ייצוגית נגד נספרסו בטענה כי שינתה באופן חד צדדי את תנאי ההטבות וצבירת הנקודות לחברי מועדון הלקוחות שלה

בבקשה נטען כי השינוי בוצע ללא מתן הודעה מוקדמת על כך, ובלי לאפשר לחברי מועדון הלקוחות שלה לממש את זכויותיהם טרם כניסת השינויים הללו לתוקף

צילום מאתר נספרסו
צילום מאתר נספרסו

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה לבית המשפט המחוזי מרכז-לוד כנגד חברת נספרסו ישראל מפ”ת לייבוא ושיווק של מוצרי קפה ומוצרים נלווים. בין היתר מוכרת החברה כמוסות / קפסולות קפה חד פעמיות.

המבקש עו”ד עמרי גרופר מתלמי אלעזר, חבר במועדון הלקוחות של החברה, טוען כי נפגע מהתנהלותה, עת שינתה באופן חד צדדי את תנאי ההטבות וצבירת הנקודות לחברי מועדון הלקוחות שלה. זאת ללא מתן הודעה מוקדמת על כך, ומבלי לאפשר לחברי מועדון הלקוחות שלה לממש את זכויותיהם טרם כניסת השינויים הללו לתוקף.

בבקשה נאמר כי החברה משווקת בין השאר מכונות קפה וכן קפסולות למכונות קפה, וכי לקוחותיה המעוניינים לרכוש ממנה מוצרים, מחויבים בהתאם למדיניותה להצטרף למועדון הלקוחות שלה. החברה, נאמר עוד בבקשה, מחלקת את חברי המועדון לשלוש קבוצות בהתאם לוותק של הלקוח או על פי היקף רכישותיו השנתיות, ולכל קבוצה יש תוכנית זכאות להטבות שונה, וככל שהלקוח נמנה עם קבוצה גבוהה יותר, כך הוא יהא זכאי להטבות “משופרות” יותר.

ואולם, טוען המבקש, כי בראשית חודש פברואר אשתקד השיקה החברה את תכנית החוויות שלה במסגרתה שינתה לרעה חלק מהתנאים לצורך קבלת הטבות לחברי המועדון שלה. לפני כעשרה ימים, שינתה החברה את תנאי צבירת הנקודות בתכנית החוויות שלה, ושוב לרעת לקוחותיה, ללא שליחת הודעת עדכון, ומבלי לאפשר להם להיערך לשינויים הללו בדרך שתיטיב איתם בצורה האופטימלית.

לטענת המבקש, החברה התעשרה ומתעשרת שלא כדין על חשבון לקוחותיה חברי המועדון שלה, בכך שלא איפשרה להם לנצל את ההטבות והזכויות להן הם זכאים, בהתאם לתנאים טרם כניסתם לתוקף של השינויים האמורים.

בית המשפט מתבקש לחייב את החברה לפצות את לקוחותיה בהתאם להטבות או הזכויות להם היו זכאים לו הייתה מבצעת כדין את השינויים שביצעה בתוכניות ההטבות, ולחייבה לתקן את המצב מכאן ואילך, ובתוך כך לאפשר לחברי המועדון לממש את ההטבות שהם צברו בהתאם לתוכנית ההטבות שהייתה בתוקף טרם השינויים שבוצעו על ידה.

מנספרסו נמסר: “נלמד את כתב התביעה לעומק ונגיב בערכאות המשפטיות המתאימות”.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*