בקשה לייצוגית נגד נטורפוד בטענה שהיא מצניעה את סמלי “מזון אדום” על מוצריה

המבקש טוען כי לאחר הרכישה של מוצרים, התחוור לו כי על גבי אריזת המוצרים שרכש מופיעים בפועל סמלי מזון אדומים המזהירים מפני ערכי שומן רווי או ערכי סוכר גבוהים, ולמעשה המוצרים אותם רכש אינם מכילים את הערך התזונתי לו קיווה. לדבריו, הסיבה לגילוי המאוחר היה בגודלם המזערי ביותר של סמלי המזון. תגובת נטורפוד: הסימון האדום הוא ברור וקריא ולא מוצנע -  גודל הסימון נגזר מגודל האריזה (התגובה המלאה בסוף הידיעה)

אתר נטורופוד. צילום מסך

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה לבית משפט השלום בחיפה כנגד חברת נטורפוד ליבוא ושיווק מוצרי מזון מהתחום האורגני והטבעי. זאת, בטענה לפיה היא מצניעה את עצם קיומם של סמלי מזון אדום על מוצריה הנועדו להזהיר את הצרכנים מפני ערכים לא בריאים.

לטענת המבקש, אלעד שועי מקיבוץ גבעת חיים מאוחד, במהלך ביקור בחנות יינות וטעמים המצויה ברחוב ויצמן בתל אביב, הוא נתקל בממרחים אורגניים שהצטיירו כמוצרים אורגניים, טבעיים, ואיכותיים הדלים בשומן ובסוכר ומותאמים לאורח חיים בריא.

אשר על כן הוא רכש לעצמו שני סוגים של ממרחי אגוזי לוז וממרח דובדבנים המיובאים על ידי חברת נטורפוד. המוצרים הללו מציין המבקש סומנו כמוצרים שאינם מכילים שמן, וממרח הדובדבנים סומן כמוצר המכיל 100% רכיבי ומיצי פרי, ומכך הוא הסיק כי מדובר במוצרים בריאים ואיכותיים המתאימים לאורח חיים בריא.

אתר נטורופוד

אולם בדיעבד התחוור לו כי על גבי אריזת המוצרים שרכש מופיעים בפועל סמלי מזון אדומים המזהירים מפני ערכי שומן רווי גבוהים ו/או ערכי סוכר גבוהים, ולמעשה התברר לו כי המוצרים אותם רכש אינם מכילים את הערך התזונתי לו קיווה וייחל.

לדבריו, הסיבה לגילוי המאוחר היה בגודלם המזערי ביותר של סמלי המזון שאינו ניתן לגילוי ממבט ראשון. לטענתו, מדובר בגודל מזערי ובלתי פרופורציונאלי שלא היה מוכר לו כמי שהורגל לסמלי מזון אדומים בגודל בו הוא יכול להבחין.

בבקשה נאמר כי סמלי המזון האדום הוצנעו והוסתרו ביעילות על ידי נטורפוד, בניגוד לתקנות סימון המזון המחייבות את סימונם בגודל הנדרש בהם ניתן יהיה להבחין ולקבל החלטה מושכלת ומודעת בעניין רכישתם.

לדברי המבקש, הוא חש מרומה וחווה תחושות שליליות נוספות של תסכול, כעס, אכזבה, ועוגמת נפש. המבקש מציין כי בביקור נוסף שערך במרכול יוחננוף לאחר המקרה האמור, הוא נתקל במגוון של ממרחי נטורפוד שמסומנים בסמלי מזון אדום זעירים והממוקמים בסמוך למוצרים אחרים שסומנו בסמלי מזון בגודל הנדרש על פי הוראות החוק.

תגובת נטורפוד

תגובת החברה: עדיין לא קיבלנו את התביעה אך ידוע שרבות מהתביעות שכאלה הן תביעות סרק. לגופם של הדברים, להלן הערותינו: הסימון האדום הוא ברור וקריא ולא מוצנע –  גודל הסימון נגזר מגודל האריזה. אם יש בעיה בגודל, זה מכיוון שהספק מדפיס את התוויות והיא תתוקן. דברים נוספים: אין שום חנות בחזקתנו וממרח הדובדבנים אכן מכיל פרי בלבד ומקור הסוכר הוא בפרי.

לגבי האמירה: “בממרחים אורגניים שהצטיירו כמוצרים אורגניים, טבעיים, ואיכותיים” – תגובתנו היא כי הם אכן כאלו בקטגוריות הספציפיות.

לגבי: “אינם מכילים את הערך התזונתי לו קיווה וייחל” – מדובר בקשקוש וחוסר הבנה. יש רשימת רכיבים מפורטת וסימון תזונתי.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*