ייצוגית נגד מרינדו בטענה לתנאי תברואה ירודים בכל הקשור לייצור, שיווק ואריזה של בשר ועוף

לטענת המבקש, חברת מרינדו הטעתה את ציבור הצרכנים בכך שהסתירה מעיני הציבור את דרכי הטיפול במוצרים במפעלה, ובכך הפרה את הוראות חוק הגנת הצרכן ואת חובות הגילוי המוטלות עליה מכוח החוק. תגובת מרינדו: החברה עומדת בכל התקנים והדרישות המחמירות של משרד הבריאות ובפיקוחו הווטרינרי, ומלווה על ידי בקרת איכות וטכנולוג מזון

צילום: תקשורות

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה כנגד חברת מרינדו ממושב כנף בעמק הירדן, שעיקר פעילותה היא בתחום ייצור, שיווק ואריזת בין השאר בשר ו/או עוף ומוצריהם לשוק הפרטי והן לשוק המוסדי והמסחרי. זאת, בטענה למעשים ומחדלים חמורים בכל הקשור לייצור, שיווק  ואריזת בשר ועוף שלא כחוק, תוך שיווק מחדש של בשר שאינו ראוי למאכל אדם ובתנאי תברואה ירודים ולא חוקיים.

לדברי המבקש וסים תותרי תושב נוף הגליל (לשעבר נצרת עילית) בקשתו זו לא נסמכת רק על תחקיר טלוויזיוני של אחד מעובדי החברה לשעבר, אלא גם על התרשמותו האובייקטיבית של תחקירן מטעם התוכנית “הכול כלול עם סיוון כהן” המשודרת בערוץ 13, אשר נקלט לעבודה אצל החברה, הקליט והסריט את הדברים ואת עובדי החברה וחווה את הדברים הקשים וקלט אותם בחושיו.

בבקשה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב מצוין, כי לפני למעלה מחודש שודר תחקיר בתוכנית הטלוויזיה “הכול כלול” אשר חשף תמונה קשה ומזעזעת על אודות תהליך הייצור, שיווק, ואריזת המוצרים על ידי חברת מרינדו בתנאי תברואה ירודים, ובהתנהלות שערורייתית מתחת לאפו של הרגולטור.

בתחקיר הוצג בין שאר כיצד החברה ייצרה ושיווקה מוצרים פגי תוקף על ידי החלפת המדבקות על גב המוצרים, הפשירה בשר בתנאים לא מפוקחים ובניגוד לתקנות התברואה, החזירה מוצרים פגי תוקף למפעלה לשימוש חוזר ו /או לייצור מוצרים חדשים, טחנה מוצרי בשר פגי תוקף יחד עם חלקים שאינם ראויים למאכל, שיווקה מוצרי בשר שהגיעו למפעלה עם שטפי דם, מוגלה, צואה, שתן, ושיער. עוד הוצג בתחקיר כיצד הנהיגה החברה ואפשרה נורמות ניקיון, היגיינה, ותברואה ירודות מאוד בתהליך יצור ועוד תופעות כאלה ואחרות המופיעות בתחקיר.

לטענת המבקש, חברת מרינדו הטעתה את ציבור הצרכנים בכך שהסתירה מעיני הציבור את דרכי הטיפול במוצרים במפעלה, ובכך הפרה את הוראות חוק הגנת הצרכן ואת חובות הגילוי המוטלות עליה מכוח החוק, נהגה בחוסר תום לב, עשתה עושר ולא במשפט, הפרה חובות זהירות, נהגה ברשלנות, פגעה באוטונומיית הפרט, וגרמה לו לעוגמת נפש.

המבקש מעריך את מספרם של חברי הקבצה המיוצגת בכ-200 אלף לקוחות ומבקש מבית המשפט לפסוק להם פיצויים בגין נזק לא ממוני המתבטא בתחושת שליליות קשות, זעזוע עמוק, כעס, וגועל. המבקש מעמיד את נזקו האישי בגין הנזק הלא ממוני על סך 400 שקל.

בנוסף מתבקש בית המשפט לחייב את החברה לפצות את חברי הקבוצה הייצוגית בגין  נזק ממוני. בהנחה שמחירי החברה גבוהים בכ-40% ממחיר השוק מעמיד המבקש את הנזק הממוני שלו על סך 600 שקל.

תגובת מרינדו

ממרינדו נמסר: “כתב התביעה התקבל, יילמד והדברים ייענו בבית המשפט. יש לציין שחוות מרינדו נמצאת בשורה הראשונה של מגדלי ומשווקי הבשר האיכותי בישראל ואף נבחרה לאחד המשקים החקלאיים המובילים בארץ, בתחום האיכות, לשנת 2018. החברה עומדת בכל התקנים והדרישות המחמירות של משרד הבריאות ובפיקוחו הווטרינרי, ומלווה על ידי בקרת איכות וטכנולוג מזון. בעלי החברה, חקלאים, מרמת הגולן, שהקימו את המפעל בעשר אצבעות – מאמינים במוצר ומלווים את תהליך הייצור, החל מגידול הבקר והטלאים, ועד למוצר הסופי.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*