ייצוגית נגד מחלבות גד בטענה להטעיה צרכנית בקשר למוצר “מוצרלה פרסקה”

לטענת המבקש, מעשרות בדיקות שערך של יחידות המוצר, ללא יוצא מן הכלל, ששווקו בסניפי קמעונאות מזון שונות, בסניפים שונים ובתאריכים שונים, תכולת יחידת המוצר היתה נמוכה באופן משמעותי מהמוצהר על יד מחלבות גד

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב כנגד יצרנית מוצרי החלב חברת מחלבות גד (שיווק 1992) מבת-ים. זאת, בטענה להטעיה צרכנית בכל הנוגע למוצר “מוצרלה פרסקה” המיוצר על ידה.

לטענת המבקש, סלומון קריסה, מחלבות גד הונתה את צרכני המוצר האמור, בכך שבאמצעות עיוות נתוני שקילות המוצר חויבו הלקוחות לשלם בגין עשרות גרמים של המוצר שלא היו ולא נבראו, ולמעשה לא ניתנה בגין התשלום כל תמורה.

לדברי המבקש, מתיעוד המוצר “מוצרלה פרסקה” המשווק באלפי נקודות מכירה ברחבי הארץ, בטווח מחירים של 8.9-9.9 שקלים לאריזה, מציינת מחלבות גד כי משקלו הנקי לאחר סינון הוא 100 גרם. המבקש מציין כי המוצר משווק באריזה אטומה, כך שקודם לרכישה אין לצרכן שום דרך לבחון האם המשקל על גבי האריזה הינו המשקל האמיתי, “הנקי”, וכל שנותר לו הוא לסמוך על החברה כי תנהג בהוגנות וכמתחייב בהוראת הדין. אולם, לדבריו, נראה כי פער זה הנוגע לתחום הבסיסי ביותר במסחר (משקל המוצר) נוצל לרעה על ידי מחלבות גד.

לטענת המבקש, מעשרות בדיקות של יחידות המוצר ללא יוצא מן הכלל ששווקו בסניפי קמעונאות מזון שונות, בסניפים שונים ובתאריכים שונים, תכולת יחידת המוצר היתה נמוכה באופן משמעותי מהמוצהר על יד מחלבות גד.

בבקשה נאמר, כי העובדות מלמדות כי בכל אריזה ואריזה גורעת מחלבות גד ממשקלו של המוצר (פער המגיע ל-20% מתכולת המוצר) כך שהצרכנים משלמים עבור “גרמים נעלמים” שאינם נכללים באריזה אלא רק בחשבונית.

לטענת המבקש, המשקל אותו מציינת מחלבות גד על גבי אריזת המוצר הוא משקל הנחזה להיות משקל “נקי”, ולמעשה המדובר במשקל שגוי ומטעה, גבוה ממשקלו הנקי האמיתי של המוצר. לבקשת האישור צורפה חוות דעתו של המומחה ד”ר אליעד סילקוף, מנהל מחקר ופיתוח בחברת דרן מעבדות וייעוץ מדעי, אשר בחן את המוצר בהתאם לתקן המחייב בעניין.

בבקשה נאמר כי ממצאי בדיקת המומחה, במסגרתה נדגמו 20 יחידות של המוצר, העלו כי קיימת חריגה קבועה בכל היחידות, ונמצא פער ממוצע של 13% ממשקלו הנקי המוצהר, אשר בחלק מהדגימות הגיע ל-20%. כמו כן, בכל בדיקת המומחה לא נמצא אפילו מוצר אחד בו המשקל הנקי תואם למשקל המוצהר, וכך גם ולו מוצר אחד שבו הסטייה במשקל היתה “לטובת” הצרכן.

לסיכום נטען בבקשה, כי מחלבות גד מייצרת ומשווקת דרך קבע מוצר בתכולה נמוכה מזו המוצהרת על ידה, ולמעשה מביאה לחיוב הצרכנים ביתר ותכולה בחסר.

בית המשפט מתבקש לחייב את מחלבות גד לפצות את צרכני המוצר ובכלל זה להשיב את הכספים בהם חויבו צרכניה כתוצאה מהפרשים שבין המשקל אותו ציינה לבין הכמות שסופקה להם.

תגובת מחלבות גד לא התקבלה עד כה.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*