ייצוגית נגד סנפרוסט מקבוצת תנובה: לא מסמנת על מוצרי הפירות הקפואים את מדינת היבוא ושם היבואן

לדברי המבקשת, מותג "סנפרוסט" מוכר וידוע בישראל כמייצר מוצרים כחול לבן ומוצרי הירקות הקפואים שלו גדלים ומיוצרים בישראל, ולכן אי סימון מדינת הייבוא ושם היבואן על האריזות מייצר הלכה למעשה מצג שווא והטעיה צרכנית

פירות מוקפאים של סנפרוסט. צילום מסך
פירות מוקפאים של סנפרוסט. צילום מסך

בקשה לאישור תביעה ייצוגית בהיקף מצרפי מוערך של כ-482 מיליון שקל הוגשה לבית המשפט המחוזי בחיפה כנגד חברת סנפרוסט מקבוצת תנובה, יבואנית ומשווקת מוצרי פירות קפואים תחת שם המותג “סנפרוסט” החל מחודש מרץ אשתקד. זאת בטענה לפיה היא איננה מסמנת על מוצרי הפירות הקפואים המיובאים לישראל והנמכרים על ידה ברשתות השיווק, את מדינת היבוא ואת שם היבואן של המוצרים הללו.

לדברי המבקשת, עו”ד שני סיון טורג’מן, חמור מכך הוא שמותג “סנפרוסט” מוכר וידוע בישראל כמייצר מוצרים כחול לבן אשר מוצרי הירקות הקפואים שלו גדלים ומיוצרים בישראל, הרי שאי סימון מדינת הייבוא ושם היבואן על האריזות מייצר הלכה למעשה מצג שווא והטעיה צרכנית, כך שהמוצרים הללו נחזים להיות מוצר מתוצרת ישראל.

בכך, נאמר בבקשה, מבצעת סנפרוסט עוולה של הטעיה צרכנית והפרה יסודית של חוק וצו הגנת הצרכן וכן פגיעה באוטונומיה הצרכנית של ציבור לקוחותיה, בשל קיומם של הטעיה, מצג שווא ואי גילוי עניין מהותי בעסקת הרכישה כמחויב בדין.

לדברי המבקשת, משיחה שביצעה עם נציגת סנפרוסט עולה תמונה מטרידה עוד יותר. לטענתה, החברה מודעת היטב לחובותיה אלו ולמרות זאת בחרה במכוון להפר את חובותיה ולהימנע מגילוי עצם ייבוא הפירות הקפואים לארץ, ככל הנראה כדי לא לפגוע במוניטין שלה או בשמה המוכר כ”יצרנית” או “מגדלת” מוצרי חקלאות בארץ.

בנוסף לסעד הכספי מתבקש בית המשפט להורת לסנפרוסט לסמן את כלל מוצריה בהתאם לדין תוך סימון שם היצרן וארץ הייצור.

תגובת הנתבעת לא התקבלה עד כה.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*