ייצוגית נגד מקדונלד’ס בטענה להטעיית לקוחות במבצע שהיא משווקת בעמדות Mc Touch ברשת

לטענת התובע, החברה לא ציינה בשלטי הפרסום של המבצע את המידע המהותי ביותר: תנאי מגביל, לפיו לצורך מימוש ההטבה יש להיכנס לאתר החברה תוך פרק זמן שלא יעלה על 60 דקות מרגע ביצוע ההזמנה

מבצע במקדונלד'ס. צילום מסך
מבצעים במקדונלד'ס. צילום מסך

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה לבית המשפט המחוזי מרכז כנגד חברת אלוניאל מגעש המפעילה את רשת המסעדות מקדונלד’ס בישראל. זאת בטענה להטעיית לקוחות כאשר היא נמנעת מלפרסם פרט מהותי במבצע שהיא משווקת לאחרונה בעמדות Mc Touch לביצוע הזמנות באופן עצמאי.

לדברי המבקש, עו”ד עומר גרופר, אלוניאל מבצעת הטעייה של קהל לקוחותיה במסגרת מבצע הטבות Touch & Win. בהודעה על גבי עמדות ה-Mc Touch אותן החלה להפעיל בחודשים האחרונים, בהן מפורסם המבצע, מצוין כי: “הזמינו כאן ב-50 שקל ומעלה וזכו בפרס באתר”. ואולם אלוניאל לא ציינה בשלטי הפרסום של המבצע את המידע המהותי ביותר והוא התנאי המגביל, לפיו לצורך מימוש ההטבה יש להיכנס לאתר החברה תוך פרק זמן שלא יעלה על 60 דקות מרגע ביצוע ההזמנה, וכמו כן הלקוח נדרש לענות על שלוש שאלות.

לטענת המבקש, הוא, כמו רבים אחרים שרכשו מוצרים בעמדות ה-Mc Touch בסכום של 50 שקל ויותר, לא יכלו ליהנות מההטבה/הפרס לו היו זכאים במסגרת המבצע, עקב התנאי המגביל.

לדבריו, בבואו לממש את זכייתו בפרס לאחר סיום הארוחה, הוא ניסה להיכנס לאתר של החברה על מנת לזכות בפרס, אך להפתעתו מאחר שחלפו יותר מ-60 דקות ממועד ביצוע ההזמנה, לא אפשרה לו המערכת לממש את זכייתו בפרס. לטענת המבקש, המדובר בניסיון הטעייה של לקוחות החברה על ידי פרסום מטעה של המבצע.

בית המשפט מתבקש למתן הפיצוי לחברי הקבוצה המיוצגת בגין עוגמת הנפש ופגיעה באוטונומיה של הרצון החופשי, שנגרמה להם כפועל יוצא מהטעייתם, לחייב את חברת אלוניאל להפסיק את המבצע או להוריד מהמבצע את התנאי של 60 דקות למימוש הפרס, או לתקן את הפרסום עבור המבצע כך שיכלול את התנאי של הגבלת מועד הזכייה בפרס ל-60 דקות מרגע ביצוע ההזמנה, וכן מענה על שלוש שאלות.

בבקשה שהוגשה באמצעות עו”ד אלון שגיא נאמר, כי המבצע החל בראשית חודש יולי 2017 והנזק עד ליום ה-20 בדצמבר 2017 בלבד, דהיינו לתקופה של 5.5 חודשים, הוא כ-19 מיליון שקל, מתוכם נזק ישיר של אי קבלת הפרס המובטח בגובה 4.35 מיליון שקל. לדברי המבקש, חישוב פשוט של מספר הפרסים שלא חולקו במסגרת המבצע כפול סכום הפרס יתן את הנזק האמתי לחברי הקבוצה המיוצגת.

תגובת מקדונלד’ס לא התקבלה עד כה.

 

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*