ייצוגית נגד סופר קופיקס בטענה להפרת החובה להציג משקל ומחיר לפירות וירקות

לטענת המבקשים, סופר קופיקס התעשרה שלא כדין על חשבונם של הצרכנים בכך שחסכה את עלות השקילה והצגת המשקל, כאשר חיסכון זה בא על חשבון הצרכנים הרוכשים פירות וירקות במחירים גבוהים. רשת קופיקס: החברה תלמד את התביעה שנראית על פניה קנטרנית ותגיב בהתאם

סופר קופיקס, צילום: יח"צ
סופר קופיקס, צילום: יח"צ

בקשה לאישור תביעה ייצוגית בהיקף מצרפי מוערך של 4.8 מיליון שקל הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב כנגד חברת סופר קופיקס מכפר סבא, המפעילה 29 סניפי רשת סופרמרקטים במרכז הארץ. זאת, בטענה להפרת החובה להצגת המשקל והמחיר ליחידת משקל של פירות וירקות, וכן הפרת החובה להציג את המחיר ליחידת משקל לאותם מוצרים.

בבקשה נאמר, כי מחירי המוצרים בסניפי חברת סופר קופיקס שבבעלות החברה הציבורית קופיקס גרופ נתפסים בציבור כמחירים אטרקטיביים, כאשר מוצרים רבים מוצעים למכירה במחיר נמוך בהשוואה למחירים ברשתות סופרמרקט אחרות, וכי באתר האינטרנט שלה מצהירה החברה על כוונתה להרוויח פחות על כל מוצר, להיות הוגנת עם הצרכן, ועם זאת להמשיך להרוויח.

בבקשה מצוין עוד, כי סופר קופיקס מציעה מגוון פירות וירקות למכירה באריזות סגורות בלבד, כאשר מחיר המוצר לרוב הוא 5 שקלים ובמקרים מעטים 10 שקלים למוצר.

לדברי המבקשים מתן בטאט ויותם כרמון הם הבחינו כי סופר קופיקס אינה מציינת את משקל הפירות והירקות אותם היא מוכרת, לא על גבי המוצרים, לא על גבי המדף, לא במעמד הקופה ולא על הקבלה עבור התשלום. בבקשה נאמר, כי חוק הגנת הצרכן קובע למעשה כי הכמות, המידה, והמשקל של המוצרים הנמכרים מהווים מידע מהותי בעסקה ואי הצגתם עלול להטעות את הצרכן. בנוסף נקבע בחוק, כי בעת מכירת טובין ארוזים מראש לצרכן יציג העוסק את מחירם ליחידת מידה.

בבקשה שהוגשה באמצעות עו”ד שלמה תוסייה-כהן נטען, כי אי גילוי משקל המוצר ואי גילוי המחיר ליחידת מידה, הם פרט מהותי בעסקה, שהסתרתו מהווה חוסר תום לב בטרם כריתת החוזה בשלב המשא ומתן ואת חובה זו הפרה סופר קופיקס. לדברי המבקשים, הנזק המצרפי של לקוחות סופר קופיקס בגין אי הצגת משקל הפירות והירקות, וחוסר היכולת להשוות את מחירי סופר קופיקס מול רשתות אחרות, עולה עשרות מונים על עלות שקילת הפירות והירקות והצגת משקלם.

לטענת המבקשים, סופר קופיקס התעשרה שלא כדין על חשבונם של הצרכנים בכך שחסכה את עלות השקילה והצגת המשקל, כאשר חיסכון זה בא על חשבון הצרכנים הרוכשים פירות וירקות במחירים גבוהים.

בבקשה נטען, כי לצרכנים נגרם נזק כספי-ממוני בגין רכישת פירות וירקות ללא הצגת משקלם או מחירם ליחידת משקל, ואילו היו מוצגים המשקל  או המחיר ליחידת משקל, היו יכולים לרכוש את המוצרים אשר רכשו ברשת אחרת ולשלם פחות עבור אותם המוצרים. בנוסף נגרם להם נזק בלתי ממוני בדמות חוסר הנוחות להשוואת מחירי הפירות והירקות בסניפי סופר קופיקס לעומת רשתות אחרות, וכן פגיעה באוטונומיה של הצרכן.

תגובת רשת קופיקס: “תודה על פנייתך. החברה תלמד את התביעה שנראית על פניה קנטרנית ותגיב בהתאם”

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*