרסום משקאות אלכוהוליים ואשר נועד במטרה לצמצם צריכת אלכוהול ככלל ובקרב אוכלוסיות צעירות בפרט.

החוק האמור מטיל מגבלות שונות אשר העיקרית שבהן היא מגבלה חד משמעית על הפרטים הכלולים בפרסומת למשקה משכר. החוק אוסר בין היתר על פרסום השם המסחרי וסימן המסחר של המשקה המשכר, השם המסחרי וסימנו המסחרי של היצרן, אחוז האלכוהול, המחיר ושנת הייצור של המשקה ועוד.

בבקשה נאמר כי פרסומיהן של המשיבות המפעילות אתרים למכירת משקאות משכרים כוללים ערב רב של פרטים אסורים בתכלית האיסור, וזאת במטרה למכור כמה שיותר משקאות משכרים לרבות משקאות משכרים חזקים כהגדרתם בחוק, לאוכלוסיות צעירות ופגיעות.

לדברי המבקשים מרדכי דדון תושב אופקים ושבי שלומוביץ ממושב עולש, הפרסומים האסורים הללו כוללים תשבחות למשקאות חריפים ואמירות שונות המיועדות לעודד רכישה שלהם, וכי המשיבות מרוויחות מיליוני שקלים כתוצאה מהפרסומים הללו, אשר ניכר כי הם מיועדים לאוכלוסיות צעירות (אך לא רק) לרכוש משקאות אלכוהוליים.

עוד נטען כי המשיבות אף עורכות, בניגוד לדין, הגרלות בקרב רוכשי משקאות משכרים חזקים. כך למשל ערכה חברת פאנקו גרופ המפעילה את האתר הפופולארי “פאנקו” שהוא אחד האתרים המובילים לרכישת משקאות חריפים, בחודש מרץ אשתקד הגרלה של “חופשה חלומית” באירלנד לרוכשים וויסקי מסוג דינגל שהוא משקה משכר חזק, ואילו חברת משקאות הטורקי העניקה לרוכשי משקאות חריפים (לרבות חזקים) בחודש דצמבר אשתקד זכות השתתפות בהגרלת חופשה באירופה וכן מסכי טלוויזיה.

לסיכום, נאמר בבקשה שהוגשה לבית המשפט המחוזי מרכז-לוד, כי המשיבות מפרות בפרסומיהן באופן חד משמעי את הוראות החוק, מציגות שתיית אלכוהול בצורה חיובית, וכוללות בפרסומיהן פרטים אסורים אשר נועדו לתמרץ את הלקוחות לרכוש משקאות אלכוהוליים.

תגובת משקאות הטורקי בע״מ: “כתב התביעה טרם התקבל, לכשיתקבל ויילמד על ידי היועצים המשפטיים שלנו, תינתן תגובה מסודרת. חברתנו הינה חברה שומרת חוק והטענה כי חברתנו משדלת אוכלוסיות צעירות לשתיית אלכוהול נדחית מכל וכל.

תגובת פאנקו גרופ: “זו פעם ראשונה שאנחנו שומעים על הנושא, לא קיבלנו שום פנייה מהאדונים שבי או מרדכי. אנחנו ב -paneco.co.il מקפידים תמיד לשמור על החוק בכל הפרסומים שלנו ובכל ההטבות שאנחנו מעניקים ללקוחותינו, במידה ובאמת תתקבל פנייה שכזו, נלמד אותה לעומק ונגיב בהתאם.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*