ייצוגית נגד מוצרים טבעיים בית יצחק בטענה לסימון מטעה של המוצר “מעדן פרי”

לטענת התובעת, במסגרת המלצות משרד הבריאות, נאסר במפורש לסמן בירוק מוצר המחויב בסימון אדום. לטענת המבקשת, הנתבעת סימנה את המוצר "מעדן פרי" בסימון אדום המתאים ליתר הסוכרים כמתחייב מהתקנות, אך עם זאת, סימנה את המוצר בסמל ירוק הנחזה להיות הסמל הירוק הייחודי של משרד הבריאות. תגובת הנתבעת: מדובר בתביעה חסרת בסיס

מעדן פרי של בית יצחק. צילום מסך

בקשה לאישור תביעה ייצוגית בהיקף מצרפי מוערך של כ-1.7 מיליון שקל הוגשה כנגד חברת מוצרים טבעיים בית יצחק (ייצור 2004) ממושב בית יצחק. זאת בטענה להטעיה צרכנית, על ידי סימון מעדני הריבות המיוצרים על ידה תחת השם: “מעדן פרי” בסימון ירוק מטעה.

לדברי המבקשת, נחמה זבדה, במקביל למהלך שמשרד הבריאות החל לקדם לפני כשלוש שנים לסימון מוצרי מזון עתירים בנתרן, שומן, או סוכר בסימון אדום, קידם המשרד מהלך וולונטרי לסימון מוצרים בסימון ייחודי בצבע ירוק, אשר מטרתו להבליט מוצרים בעלי ערכים תזונתיים בריאים, על פי קריטריונים שקבע.

במסגרת המלצות המשרד לסימון מזון בסמל ירוק נאסר במפורש לסמן בסימון ירוק מוצר המחויב בסימון אדום. התקנות האמורות, כולל ההמלצות בנוגע לסימון הירוק, נכנסו לתוקף בראשית השנה.

לטענת המבקשת, חברת מוצרים טבעיים בית יצחק סימנה את המוצר “מעדן פרי” בסימון אדום המתאים ליתר הסוכרים כמתחייב מהתקנות, אך יחד עם זאת סימנה את המוצר בסמל ירוק הנחזה להיות הסמל הירוק הייחודי של משרד הבריאות, בשעה שהמוצר אינו עונה על הקריטריונים שהוגדרו על ידי המשרד.

בבקשה שהוגשה לבית משפט השלום בראשון לציון נאמר, כי בסמל הירוק של החברה, הדומה דמיון מובהק לסמל הירוק הרשמי של משרד הבריאות, נכתב כי “המוצר אינו מכיל חומר משמר, ותוספת צבעי מאכל”.

בכך, נטען בבקשה, הפרה החברה את התקנות, ההמלצות והחוק וגרמה לצרכנים רבים לרכוש מוצר אחר ממה שסברו, עקב הפרסום המטעה על גבי האריזה.

תגובת הנתבעת: “קיבלנו את התביעה לידינו והיא הועברה לייעוץ משפטי. על פי יעוץ משפטי ראשוני שקיבלנו, מדובר בתביעה חסרת בסיס ואנו נביא את מלוא טענותינו בתגובה אשר תוגש לבית המשפט”.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*