ייצוגית נגד מרינה פטריות הגליל בטענה שהחברה לא מסמנת משקל על מארזי הפטריות והנבטים

כפועל יוצא מכך, נטען בבקשה, הצרכנים אינם יכולים לדעת מהו מחירו הנכון של המוצר בהתייחס למשקלו האמתי, מוטעים באשר לתכולת המוצרים המשתנה והמתומחרים יחד עם משקל האריזה

מארז פטריות של מרינה. צילום מסך: אתר החברה

בקשה לאישור תביעה ייצוגית בהיקף מצרפי מוערך של 178 מיליון שקל הוגשה כנגד חברת מרינה פטריות הגליל בטענה שהחברה לא מסמנת תכולה/משקל על מארזי הפטריות והנבטים מתוצרתה, כפי שהיא נוהגת לעשות לגבי תוצרת חקלאית אחרת ארוזה מראש מתוצרתה. כפועל יוצא מכך נטען בבקשה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בירושלים הצרכנים שאינם יכולים לדעת מהו מחירו הנכון של המוצר בהתייחס למשקלו האמתי, מוטעים באשר לתכולת המוצרים המשתנה והמתומחרים יחד עם משקל האריזה.

בבקשה נאמר כי מדובר בשיטת מכר פסולה בעטייה אין לצרכנים פרומיל של מידע על משקלם הנקי של מארזי פיטריות ונבטים מתוצרתה של החברה, מאחר שמשקלם אינו מסומן ו/או מאחר שמדובר במוצרים שאינם שקילים בקופת המכירה אלא מתומחרים במחיר כולל לאריזה.

שיטת ממכר זו, נטען בבקשה, עולה כדי הפרה של אורחות המסחר ממש, המורים כי מחירו של טובין ו/או כמות יגולמו רק עבור כמות המצרך במיכל (תכולה נקייה נטו ללא האריזה) כאשר כמותו של המוצר לא תכלול את משקל המיכל, או האריזה, או העטיפה.

בבקשה מצוין כי קמעונאיות המזון הגדולות הנכללות גם הן כמשיבות בבקשה והמשווקות את תוצרתה של חברת מרינה פטריות הגליל, יכלו בנקל למנוע מן הצרכן לטעות באשר לתכולות המוצרים ולבקש מחברת מרינה פטריות הגליל פרטים על משקלם של המוצרים. בנוסף ועל מנת למנוע את הטעיית הצרכן הן יכלו לסמן כפי שהן מסמנות על כל מוצר ארוז את מחירו ליחידת מידה (קילו/גרם) ובכך יכול היה הצרכן לדעת את מחיר המוצר ליחידת מידה ולבצע השוואות עם מוצרי פטריות ארוזים של המתחרות.

בבקשה נטען, כי הצרכן אינו יכול לדעת מהו מחירו הנכון של המוצר בהתייחס למשקלו האמתי ואף נמנעת בעדו על ידי הקמעונאים האפשרות לשקף את מחירו הנכון של המוצר בקופות המרכולים.

לטענת המבקשים, פעולת מכר פסולה זו, בעטיה הצרכנים אינם יודעים את הכמות הנכונה ו/או הכמות המינימאלית של תכולת המוצרים נטו, מתגלגלת בשרשרת ההפצה אשר בסופה מתגלגלים לצרכן תשלומי יתר, כי אריזת הקיבול של התוצרת מגולמת במחיר הכולל. בנוסף, קיימת הטעיה שורשית באשר לכמות הטובין ומחירו הנעוצה באותה שיטת שיווק/מכר פסולה, המאיינת את היוודעות הצרכן לשוני הכמותי ולפערי המשקלים המהותיים הקיים בין מוצר למוצר.

תגובת החברה לא התקבלה עד כה.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*